WYPRÓŻNIENIE TŁUMIKA W VFR 750 RC 36

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

WYPRÓŻNIENIE TŁUMIKA W VFR 750 RC 36

Post autor: bodzioprince » śr 04 lut 2009, 00:30

Nigdzie nie mogę znaleśc jak przerobić oryginany tłumik z vfr 750 F RC 36 azeby dodać mu troche bassu.

Potrzebuje jakieś zdjęcia tego co jest w srodku w takim tlumiku.

Jak ktos z was miał przyjemnosc taki przerabiać to niech pisze śmiało. :idea:

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 04 lut 2009, 02:10

Ja mam taki tłumnik do sprzedaniua jak chcesz 60pln i jest twój.jak co to pw
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » śr 04 lut 2009, 12:41

Ja go nie chce całkiem wybebeszyć bo próbowałem bez tłumika i za głośny jest.

Musze to zrobić z "głową" bo policja w Bieszczadach jest upierdliwa i nie możne być za głośno.

Dzięki ale o kupnie to niema teraz mowy bo malowanie mnie zrujnowało. :eek

Ale jest zima i trochę czasu to poeksperymentowałbym z przeróbką.

Na innym forum koledzy porobili ładne fotki z wybebeszania v-teka a o RC63 nikt nie pisze

możne ja będę pierwszy:)

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » czw 05 lut 2009, 07:50

Miałem przyjemność (albo nawet mam) czasami słuchać VFRki z zupełnie pustym wydechem akurat zrobiony z Sharka, zresztą o Piórka chodzi (co niektórzy go znają) i powiem ci że pusty wydech a moto bez wydechu mimo wszystko jest różnica. Trochę ciszej i bardziej basowo. Muzyka poprostu! :)
Niebawem będę przystępował do ponownego otwarcia moich wydechów i przy okazji będziemy z Piórkiem i Szerszeniem tjuningować Szerszenia oryginalny wydech więc może jakieś fotki się zrobi do tego tematu.
Acha... będzie operowana RC 36 II. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 06 lut 2009, 20:46

jak przeczytalem WYPRÓŻnienie to od razu mi sie usmiech pojawil na twarzy, po co go rozbebeszac nie lepiej kupic jakis uzywany ale juz usportowiony, jest tego w pipe na allegro za kilka stowek, a tak tylko spierdzielisz sprawe bo tlumik oryginalny ma system rurek w srodku, pod odpowiednim katem , wypelnienia i komory, chcac uzyskac odpowiedni efekt musialbys wyciagnac zupelnie jego wklad i zrobic nowy przelotowy, wycinajac czesc wkladu zaklocisz prace wydechu i zmienisz charakterystyke cisnien itp. moze to sie objawic np. wypaleniem zaworow, slabsza moca lub znacznie wiekszym spalaniem

zamiast dlubac w oryginale wolalbym juz kupic np takiego montimotorsport i do niego dospawac odpowiednia rurke , np odcieta od starego tlumika - i wszystko by pasowalo
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » pn 16 lut 2009, 22:28

Dzisiaj wybebeszyłem czesc wydehu z mojej rc 36,

nie ryczy jak wsciekła ale jest bardziej basowa,

czas calej operacji około 4 h

wstawiłem kilka fotek z przebiegu operacji.

spawy najpierw zeszlifowalem a pozniej rozwiercilem wiertlem 5mm a nastepnie 10mm

pierwsze od konca 3 spawy trzymaja sama koncowke

a ten blizej przodu trzymaja caly wklad

po rozwierceniu trzeba go troche sprac srobokretem zeby go ruszyc z miejsca

po zlozeniu dziory zaspawalem zwykla spawarka ale troche pryszczyło i musialem sie z tym pobawic

na koniec caly wydech zmatowilem papierem sciernym i pomalowalem sprayem wysokotemperaturowym

spray po rozgrzaniu jest bardzo wrazliwy na dotyk trzeba poczekac az ostygnie i dobrze wyschnie !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 16 lut 2009, 22:48

to teraz tylko sprawdzaj swiece czy nie robią sie białe :smile:

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » pn 16 lut 2009, 22:55

nie sadze zeby po tak malej przeróbce cos sie mialo dziać:)

tak samo mnie straszyli zeby ukrainskiej benzyny nie lac bo szlak trafi motor itp. bzdury,

do silnika jeszcze nie zaglądałem a tym bardziej do świec i niemam zamiaru. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » śr 18 lut 2009, 09:05

Bardzo fajnie zrobione,

A co do białych świec to dlaczego miałyby się robić białe? Chyba taka przeróbka nie powinna spowodować jakiś problemów?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 18 lut 2009, 09:31

białe świece, a raczej jej elektrody robią sie jak mieszanka jest za uboga. Wyprucie wydechu może spowodować iż motocykl bedzie dostawał mniej paliwa a wiecej powietrza- skutkuje to wyższą temp zapłonu a nawet wypalaniem zaworów-tyle z teorii. O ile we wtryskach problem jest praktycznie pomijany to na gaźniku można sie czasami oszukać. Dlatego po takich zabiegach warto jest skontrolować co jakis czas kolor świec, aby zorientować sie jak przebiega spalanie w naszych cylinderkach :)

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 18 lut 2009, 09:37

kiki pisze:białe świece, a raczej jej elektrody robią sie jak mieszanka jest za uboga. Wyprucie wydechu może spowodować iż motocykl bedzie dostawał mniej paliwa a wiecej powietrza- skutkuje to wyższą temp zapłonu a nawet wypalaniem zaworów-tyle z teorii
co do pierwszego się zgodzę - odnośnie mieszanki

a jeżeli chodzi o wyprucie wydechu - to nie wiem jaki to ma wpływ na proporcje paliwo - powietrze ???

owszem wyprucie może mieć wpływ na tzw przewietrzanie komory spalania i tzw efekt falowy
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 18 lut 2009, 10:24

w silniku 4 suwowym równiez zachodzi zjawisko dyfuzji, w przeciwieństwie do dwutaktów może nie jest aż widoczne ale jednak ciągle obecne :).
Tłumik tłumi i reguluje jednocześnie wylot spalin z cylindra ale odpowiednio dopasowany nie dopuszcza do przepływu nowej mieszanki w wydech przed zamknięciem zaworu wydechowego. Wiec faszerując tlumik możemy zmienić te wszystkie fazy fal co nam buszują w układzie wydechowym.
Nie pisze, że zaraz musi tak być, ze moto wybuchnie i wogóle kuku bedzie :)- ale warto sprawdzac na początku czy wszystko jest gites- jesli jest - to ok, jesli nie to wieksze dyszki w gaźniki i powinno być ok. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » śr 18 lut 2009, 11:30

A to przy wtrysku komp sobie sam wyreguluje porcje paliwa? Czy tez moze warto byloby poddac jakiejs regulacji moto z wtryskiem, pytam bo sam wybebeszyłem tłumik :)

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » śr 18 lut 2009, 11:56

Szukałem wszędzie przekroju sportowego tłumika i niestety nie znalazłem.

Najlepiej jakby ktoś się podzielił swoja wiedzą na ten temat.

Jakbym miał przekrój to bym go porostu skopiował i byłoby git majonez.

A tak to pozostaje metoda próbna. ;-)

A co do wypalania zaworów i świec to można wlać setkę mixolku na zbiornik :lol:

Przeglądałem właśnie allegro w poszukiwaniu sportowego tłumika i

albo są po 700 zł :shock:

albo są uniwersalne po 300 zł ale puste przelotowe a taki to ja sobie moge sam zrobic nie

szpecąc motoru badziewiem za 300 zl. :roll:

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 18 lut 2009, 13:11

tłumiki przelotowe nie są puste - no chyba że ktoś zrobił wybitną sztukę

zrobiłem rysunek poglądowy ;-) jak to mniej więcej wygląda i działa, dźwięk z takiego tłumika jest - w przeciwieństwie do całkowitego wybebeszenia - naprawdę dobry
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości