Wymiana wydechu

Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Wymiana wydechu

Post autor: Gacek » pn 30 paź 2006, 09:00

Siemka.Jestem właśnie na etapie wymiany tłumika na przelotowy LASER'A. Mam pytanko do tych co już pozmieniali-czy wymienialiście też dysze w gażnikach na inne,bo ponoć przy zmianie komina na wolny przelot następuje zubożenie mieszanki co może doprowadzić na dłuższą mete do wypalania zaworów. Jeśli nie to czy jest jakaś różnica w pracy silnika, a jeśli tak to.....to jak śmiga???Dzisiaj jade sie dowiedzieć jakie są koszta dysz-ciekawe czy siąde czy od razu padne :razz2 Z góry dzięki i narka

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pn 30 paź 2006, 11:29

Według mnie to zmiana tłumika na przelotowy, czyli na taki co ma mniejsze opory dla spalin nie wpływa na zasysanie mieszanki. To ma znaczący wpływ w dwusuwach, gdzie specjalnie robi się rezonans w wydechu dla opróżniania komory spalania. Stąd wydechy w dwusuwach są takie dziwne (tuba z dodatkowym kominem).
Ale niech się Paweł wypowie. Albo ktos kto dobrze zna rozrząd i regulował zawory.
Może jest w rozrządzie taki moment kiedy to tłok jest w martwym punkcie że zawór wydechowy jeszcze jest nie domknięty a ssący już się otwiera i rozpędzone spaliny w układzie wydechowym lekko zaciągają mieszankę do komory spalania i do układu wydechowego.
Paweł ty znasz dokładnie fazy rozrządu czy jest moment z otwartymi (uchylonymi) oboma zaworami?
Jeżeli niema to wydech na pewno ie ma wpływu na zasysanie mieszanki.

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pn 30 paź 2006, 12:19

wydech w czterosuwie tez nie moze miec zbyt lekkiego przelotu,przyklad przepalony tłumik w samochodzie...niech ktos powie ze ma wtedy lepsze osiągi !! ja mam u siebie tłumik LASERA ale nie przelotowy ,ma on jakies dziwne kanały z rurkami itp ,jak dotąd obserwując swiece wszystko wygląda na OK i dzwiek jest conajmniej zadowalający pewnie za sprawą rury dolotowej o srednicy 70mm.


seba

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pn 30 paź 2006, 12:52

seba_VF750FR pisze:niech ktos powie ze ma wtedy lepsze osiągi !!
no ale czy ma wtedy gorsze? może po prostu niewiele się zmienia w osiągach? Nic lepiej i nic gorzej poza dzwiękiem. :lol

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pn 30 paź 2006, 14:13

jedzie duzo slabiej ,i poza efektem dzwiekowym nie ma nic lepszego :P

Gacek

Post autor: Gacek » pn 30 paź 2006, 17:46

Jak na razie zostawiam dysze w spokoju. Zobacze jak po wymianie tłumika bedzie sie zachowywał sprzęt podczas jazdy,a po jakimś czasie sprawdze świece jak pisze Seba i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie.Dzięki :smile

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pn 30 paź 2006, 17:48

Niech się Gabas wypowie, on jeździ cały czas bez tłumika.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pn 30 paź 2006, 20:33

Gacek pisze:Jak na razie zostawiam dysze w spokoju. Zobacze jak po wymianie tłumika bedzie sie zachowywał sprzęt podczas jazdy,a po jakimś czasie sprawdze świece jak pisze Seba i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie.Dzięki :smile
Masz rację - moto może chodzić w porządku a po wymianie dysz raczej na pewno wzrośnie Ci spalanie...

Piotr - nie wiem czy są jakieś wyjątki ale chyba we wszystkich typowych czterosuwach jest moment współotwarcia zaworów ssących i wydechowych, zatem jeśli chodzi o prędkość przepływu mieszanki przez komorę spalania to "coś jest na rzeczy", ale niestety sam nie mam wyrobionego zdania na ten temat choć bardzo mnie to interesuje !
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » pn 30 paź 2006, 21:51

ppamula pisze:Paweł ty znasz dokładnie fazy rozrządu czy jest moment z otwartymi (uchylonymi) oboma zaworami?
Jeżeli niema to wydech na pewno ie ma wpływu na zasysanie mieszanki.
Jest. I tu jest pies pogrzebany. Otwarty (czytaj: puste wiadro) wydech może powodować zubożenie mieszanki i konieczność zastosowanie innych ustawien (DYSZ) w gaźnikach. Zazwyczaj jednak, jak się stosuje końcówki dedykowane do danego modelu, z homologacją, nie ma potrzeby modyfikacji w gaźnikach.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 31 paź 2006, 19:43

Trzeba też pamiętać o oporach filtra powietrza. Wydaje mi się, że ma on określoną wydajność, która z czasem jeszcze spada i ogranicza wpływ przelotówki na zasysanie zwiększonej dawki powietrza.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 31 paź 2006, 23:21

jesli juz zakladamy cos takiego jak dynojet to wydaje mi sie ze w takiej syt K&N to obowiazek....
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Gacek » wt 31 paź 2006, 23:36

filtr K&N już zamontowany :mrgreen:

romekjagoda
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lut 2008, 00:29
Imię: Romek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: romekjagoda » ndz 05 lip 2009, 12:15

To w takim razie odświeżę, i pociągnę dalej temat na konkretnym przykładzie:
w mojej rc24 zmieniłem właśnie wydech z zastępnika Motad na Two Brothers tzw. Shotgun (wreszcie!). Niepokoję się teraz czy nie zaszkodzi to gniazdom zaworowym i czy mieszanka się nie zuboży. Ten wydech TBR który kupiłem na pewno był dedykowany do rc36 więc moje pytanie: czy rozmiar dysz lub typ gaźnika uległy zmianie pomiędzy rc24 a rc 36? Jeśli tak, to przypuszczam że w rc36 zastosowano większe dysze?
Czy jest jakiś inny sposób (łatwiejszy :) ) oceny składu mieszanki niż kontrola świec po zmianie wydechu?

Jak szybko może dojść do wypalenia zaworów / gniazd zaworowych w rezultacie zubożenia mieszanki? = jak szybko należy regulowac gaźniki po zmianie wydechu?
"And the road becomes my bride..."

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

KUPIE NIEDROGI TŁUMIK DO RC 36 I ! ! !

Post autor: bodzioprince » śr 22 lip 2009, 23:07

:grin:

KUPIE NIEDROGI ORYGINALNY TŁUMIK DO RC 36 I ! ! !


:shock:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości