Strona 1 z 2
Urwana szpilka , sposoby reanimacji ?
: sob 15 lis 2008, 15:19
autor: Achmed
Chętnie poczytam jak naprawić problem, dla utrudnienia powiem że nie wystaje z aluminium, jakieś patenty?
: sob 15 lis 2008, 15:36
autor: Mundek
Marek, jaka srednica tej szpilki? Jak z dostepem do niej, tzn, czy da rade podejsc wiertlem?
: sob 15 lis 2008, 16:24
autor: kiki
pierwsze podejscie to mysle ze takie:
malutkim wiertłem przewiercic a potem wykrętaczek, tylko przed wierceniem trzeba bardzo dobrze zapunktować tego "kikuta"
btw - zrób może jakies zdjecie -bedzie lepiej to mozna sobie wyobrazic

: sob 15 lis 2008, 23:05
autor: Miping
Ze szpilką może być problem co by ją nawiercić-w końcu to mocny materiał. ale podstawa to dobrze zapunktować
: ndz 16 lis 2008, 11:40
autor: Brisek
KA tak ostatnio ukrecilem dwie szpilki ale wystawaly i dzieki bogu udalo sie wykrecic
: ndz 16 lis 2008, 13:25
autor: ppamula
Achmed, a ta szpilka wystaje choć trochę z korpusu?
Jeszcze z czasów posiadania malucha, zanim zacząłem brać sie za wykręcanie to nasączona szmata z naftą wokół szpilki albo tego co zostało by gwinty trochę odpuściły.
Masz wykrętaki?
Pewno wiesz co to, ale tak dla pewności i innych piszę że to takie hartowane śruby o lewym stożkowym gwincie podobne do gwintowników.
: ndz 16 lis 2008, 13:31
autor: PETER
Pozostaje tylko nawiercenie może i ciezko ale nikt nie mówił że będzie łatwo zacznij od znalezienia środka tej szpilki nawierć wiertełkiem o średnicy3lub 4 mm najczęsciej szpilki nie są wkrecone do końa tzn. za końcem szpilki jest wolna przestrzeń warto tak wiercic zeby szpilke przewiercić na wylot potem troche środków chemicznych jakieś odrdzewiacze lub środki mocno penetrjące prawdopodobnie średnica tej szpilki to 8mm możesz rozwiercic wiertłem 5mm i kombinowac jakimś wykrętakiem warto w nią postukac przed operacją moze troche poluzuje się na zwojach gwintu ale tak żeby jej nie rozklepać jesli jesteś zdolny i cierpliwy można tak nawiercic ze zostanie tylko sam gwint i wtedy tylko go wydłubać ważne przy takich robotach to cierpliwośc i nie spieszyc się pamietaj jeżeli wiertło pójdzie bokiem to masz przerąbane głowica jest ze stopu aluminium i jest miekka więc wiertł wchodzi jak w masło jak masz kogos z migomatem możesz coś dospawac i w ten sposób odkrecac kombinuj ale cierpliwośc to podstawa
: ndz 16 lis 2008, 16:37
autor: Achmed
Utrudniam temat szpilka jest urwana i nie wystaje mało tego jest urwana w środku żeby było jeszcze ciekawiej to ma średnicę 6 mm i jest w miejcu trudno dostępnym....... eee mocowanie przedniej rury wydechowej prawej w vfr-ce.
: ndz 16 lis 2008, 16:51
autor: bialy-murzyn
ja mam urwaną i jezdze z jedną szpilką, w sumie jak dopasowany jest kolektor do wlotu w glowicy to nie dmucha tam nic
natomiast tam gdzie jest urwana szpilka, to probowali mi wywiercic, ale rozwalili niezłą dziurę , więc zrobiłem obok niego dziurę i wkręciłem srubę, ale jest to pod kątem i mi się ta nowa urwała
ale żle to zrobilem bo trzeba bylo pod kątrm zrobić nową dziurę i wtedy śruba i w tym homącie na rurze rzowiercic sporą dziurę i na pewno by grało, ale już jest jakby to nie do zrobienia : >
: ndz 16 lis 2008, 16:56
autor: kiki
to niestety-albo silnik z ramy i na stół albo trzeba wyjąć całkiem przednie lagi- musisz zrobić sobie dostęp do tego cholerstwa bo inaczej tylko bardziej sie wszystko pokomplikuje.
przed próbą wykręcenia nagrzej silnik- alu powinno sie troche rozszerzyć i może łatwiej będzie pozbyć sie szpilki.
co do wykrętaków- kup jakiejś dobrej firmy, w przeciwnym razie możesz również mieć w bloku kawałek kawałek tego ustrojstwa a wtedy to już bedzie dopiero trudno ...
: śr 19 lis 2008, 03:31
autor: Mundek
Ja bym zdjal sama glowice i wtedy zaczal sie z tym bawic. Zalac to na pare dni WD-40 albo czyms podobnym i wtedy probowac rozwiercac i wykrecic wykretakiem...
: śr 19 lis 2008, 08:48
autor: WiktorVFR
Achmed, mam to samo...i zwyczajnie zamowilem szpilke i nakretke w Hondzie i naprawe tez,niechce sie z tym cackać

: śr 19 lis 2008, 11:02
autor: Achmed
Mundek nie ma łatwo szpilka jest w cylindrze nie w głowicy,
narazie wszyscy motają się jak wykręcić albo usunąć paszkwila a nikt nie napisał co dalej, więc słucham dotarliśmy do sytuacji gdzie nie ma możliwości wykręcenia takowej a w czasie wiercenia wiertło poszło obok szpilki i mamy piękny otwór eeeeeee 6 mm- ,
Wiktor gdybym chciał to zrobić w serwisie pytanie byłoby o adres warsztatu, po co piszesz jak nic nie wnosisz do tematu, chcesz się pochwalić urwaną szpilką ? czy tym ze robisz to w serwisie?
To temat o mechanice i OT nie będe tolerował.

: śr 19 lis 2008, 20:07
autor: suniok
kiki pisze:kup jakiejś dobrej firmy, w przeciwnym razie możesz również mieć w bloku kawałek kawałek tego ustrojstwa a wtedy to już bedzie dopiero trudno ...
potwierdzam, kup jakieś porządne, w moim zestawie najmniejszy pękł odrazu

na szczęście wykręcalem tylko śrubę od owiewki...
: śr 19 lis 2008, 21:33
autor: PETER
jesli jest to szpilka od rury wydechowej to musi byc w głowigy można zeczywiście zdjąć głowice i wtedy to da się rade wywiercic reszte stali mozna wyfrezowac i ponownie zalac alu {w-wa ul syreny}następnie nawiercić nagwintowac na nowo albo w rozwiercony otwór wstawić tuleje redukcyjną