Strona 7 z 9

Re: Przelotowy oryginal - manual

: pn 29 kwie 2013, 11:10
autor: marcinmsm
Ja takze chcialbym uzyskac troszke ciekawszy dzwiek z mojego v-teca ale narazie zakup nowych kominow odpada ze wzgledow finansowych, czy jest mozliwosc zrobienia czegos ze standartowym ukladem bez koniecznosci rozprowania go? np przebijajac przegrody? lub jezeli bym kupil drugi standartowy set ktory mozna okazyjnie czasem kupic i wyslal do kogos na tuning to ile +/- taka operacja kosztuje?

Re: Przelotowy oryginal - manual

: pn 29 kwie 2013, 16:49
autor: andreas
Możesz "podziurkować" dekle.Miałem-dudni jak helikopter.Mnie osobiście wkurzało.
Zobacz sobie jak chodzi po mojej przeróbce.Jest w moim temacie :bye

Re: Przelotowy oryginal - manual

: pn 29 kwie 2013, 21:57
autor: ivan
Ja w vtecu właśnie jestem po zrobieniu przelotu w oryginałach. Robił mi Edek (Edhaust) z Modlina. Jestem mega zadowolony. Dzwięk basowy ale niezbyt głośny i nie męczy, ale nie ma co porównywać z oryginałem...
Jak będę się kiedyś nudził to nagram jak to gra.
Koszt 500 zł za całość.

Re: Przelotowy oryginal - manual

: pn 29 kwie 2013, 22:22
autor: andreas
No widzisz.Ja też przerabiam wydechy :)
Na pewno nie jestem tak doświadczony jak Edek i nie mam zamiaru robić chorej konkurencji.Uważam,że roboty starczy dla wszystkich.
200-300 zł biorę od "puszki".Jak coś to proszę na PW :bye

Re: Przelotowy oryginal - manual

: wt 30 kwie 2013, 11:46
autor: Kamilek
Panowi jaką kupić srednice rury perforowanej do 800 FI ?? Wylot orginalny ma srednice 60mm i kupując 60mm miałbym to dobrze przyspawać. I co kupić do izolacji bo ja myslałem o wacie stalowej a nie którzy mówią mi o wacie szklanej.

Re: Przelotowy oryginal - manual

: sob 16 lis 2013, 23:47
autor: LAVOC
Szukałem informacji na temat wpływu nie seryjnego, przelotowego bądź przerobionego wydechu na silnik. Próbowałem zgłębić czy ma to jakiś wpływ na jego trwałość bo podobno mogą się szybciej wypalać gniazda zaworowe , czy się zmienia oddawanie mocy w pełnym zakresie obrotów na lepiej i wreszcie czy się zmienia spalanie w moto . Sporo czytałem w necie, pytałem będąc przy okazji w ASO Hondy i Suzuki i zawsze napotykam na różne opinie. Wnikałem nawet jak się projektuje wydechy , jaki ma wpływ na pracę silnika i okazuje się że to jest bardzo precyzyjnie dobrany elemet . Macie jakieś doświadczenia i wyrobione zdanie na ten temat ?

Re: Przelotowy oryginal - manual

: wt 30 maja 2017, 20:45
autor: Domin530i
Znalazłem dość ciekawy artykuł, prezentujący przeróbkę oryginalnego wydechu. Rozwiązanie mało inwazyjne, nie wymagające wybebeszania wypełnienia, po filmie można stwierdzić, że efekt powinien być zadowalający. Sam się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, a wy co myślicie ?

https://ridingthetwisties.wordpress.com ... ification/

Re: Przelotowy oryginal - manual

: wt 30 maja 2017, 21:48
autor: Zając
Na żywo posłuchać było by fajnie. Ciekawe czy w fi tak się da...

Re: Przelotowy oryginal - manual

: pn 19 cze 2017, 10:06
autor: Domin530i
Zdecydowałem się na przerobienie wydechu, sposobem zaproponowanym wyżej przeze mnie. Jestem bardzo zadowolony z osiągniętego wyniku.

Re: Przelotowy oryginal - manual

: pn 19 cze 2017, 14:09
autor: Zając
Dawaj foty.

Re: Przelotowy oryginal - manual

: pn 19 cze 2017, 22:18
autor: december74
Witam.
U mnie to tak wygląda. Z tym, że dołożyłem większą średnicę na wylocie z puchy do nakładki, zaślepki, max ile można było. Nie widać cipnych cienkich wylotów... :P . Oczywiście środek -kastracja!! Opinie- dobre, po przejściu na komplet zaworów , postronni twierdzą, że konie ustawiają się w rząd.... :biggrin

Obrazek

Re: Przelotowy oryginal - manual

: wt 20 cze 2017, 10:06
autor: Domin530i
Ja zrobiłem tak:
1. Demontaż osłon wydechu
2. Odcięcie wystających rurek
3. Rozwiercenie wylotu otwornicą 35mm
Teraz najgorszy etap prac, przydatne jest tutaj urządzenie o nazwie " Dremel", ze względu na to, że nie posiadam tego urządzenia, a dostęp będę miał dopiero za 2 tyg., nie mogłem czekać.
4. Rozwierciłem rurki zwykłym wiertłem, zostały one skrócone o około 3-4cm od końca wydechu do wewnątrz. Całkowita długość skrócenia układu wydechowego to ok. 8-10cm.
5. Pozostała mi teraz kosmetyka, wyżej wymienionym " Dremelem", aby zeszlifować ładnie końcówki znajdujące się w środku wydechu.

Polecam ten sposób ze względu, na bardzo małą ingerencję w układ wydechowy, nie ma potrzeby rozcinania wydechu. Zastanawiałem się nad wybebeszniem środka, ale wtedy mógł by pojawić się metaliczny dzwięk, a tego wolałem uniknąć.

Re: Przelotowy oryginal - manual

: wt 20 cze 2017, 11:24
autor: december74
U mnie kastracja jak pisałem, metalicznego wyziewu nie ma, zostawiłem wate wokół siatki jaka jest w puszce. Na stacji diagnostycznej pokazało mi 84 dB na 5-6 tys. obrotów. Dźwięk o wiele przyjemniejszy jak seria, i w trasie łba nie urywa....
No, ale do przelotu oryginalnego troszkę mu brakuje, lecz jak by popracował nad środkiem, chyba można wycisnąć z niego więcej....
Ale coś, kosztem czegoś....

Re: Przelotowy oryginal - manual

: wt 20 cze 2017, 11:34
autor: Domin530i
U mnie decyzja zapadała bardzo szybko po zakupie motocykla. Nie skłamie, mówiąc, że seria nie wydaje żadnych dźwięków. Warto wydobyć piękne brzmienie V4 :)

Re: Przelotowy oryginal - manual

: wt 20 cze 2017, 13:39
autor: MarcinD
december74 dobrze rozumiem... zostawiłes puste puszki i masz wynik 84 dB na 5-6 tys?