Od dłuższego czasu myślę o kupnie wydechu do mojego sprzęciora i mam parę pytań od nośnie tego:
1 Czy tłumik np od VFR 750 będzie pasował
2 Jakie w ogóle szukać tłumiki, mogą być z mniejszych czy muszą być od motocykli z większymi pojemnościami
3 Czy jak kupie np jakiś który nie jest dedykowany do VFR to sprzęcior będzie gorzej chodził Będzie zamulał itd
4 Co z tymi wszystkimi "uniwersalnymi" tłumikami, czy warto się w coś takiego pakować
Niech jakaś mądra głowa napiszę coś na temat...
Tłumik do RC 46
- Narwany
- pisarz
- Posty: 339
- Rejestracja: pt 18 lip 2008, 22:33
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Tłumik do RC 46
Kto w młodości głupim nie był, Ten na starość nie zmądrzeje !!!
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tłumik do RC 46
[quote="Narwany"]Od dłuższego czasu myślę o kupnie wydechu do mojego sprzęciora i mam parę pytań od nośnie tego:
1 Czy tłumik np od VFR 750 będzie pasował
2 Jakie w ogóle szukać tłumiki, mogą być z mniejszych czy muszą być od motocykli z większymi pojemnościami
- teoretycznie ten od wiekszej ułatwi przelot spalin, więc opory bedę mniejsze
3 Czy jak kupie np jakiś który nie jest dedykowany do VFR to sprzęcior będzie gorzej chodził Będzie zamulał itd
-
rozmawiałem na ten temat ze specjalistą przygotowującym maszyny na Paryż - Dakar, 1/4 mili. Twierdzi iz wiekszośc tłumików jest podobnych- chodzi o to, że inna jest tylko rura do łączenia z kolektorem. Wazne jednak, by pojemnośc się zgadzała, lub było bardzo zbliżona. Jeli jednak kupisz tłumik który ma rure łączącą jak i sam tłumik zupełnie inne to przez zmiana oporów wylotu gazów możesz mieć spadek mocy i większe spalanie. Dlatego jednak albo kupisz tłumik dedykowany z rurą, albo zlecisz dobremu zakładowi dorobienie, albo bedziesz miał dobry dzwiek - ale ze strata mocy.
4 Co z tymi wszystkimi "uniwersalnymi" tłumikami, czy warto się w coś takiego pakować
Osobiście wole mieć dedykowany - mniejsze ryzyko działań niepożądanych
1 Czy tłumik np od VFR 750 będzie pasował
2 Jakie w ogóle szukać tłumiki, mogą być z mniejszych czy muszą być od motocykli z większymi pojemnościami
- teoretycznie ten od wiekszej ułatwi przelot spalin, więc opory bedę mniejsze
3 Czy jak kupie np jakiś który nie jest dedykowany do VFR to sprzęcior będzie gorzej chodził Będzie zamulał itd
-
rozmawiałem na ten temat ze specjalistą przygotowującym maszyny na Paryż - Dakar, 1/4 mili. Twierdzi iz wiekszośc tłumików jest podobnych- chodzi o to, że inna jest tylko rura do łączenia z kolektorem. Wazne jednak, by pojemnośc się zgadzała, lub było bardzo zbliżona. Jeli jednak kupisz tłumik który ma rure łączącą jak i sam tłumik zupełnie inne to przez zmiana oporów wylotu gazów możesz mieć spadek mocy i większe spalanie. Dlatego jednak albo kupisz tłumik dedykowany z rurą, albo zlecisz dobremu zakładowi dorobienie, albo bedziesz miał dobry dzwiek - ale ze strata mocy.
4 Co z tymi wszystkimi "uniwersalnymi" tłumikami, czy warto się w coś takiego pakować
Osobiście wole mieć dedykowany - mniejsze ryzyko działań niepożądanych
Beyond the Grabówek sky
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości