Przelotowy oryginal - manual

marcinmsm
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 14:48
Model VFR: 800 Vtec
Imię: Marcin
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: marcinmsm » pn 29 kwie 2013, 11:10

Ja takze chcialbym uzyskac troszke ciekawszy dzwiek z mojego v-teca ale narazie zakup nowych kominow odpada ze wzgledow finansowych, czy jest mozliwosc zrobienia czegos ze standartowym ukladem bez koniecznosci rozprowania go? np przebijajac przegrody? lub jezeli bym kupil drugi standartowy set ktory mozna okazyjnie czasem kupic i wyslal do kogos na tuning to ile +/- taka operacja kosztuje?

andreas
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
Model VFR: rc-46
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/DK-22

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: andreas » pn 29 kwie 2013, 16:49

Możesz "podziurkować" dekle.Miałem-dudni jak helikopter.Mnie osobiście wkurzało.
Zobacz sobie jak chodzi po mojej przeróbce.Jest w moim temacie :bye

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Model VFR: 1200X
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: ivan » pn 29 kwie 2013, 21:57

Ja w vtecu właśnie jestem po zrobieniu przelotu w oryginałach. Robił mi Edek (Edhaust) z Modlina. Jestem mega zadowolony. Dzwięk basowy ale niezbyt głośny i nie męczy, ale nie ma co porównywać z oryginałem...
Jak będę się kiedyś nudził to nagram jak to gra.
Koszt 500 zł za całość.

andreas
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
Model VFR: rc-46
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/DK-22

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: andreas » pn 29 kwie 2013, 22:22

No widzisz.Ja też przerabiam wydechy :)
Na pewno nie jestem tak doświadczony jak Edek i nie mam zamiaru robić chorej konkurencji.Uważam,że roboty starczy dla wszystkich.
200-300 zł biorę od "puszki".Jak coś to proszę na PW :bye

Awatar użytkownika
Kamilek
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: ndz 20 sty 2013, 10:17
Model VFR: RC46 2000
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Kamilek » wt 30 kwie 2013, 11:46

Panowi jaką kupić srednice rury perforowanej do 800 FI ?? Wylot orginalny ma srednice 60mm i kupując 60mm miałbym to dobrze przyspawać. I co kupić do izolacji bo ja myslałem o wacie stalowej a nie którzy mówią mi o wacie szklanej.

Awatar użytkownika
LAVOC
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 22:21
Model VFR: XX
Imię: adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: otwock
Kontakt:

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: LAVOC » sob 16 lis 2013, 23:47

Szukałem informacji na temat wpływu nie seryjnego, przelotowego bądź przerobionego wydechu na silnik. Próbowałem zgłębić czy ma to jakiś wpływ na jego trwałość bo podobno mogą się szybciej wypalać gniazda zaworowe , czy się zmienia oddawanie mocy w pełnym zakresie obrotów na lepiej i wreszcie czy się zmienia spalanie w moto . Sporo czytałem w necie, pytałem będąc przy okazji w ASO Hondy i Suzuki i zawsze napotykam na różne opinie. Wnikałem nawet jak się projektuje wydechy , jaki ma wpływ na pracę silnika i okazuje się że to jest bardzo precyzyjnie dobrany elemet . Macie jakieś doświadczenia i wyrobione zdanie na ten temat ?
ludzie którzy piją są dla mnie niczym - niczym bracia :)

Awatar użytkownika
Domin530i
Posty: 9
Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
Model VFR: 800 vtec
Imię: Dominik
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Garwolin

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Domin530i » wt 30 maja 2017, 20:45

Znalazłem dość ciekawy artykuł, prezentujący przeróbkę oryginalnego wydechu. Rozwiązanie mało inwazyjne, nie wymagające wybebeszania wypełnienia, po filmie można stwierdzić, że efekt powinien być zadowalający. Sam się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, a wy co myślicie ?

https://ridingthetwisties.wordpress.com ... ification/

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Model VFR: 800 FI
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Zając » wt 30 maja 2017, 21:48

Na żywo posłuchać było by fajnie. Ciekawe czy w fi tak się da...
LWL 74HN

Awatar użytkownika
Domin530i
Posty: 9
Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
Model VFR: 800 vtec
Imię: Dominik
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Garwolin

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Domin530i » pn 19 cze 2017, 10:06

Zdecydowałem się na przerobienie wydechu, sposobem zaproponowanym wyżej przeze mnie. Jestem bardzo zadowolony z osiągniętego wyniku.

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Model VFR: 800 FI
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Zając » pn 19 cze 2017, 14:09

Dawaj foty.
LWL 74HN

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Model VFR: była VFR_800_Vtec
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: december74 » pn 19 cze 2017, 22:18

Witam.
U mnie to tak wygląda. Z tym, że dołożyłem większą średnicę na wylocie z puchy do nakładki, zaślepki, max ile można było. Nie widać cipnych cienkich wylotów... :P . Oczywiście środek -kastracja!! Opinie- dobre, po przejściu na komplet zaworów , postronni twierdzą, że konie ustawiają się w rząd.... :biggrin

Obrazek
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Domin530i
Posty: 9
Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
Model VFR: 800 vtec
Imię: Dominik
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Garwolin

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Domin530i » wt 20 cze 2017, 10:06

Ja zrobiłem tak:
1. Demontaż osłon wydechu
2. Odcięcie wystających rurek
3. Rozwiercenie wylotu otwornicą 35mm
Teraz najgorszy etap prac, przydatne jest tutaj urządzenie o nazwie " Dremel", ze względu na to, że nie posiadam tego urządzenia, a dostęp będę miał dopiero za 2 tyg., nie mogłem czekać.
4. Rozwierciłem rurki zwykłym wiertłem, zostały one skrócone o około 3-4cm od końca wydechu do wewnątrz. Całkowita długość skrócenia układu wydechowego to ok. 8-10cm.
5. Pozostała mi teraz kosmetyka, wyżej wymienionym " Dremelem", aby zeszlifować ładnie końcówki znajdujące się w środku wydechu.

Polecam ten sposób ze względu, na bardzo małą ingerencję w układ wydechowy, nie ma potrzeby rozcinania wydechu. Zastanawiałem się nad wybebeszniem środka, ale wtedy mógł by pojawić się metaliczny dzwięk, a tego wolałem uniknąć.

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Model VFR: była VFR_800_Vtec
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: december74 » wt 20 cze 2017, 11:24

U mnie kastracja jak pisałem, metalicznego wyziewu nie ma, zostawiłem wate wokół siatki jaka jest w puszce. Na stacji diagnostycznej pokazało mi 84 dB na 5-6 tys. obrotów. Dźwięk o wiele przyjemniejszy jak seria, i w trasie łba nie urywa....
No, ale do przelotu oryginalnego troszkę mu brakuje, lecz jak by popracował nad środkiem, chyba można wycisnąć z niego więcej....
Ale coś, kosztem czegoś....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Domin530i
Posty: 9
Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
Model VFR: 800 vtec
Imię: Dominik
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Garwolin

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Domin530i » wt 20 cze 2017, 11:34

U mnie decyzja zapadała bardzo szybko po zakupie motocykla. Nie skłamie, mówiąc, że seria nie wydaje żadnych dźwięków. Warto wydobyć piękne brzmienie V4 :)

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: MarcinD » wt 20 cze 2017, 13:39

december74 dobrze rozumiem... zostawiłes puste puszki i masz wynik 84 dB na 5-6 tys?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości