Zmiana wydechu w VFR800FI z kat.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Zmiana wydechu w VFR800FI z kat.

Post autor: binio » sob 23 maja 2009, 14:13

Moto kupilem, teraz pora na zmiane image.
Moja VFRka jest poniemiecka (98r) i ma katalizator i (chyba) sondy lambda, w zwiazku z tym zamiast 110 ma tylko 98KM.
Chce zmienic wydech na najprawdopodobniej Yoshimure RS-3 i poprowadzic go gora. Do tego zastanawiam sie nad wywaleniem katalizatora. I tu pojawiaja sie watpliwosci... Czy samo warzucanie kata odblokuje mi pelna moc w mojej Niuni? Czy wiaze sie to z wymiana calego kolektora?
Tlumiki tytanowe mniej sie nagrzewaja niz stalowe?
Nie moge znalezc tego tlumika na ebayu ani allegro ale znalazlem w tym sklepie: http://www.cyclepages.com/ProductDetail ... ID=4031770
tylko czym sie rozni slip-ons od bolt-ons?

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » sob 23 maja 2009, 16:21

Jesli Twoja VFR ma katalizator to na bank ma tez sondy lambda, ale nie sa one powodem tego, ze Twoje moto ma 98 KM a nie 106 KM. Pytalem kiedys w Hondzie i różne byly metody redukowania mocy do 98 KM, ale najczesciej bylo to realizowane poprzez montaz innego ECU, badz montazem innych walków rozrządu. generalnie jest to koszt okolo 6 tysięcy PLN, aby moto odetchnęło pełną piersią, oczywiscie mówie tu o cenach w ASO... Owszem wymina tlumika (slip on, czy tez bolt on) podwyzszy moc silnika, ale wciąż nie wychodzisz od 106 tylko od 98 KM. Możesz wymienic cały kolektor wydechowy plus końcówke wydechu, daje to najlepszy efekt, jesli chodzi o przyrost mocy, ale musisz pamietać aby zakupić, czy też samemu zorganizowac elemintaor sond lambda (sa to oporniki bodajze 30 Ohmowe), w przeciwnym razie ECU będzie dawał alarm czerwonej kontrolki FI... po wymianie całego wydechu sensownym jest zakup PCII lub PCIII i zestrojenie moto na hamowni. Suma sumarum to pedzenie po te pare koni wiecej jest dosc kosztowne, takze zadaj sobie pytanie czy warto. Osobiscie mam troche zmodyfikowane moto, ale jeżdżąć Oczkowa VFR o mocy 98 Km, jedyna różnicę jaką żeśmy zauważyli, była lepsza reakcja na gaz w mojej VFR przy wyższych obrotach...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » sob 23 maja 2009, 16:46

ok, dzieki za rozjasnienie tematu, czyli poki co dam sobie z tym spokoj, narazie skupie sie na tlumiku i ew. w przyszlosci wymienie kolektor

A jaka jest roznica miedzy slip on i bolt on?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » ndz 24 maja 2009, 00:58

co myslicie o tym:
http://allegro.pl/item640284160_yoshimu ... uzuki.html
to ze nie jest dedykowany do VFRki ma jakies znaczenie?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » ndz 24 maja 2009, 01:00

VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 24 maja 2009, 19:22

binio pisze:http://allegro.pl/item640..._do_suzuki.html
to ze nie jest dedykowany do VFRki ma jakies znaczenie?
Ma znaczenie. Moze po prostu obnizyc osiągi. Nie o duzo- ale zawsze.
Niemniej czasem niektórzy dla dzwięku i wyglądu instaluja te które im się podobają.
A jesli miałbym wybierac to zastanawiałbym się nad tym owalnym- zwłaszcza jesli miałby byc zamontowany wysoko. Mozesz wykorzystac dolotówkę do połączenia z katalizatorem .
Pozdrówka
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » ndz 24 maja 2009, 21:52

Dzieki!

Dobra, czym w takim razie kierowac sie w przypadku kupna tlumika NIE dedykowanego do mojej Niuni?

Ponawiam pytanie dotyczace roznicy pomiedzy slip-on i bolt-on...

Czy wydech MIG do RC36 bedzie odpowiedni do RC46? Nie chodzi mi o mocowanie bo to zawsze mozna zrobic tylko o wlasnie dopasowane techniczne.
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pn 25 maja 2009, 10:59

binio pisze:Czy wydech MIG do RC36 bedzie odpowiedni do RC46?
bedzie odpowiedni moj byl dedykowany do RC36I, dorobilem tylko dolot i wszystko gra i buczy, zadnych negatywnych skutkow

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 25 maja 2009, 12:57

Uwazam ze wydech z RC36II do RC46 na 100% pasowac nie powinien.
Mamy tu do czynienia z dwoma roznymi silnikami, kazdy jest inaczej zestrojony, tam gaznik a tu wtrysk z komputerem, mapami zaplonu, inne czasy otwierania/zamykania zaworow, inne czasy zaplonu... a to pod te parametry sa projektopwane tlumiki.

To ze mozna zalozyc i ze ladnie brzmi i nie widac pogorszenia osiagow mnie nie przekonuje.
Tlumiki dedykowane nie sa dedykowanymi bez powodu ;)

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pn 25 maja 2009, 14:45

Echh wlasnie zalicytowalem carbonowego MIGa do RC36, do konca aukcji jeszcze dwa dni... wycofywac? Na chlopski rozum to chyba nie powinno miec znaczenia czy silnik jest na gaznikach czy wtryskach, ale moge sie mylic ;) Wydawalo mi sie ze bardziej liczy sie pojemnosc silnika, w koncu silniki RC36 i RC46 sa bardzo podobne do siebie...
Nie wiem co robic :evil:
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pn 25 maja 2009, 14:49

zakladaj go i tyle, nic sie nie stanie, ja juz troche jezdze na tym wydechu i nic zlego sie nie dzieje, z reszta co mialo by sie stac bo nie kumam, chyba nie kazdy ma w swojej vfr dedykowany wydech, jak bym nie mial tego miga to bym kupil jakis inny firmowy dorobil dolot i tyle, no moze sie myle i np za kilka tys km mi sie silnik skonczy ;-)
z reszta poczytaj sobie inne tematy na temat wydechow i zadecyduj sam
pozdro

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pn 25 maja 2009, 15:17

niby sie z smiejesz a ciekawe co bedzie jak ktoregos pieknego dnia na autostradzie naprawde Ci sie silnik skonczy :mrgreen:

biore ten tlumik, umowilem juz sie z gosciem na dorobienie rury dolotowej i 9 czerwca bedzie fyrczal az milo, najwyzej mi sie silnik skonczy :D
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » pn 25 maja 2009, 19:15

Gienio pisze:bedzie odpowiedni moj byl dedykowany do RC36I, dorobilem tylko dolot i wszystko gra i buczy, zadnych negatywnych skutkow
jest róznica pomiędzy tymi tłumikami
Do vfr `98 masz przed tłumikiem rozszerzoną rurę dolotową. Jest tak zapewne specjalnie, by silnik miał zachowane parametry. Podobny tłumik- ale do Cbr 600 np tego juz nie posiada.
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pn 25 maja 2009, 19:22

no nic, zobaczymy, najwyzej bede 650zl w plecy

jak cos bedzie nie tak pogonie go i kupie dedykowany tylko tez nie wiem jaki bo np w Yoshimura Polska napisali mi ze nie maja dedykoanych do mojej Niuni, najwyzej RS-3 z Usa zamowie

narazie czekam do 9 czerwca :)

caly czas chodzi mi po glowie wymiana calego kolektora, za 1200zl Delkevica znalazlem...
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 25 maja 2009, 19:29

Moj mechanik ma zalozony do VFR'y tlumik MIG'a (nie wiem czy dedykowany, byc moze) przy czym ma zalozonego Power Commandera i wgrana mape wlasnie pod ten tlumik.

Wtedy ma sens taka zabawa, mamy roznice i ilosciowa (wiecej KM) i jakosciowa (piekny dzwiek).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości