WYPRÓŻNIENIE TŁUMIKA W VFR 750 RC 36
- bodzioprince
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
- Imię: Bodzio
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
WYPRÓŻNIENIE TŁUMIKA W VFR 750 RC 36
Nigdzie nie mogę znaleśc jak przerobić oryginany tłumik z vfr 750 F RC 36 azeby dodać mu troche bassu.
Potrzebuje jakieś zdjęcia tego co jest w srodku w takim tlumiku.
Jak ktos z was miał przyjemnosc taki przerabiać to niech pisze śmiało.
Potrzebuje jakieś zdjęcia tego co jest w srodku w takim tlumiku.
Jak ktos z was miał przyjemnosc taki przerabiać to niech pisze śmiało.
- bodzioprince
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
- Imię: Bodzio
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Ja go nie chce całkiem wybebeszyć bo próbowałem bez tłumika i za głośny jest.
Musze to zrobić z "głową" bo policja w Bieszczadach jest upierdliwa i nie możne być za głośno.
Dzięki ale o kupnie to niema teraz mowy bo malowanie mnie zrujnowało.
Ale jest zima i trochę czasu to poeksperymentowałbym z przeróbką.
Na innym forum koledzy porobili ładne fotki z wybebeszania v-teka a o RC63 nikt nie pisze
możne ja będę pierwszy:)
Musze to zrobić z "głową" bo policja w Bieszczadach jest upierdliwa i nie możne być za głośno.
Dzięki ale o kupnie to niema teraz mowy bo malowanie mnie zrujnowało.
Ale jest zima i trochę czasu to poeksperymentowałbym z przeróbką.
Na innym forum koledzy porobili ładne fotki z wybebeszania v-teka a o RC63 nikt nie pisze
możne ja będę pierwszy:)
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Miałem przyjemność (albo nawet mam) czasami słuchać VFRki z zupełnie pustym wydechem akurat zrobiony z Sharka, zresztą o Piórka chodzi (co niektórzy go znają) i powiem ci że pusty wydech a moto bez wydechu mimo wszystko jest różnica. Trochę ciszej i bardziej basowo. Muzyka poprostu!
Niebawem będę przystępował do ponownego otwarcia moich wydechów i przy okazji będziemy z Piórkiem i Szerszeniem tjuningować Szerszenia oryginalny wydech więc może jakieś fotki się zrobi do tego tematu.
Acha... będzie operowana RC 36 II.
Niebawem będę przystępował do ponownego otwarcia moich wydechów i przy okazji będziemy z Piórkiem i Szerszeniem tjuningować Szerszenia oryginalny wydech więc może jakieś fotki się zrobi do tego tematu.
Acha... będzie operowana RC 36 II.
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
jak przeczytalem WYPRÓŻnienie to od razu mi sie usmiech pojawil na twarzy, po co go rozbebeszac nie lepiej kupic jakis uzywany ale juz usportowiony, jest tego w pipe na allegro za kilka stowek, a tak tylko spierdzielisz sprawe bo tlumik oryginalny ma system rurek w srodku, pod odpowiednim katem , wypelnienia i komory, chcac uzyskac odpowiedni efekt musialbys wyciagnac zupelnie jego wklad i zrobic nowy przelotowy, wycinajac czesc wkladu zaklocisz prace wydechu i zmienisz charakterystyke cisnien itp. moze to sie objawic np. wypaleniem zaworow, slabsza moca lub znacznie wiekszym spalaniem
zamiast dlubac w oryginale wolalbym juz kupic np takiego montimotorsport i do niego dospawac odpowiednia rurke , np odcieta od starego tlumika - i wszystko by pasowalo
zamiast dlubac w oryginale wolalbym juz kupic np takiego montimotorsport i do niego dospawac odpowiednia rurke , np odcieta od starego tlumika - i wszystko by pasowalo
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
- bodzioprince
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
- Imię: Bodzio
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Dzisiaj wybebeszyłem czesc wydehu z mojej rc 36,
nie ryczy jak wsciekła ale jest bardziej basowa,
czas calej operacji około 4 h
wstawiłem kilka fotek z przebiegu operacji.
spawy najpierw zeszlifowalem a pozniej rozwiercilem wiertlem 5mm a nastepnie 10mm
pierwsze od konca 3 spawy trzymaja sama koncowke
a ten blizej przodu trzymaja caly wklad
po rozwierceniu trzeba go troche sprac srobokretem zeby go ruszyc z miejsca
po zlozeniu dziory zaspawalem zwykla spawarka ale troche pryszczyło i musialem sie z tym pobawic
na koniec caly wydech zmatowilem papierem sciernym i pomalowalem sprayem wysokotemperaturowym
spray po rozgrzaniu jest bardzo wrazliwy na dotyk trzeba poczekac az ostygnie i dobrze wyschnie !
nie ryczy jak wsciekła ale jest bardziej basowa,
czas calej operacji około 4 h
wstawiłem kilka fotek z przebiegu operacji.
spawy najpierw zeszlifowalem a pozniej rozwiercilem wiertlem 5mm a nastepnie 10mm
pierwsze od konca 3 spawy trzymaja sama koncowke
a ten blizej przodu trzymaja caly wklad
po rozwierceniu trzeba go troche sprac srobokretem zeby go ruszyc z miejsca
po zlozeniu dziory zaspawalem zwykla spawarka ale troche pryszczyło i musialem sie z tym pobawic
na koniec caly wydech zmatowilem papierem sciernym i pomalowalem sprayem wysokotemperaturowym
spray po rozgrzaniu jest bardzo wrazliwy na dotyk trzeba poczekac az ostygnie i dobrze wyschnie !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bodzioprince
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
- Imię: Bodzio
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
białe świece, a raczej jej elektrody robią sie jak mieszanka jest za uboga. Wyprucie wydechu może spowodować iż motocykl bedzie dostawał mniej paliwa a wiecej powietrza- skutkuje to wyższą temp zapłonu a nawet wypalaniem zaworów-tyle z teorii. O ile we wtryskach problem jest praktycznie pomijany to na gaźniku można sie czasami oszukać. Dlatego po takich zabiegach warto jest skontrolować co jakis czas kolor świec, aby zorientować sie jak przebiega spalanie w naszych cylinderkach
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
co do pierwszego się zgodzę - odnośnie mieszankikiki pisze:białe świece, a raczej jej elektrody robią sie jak mieszanka jest za uboga. Wyprucie wydechu może spowodować iż motocykl bedzie dostawał mniej paliwa a wiecej powietrza- skutkuje to wyższą temp zapłonu a nawet wypalaniem zaworów-tyle z teorii
a jeżeli chodzi o wyprucie wydechu - to nie wiem jaki to ma wpływ na proporcje paliwo - powietrze ???
owszem wyprucie może mieć wpływ na tzw przewietrzanie komory spalania i tzw efekt falowy
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
w silniku 4 suwowym równiez zachodzi zjawisko dyfuzji, w przeciwieństwie do dwutaktów może nie jest aż widoczne ale jednak ciągle obecne .
Tłumik tłumi i reguluje jednocześnie wylot spalin z cylindra ale odpowiednio dopasowany nie dopuszcza do przepływu nowej mieszanki w wydech przed zamknięciem zaworu wydechowego. Wiec faszerując tlumik możemy zmienić te wszystkie fazy fal co nam buszują w układzie wydechowym.
Nie pisze, że zaraz musi tak być, ze moto wybuchnie i wogóle kuku bedzie - ale warto sprawdzac na początku czy wszystko jest gites- jesli jest - to ok, jesli nie to wieksze dyszki w gaźniki i powinno być ok.
Tłumik tłumi i reguluje jednocześnie wylot spalin z cylindra ale odpowiednio dopasowany nie dopuszcza do przepływu nowej mieszanki w wydech przed zamknięciem zaworu wydechowego. Wiec faszerując tlumik możemy zmienić te wszystkie fazy fal co nam buszują w układzie wydechowym.
Nie pisze, że zaraz musi tak być, ze moto wybuchnie i wogóle kuku bedzie - ale warto sprawdzac na początku czy wszystko jest gites- jesli jest - to ok, jesli nie to wieksze dyszki w gaźniki i powinno być ok.
- bodzioprince
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
- Imię: Bodzio
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Szukałem wszędzie przekroju sportowego tłumika i niestety nie znalazłem.
Najlepiej jakby ktoś się podzielił swoja wiedzą na ten temat.
Jakbym miał przekrój to bym go porostu skopiował i byłoby git majonez.
A tak to pozostaje metoda próbna.
A co do wypalania zaworów i świec to można wlać setkę mixolku na zbiornik
Przeglądałem właśnie allegro w poszukiwaniu sportowego tłumika i
albo są po 700 zł
albo są uniwersalne po 300 zł ale puste przelotowe a taki to ja sobie moge sam zrobic nie
szpecąc motoru badziewiem za 300 zl.
Najlepiej jakby ktoś się podzielił swoja wiedzą na ten temat.
Jakbym miał przekrój to bym go porostu skopiował i byłoby git majonez.
A tak to pozostaje metoda próbna.
A co do wypalania zaworów i świec to można wlać setkę mixolku na zbiornik
Przeglądałem właśnie allegro w poszukiwaniu sportowego tłumika i
albo są po 700 zł
albo są uniwersalne po 300 zł ale puste przelotowe a taki to ja sobie moge sam zrobic nie
szpecąc motoru badziewiem za 300 zl.
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
tłumiki przelotowe nie są puste - no chyba że ktoś zrobił wybitną sztukę
zrobiłem rysunek poglądowy jak to mniej więcej wygląda i działa, dźwięk z takiego tłumika jest - w przeciwieństwie do całkowitego wybebeszenia - naprawdę dobry
zrobiłem rysunek poglądowy jak to mniej więcej wygląda i działa, dźwięk z takiego tłumika jest - w przeciwieństwie do całkowitego wybebeszenia - naprawdę dobry
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości