Zmiana wydechu w VFR800FI z kat.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pn 25 maja 2009, 19:56

czyli... jak kupie power commandera bedzie ok?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 25 maja 2009, 20:16

Jezeli bedzie mial w pamieci mape zaplonowa pod ten akurat tlumik jaki kupiles to na pewno.
Niby zawsze mozna jakies mapy sciagnac z netu ale nigdy sie tym nie zajmowalem, nie mam pojecia jak sie z tego typu ustrojstwem bawic.

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pn 25 maja 2009, 20:17

Art, a czy ja twierdze ze nie ma roznicy pomiedzy tymi wydechami, to dosc oczywiste ze, co wydech, co model motocykla to roznica, ja napisalem tylko swoje spostrzezenia po uzytkowaniu takiego "nie dedykowanego" wydechu

jak dla mnie jest ok i nie mam zamiaru tego zmieniac, wiele osob tak smiga i jeszcze nie slyszalem zeby cos sie komus stalo ze sprzetem, nie popadajmy w paranoje bo niedlugo ktos tu napisze ze zeby miec sportowy tlumik to pol motocykla trza bedzie zmodyfikowac :smile:

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 25 maja 2009, 20:19

Gienio... jasne ze nie, no ale jak zmieniac cos w motocyklu to z glowa.

Wasze motocykle, wasze decyzje, ja mam oryginal i sie nie mam czym martwic ;)

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » wt 26 maja 2009, 01:02

w koncu silniki RC36 i RC46 sa bardzo podobne do siebie...


Praktycznie pod kżdym względem to są zupełnie inne silniki i w zasadzie to co je łączy to układ cylindrów V4, nawet to co jest najbardziej charakterystyczne dla VFR, czyli napęd wałków rozrządu, został zmodyfikowany w RC46 - przeniesiony z centrum silnika na jego prawą stronę... To tak jakby powiedzieć, że silnik VFR 800 FI jest bardzo podobny do silnika VFR 800 VTEC... :mrgreen:
Wejdz na strone www.powercommander.com i zobacz ile map zaplonu, wtrysku i do jakich tlumików tam znajdziesz i ile ich jest do RC36, a ile do RC46I i RC46II. Jesli silniki te bylyby bardzo podobne do siebie, to wszystko byloby w jednym kotle, a tak nie jest... Wg mnie kupno tlumika dedykowanego do RC36 to pomyłka. Inne sa zawirowania gazów wydechowych - sa zupelnie inne kolektory wydechowe, inne sa predkosci gazów wydechowych w kolektorze, a przeciez koncowke wydechu stroi sie, czy tez projektuje dla calego ukladu jakim jest silnik - uklad wydechowy....
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
DARAYAVAHUS
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: DARAYAVAHUS » wt 26 maja 2009, 07:41

Panowie, wydaje mi się, że troszkę za bardzo filozujecie :D
Zgodzę się, że ORYGINALNE tłumiki mogą mieć jakieś wpływy na osiągi moto, i tak nie założyłbym oryginała od RC36 do RC 46.
Ale co do osiągów motocykla ma pusta rura??? Przecież mowa o tłumikach przelotowych? No, może długość takiej rury może mieć wpływ, i średnica. Ale jeżeli wymiar jest taki sam, to co za różnica, czy on jest dedykowany czy nie?
A mapy zapłonów do PC też pewnie nie są dlatego, że jest dużo różnych tłumików i żeby się nimi pobawić. Te mapy mają zapewne służyć wyłacznie przy zmianie wydechu oryginalnego na jakiś przelot. I mogę się założyć, że nikt "normalny" nie zauważy różnicy pomiędzy mapą "a" czy mapą "b", a nawet "c".

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » wt 26 maja 2009, 09:37

Dobra, sprawa nie jest tak prosta jak myslalem ;]
Czy kupno power commandera ma w tym przypadku sens a takim razie?
Nie wiem za bardzo co robic, moge sie z aukcji wycofac i dorzucic z 1000zl i kupic cos dedykowanego np yoshimury, ale moge ten tysiac podswiecic na np power commandera i filtr K&N... A nawet jakbym ich nei kupil to zawsze pare zlotych w kieszeni na wakcje zostanie...
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » wt 26 maja 2009, 10:09

Tak mysle, ze idac dalej tym torem - czyli dopasowania wydechu pod konkretny model - nalezaloby tez uwzglednic w doborze tlumika czy moto ma katalizator czy nie. Np moja Niunia z 98r ma kata i sondy lambda i 98KM bo poniemiecka. A taki np Anglik cza Amerykaniec bedzie bez kata i z 110KM...
Co o tym myslicie?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
DARAYAVAHUS
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: DARAYAVAHUS » wt 26 maja 2009, 10:36

binio pisze:Co o tym myslicie?
Nie kombinuj, bierz ten wydech, załóż i się ciesz. Potem sobie dokupisz PC dla większej radości :D A jeszcze potem nowe kolektory :D

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » wt 26 maja 2009, 12:21

binio pisze:Tak mysle, ze idac dalej tym torem - czyli dopasowania wydechu pod konkretny model - nalezaloby tez uwzglednic w doborze tlumika czy moto ma katalizator czy nie. Np moja Niunia z 98r ma kata i sondy lambda i 98KM bo poniemiecka. A taki np Anglik cza Amerykaniec bedzie bez kata i z 110KM...
Co o tym myslicie?
Zeby nie bylo watpliwosci, bo temat tez juz byl poruszany niedawno.
98KM to nie wina katalizatora i sond lambda tylko innego ECU w niemieckich egzemplarzach.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pt 29 maja 2009, 23:12

Mam juz ten tlumik, nie przymierzalem jeszcze do mojej Niuni ale wydaje mi sie ze rednica rury dolotowej bedzie ok. Bo w tym wydechu jest zwezka wspawana, rura przy samym tlumiku ma wieksza srednice niz rura laczaca sie z kolektorem. Tak na oko to u mnie jest rura dolotowa o wieszej srednicy, powinno byc akurat :)
Ale dopiero na 9 czerwca sie umowilem na montaz.
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » wt 02 cze 2009, 10:14

Zaprezentuj nam wszytskim swój efekt pracy...ja ostatnio z pomocą Benita i jego nażeczonej zamontowałem dedykowanego do VFR miga w karbonie puszczonego górą.Efekt wizualny cudo,brzmienie również powalajace ,choć po 500km bolała troszke głowa....moto sie duzo lepiej zbiera od dołu i na wysokich obrotach lepiej reaguje na gaz....nawet predkość maksymalna mi wzrosła...choc moge sie mylic bo wczesniej jej nie kreciłem do oporu....swiadkiem jest MIHU...JAK NA OBWODNICY ROZPęDZILEM SIE DO LICZNIKOWEGO 270KM/H

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » sob 06 cze 2009, 07:26

Wczoraj przy okazji zajec z silnikow pytalem sie wykladowcy (zajebisty fachowiec) o problem dedykowany i niededykowanych tlumikow. Czasu nie bylo duzo i odpowiedz byla krotka: w silnikach dwu-suwowych - ma to ogromne znaczenie, w 4suwowych - zadnego poza tym ze bedzie glosniej trajkotal. Mam do goscia zaufanie, bo na czym jak na czym ale na silnikach zjadl zeby.
Na marginesie wczoraj opowiadal jak lubia "tuningowac" silniki i badac ich prace. Zeszlifowali 3mm na grubosci kola zamachowego w Maluchu - i na swiatlach wszystkie mercedesy i beemki bral :mrgreen: Nawet swiadkowie przyznali, ze tan maluch to byla rakieta. Tylko ze skrzynia szybko padla.
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » wt 09 cze 2009, 21:03

I mam juz zamontowanego MIGa :evil
Zakladalem u kolesia w Konstancinie, szybko sie uwinal, pierwsze wrazenie pozytywne. Oczywiscie puscilem go gora ;)
Zapytalem go przy okazji o problem dedykowanych/niededykowanych tlumikow i tez powiedzial ze w 4-suwach nie ma to znaczenia.
Ten wykladowca co o nim wspomnialem, na wzmianek ze sa w koncu Power Commandery z mapami pod konkretny tlumik zasmial sie i zapytal czy w tak starym wieku wierze jeszcze w bajki ;)

Wrazenia z jazdy: ZADNYCH ZMIAN nie odczulem, MIG pieknie pracuje, basowo, nie za glosno, przy wiekszych predkosciach nie slysze go wogole. O to mi chyba chodzilo :)
Polecam!
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » śr 10 cze 2009, 00:53

No w takim razie ja muszę miec jakiegos innego miga idącego góra.Bo ja swojego słyszę praktycznie przy każdej prędkości i różnice w mocy przy wyższych obotach czuje delikatnie.Ja mam dedykowanego miga w karbonie HA163 taki jest symbol na nim.Binio piszesz,że nie ma znaczenia,a na przyładzie miga widac,że dedykowany mig do VFR posiada przed puszką dodatkowa komorę na dolocie,inne migi np.do CBR tego nie maja.Moim zdaniem wszystko rozchodzi sie o lepsze odprowadzanie spalin.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość