Przelotowy oryginal - manual

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Model VFR: RC46A
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Przelotowy oryginal - manual

Post autor: katan » pn 22 wrz 2008, 18:38

Witam,

Dostalem pare maili z pytaniami o szczegoly przerobki oryginalnego wydechu..
Zalaczam zatem potomnym, garazowy tuning Adam Slodowy edition.

Dlaczego VFRka jest cicha.
Bo posiada tlumik :) ja przerobilem ja tak ze posiada wydech :)
Spaliny w oryginalnym ukladzie maja do pokonania dosc dluga droge. Leca sobie wg ponizszego schematu (przepraszam za jakosc, zrobione w Wordzie ;) )

Obrazek

Ogolnie chodzi o to zeby pozbyc sie tych rurek

Obrazek

Proponuje, zeby pracy tej nie wykonywac na motocyklu. Czyli trzeba zdjac wydech.
W tym celu odkrec dwie sruby mocujace go do subframe'a oraz dwie sruby mocujace na rurze

Obrazek

Ja zdjalem jeszcze owiewki zeby ich nie porysowac podczas szarpania sie z wydechem.
Odkreca sie ja tymi srubami.
Obrazek

Jezeli w tzw miedzyczasie ktos wpadnie z winem, nalezy je otworzyc tym oto korkiem
Obrazek
UWAGA: Z wypiciem trzeba poczekac, przynajmniej do zakonczenia prac z katowka :>

Zeby zdjac aluminiowe oslony wydechu trzeba odkrecic wszystkie srubki i przesunac ja w strone przodu motocykla.

Ciecie proponuje zrobic jak najblizej spawu. Potem bedzie latwiej to polatac

Obrazek

Wydech w srodku wyglada tak:
Obrazek
Na powyzszym zdjeciu, zaznaczone sa punkty gdzie rurki ktorych chcemy sie pozbyc sa przyspawane do blachy oddzielajacej komory.

(juz mozna sie napic)

Sposob pozbycia sie powyzszych pozostawiam dowolnym. Ja stwierdzilem ze najlatwiej pozbede sie ich mlotkiem.

Potem pozostaje przyspawanie wczesniej odcietej koncowki wydechu, polakierowanie farba znoszaca wysokie temperatury i zamontowanie wszystkiego na motocykl.

Problemem jest zalozenie aluminiowych oslon, trzeba trafic dwoma bardzo malymi punktami, mi to zajelo okolo pol h.. :/

Jezeli chodzi o spawanie, eletrody 2.5mm dziurawia te blache, przygotuj znajomego z migomatem.

Ja do tej pory jeszcze nie przyspawalem tych koncowek, mam troche inna koncepcje, mysle ze wkrotce zalacze fotke, jak mozna jeszcze przerobic ten wydech.

Pozdrawiam!

PS. Jezeli cos jest napisane chaotycznie, kontaktuj sie, pomoge.
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
gladiator
pisarz
pisarz
Posty: 286
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
Model VFR: VFR 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kontakt:

Post autor: gladiator » wt 23 wrz 2008, 00:26

katan, profesjonalnie i ciekawie .
Pozdrawiam
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...

Awatar użytkownika
JuNioR
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
Model VFR: tramwaj nr 4
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JuNioR » śr 01 paź 2008, 18:40

katan, super napisane!

Awatar użytkownika
filipmec
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: czw 10 lip 2008, 21:40
Model VFR: VFR800 2005
Imię: Filip
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: filipmec » ndz 05 paź 2008, 01:51

tak na marginesie to migiem sie GOWNIANIE spawa nierdzewke proponuje zebys zalatwil sobie kogos z TIG-iem, jesli umie dobrze spawac ta metoda, to nie odruznisz jego spawu od orginalu!!! Fajnie ze zrobiles fotki ;) a swoja droga to miales odwage go wypruc i pociac, ja bym chyba kupil jakas urzywke i ja bym pociol ;) zawsze jakos tak mniej na sumieniu hehe
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
filipmec
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: czw 10 lip 2008, 21:40
Model VFR: VFR800 2005
Imię: Filip
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: filipmec » ndz 05 paź 2008, 01:52

a no i moglbys nagrac jak to chodzi, jakis filmik moze czy cuss??

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Model VFR: Honda VFR V-tec
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » ndz 05 paź 2008, 07:49

katan, pomysł przedniej marki,usuwasz z niego tylko te rurki ? a może zrobić typową przelotókę usunąć środek cały kupić wate(wełne) siatke i obłorzyć go po ściankach tąwatą (wełna) i dociś siatką a środeczek zostaje wolny.Bez tego wygłuszenia może mieć bardziej metaliczny dźwięk a z tym wygłuszeniam będzie fajnie basem gadał.Tak kolega zrobił sam wydech pod spodem VFR-ki jest on w krztałcie prostokątnej puszki i gada niesamowicie.Nagraj go !!!
Jacek M.

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Model VFR: PEARL HERON BLUE
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » ndz 05 paź 2008, 20:41

katan, super sprawa.

Też byłem jednym z tych co Ciebie męczyli o manuala, ale tak jakoś nie zauważyłem tego wątku i do prucia wydechu przystąpiłem prawie zielony.

Jednak szybko ze znajomkiem wyczailiśmy co i jak i też wypruliśmy wszystko co było do momentu załamania wydechu, czyli tam dokąd jest metalowa siatka od wewnętrznej strony, a w przed ostatniej przegrodzie kilka dziurek zrobiliśmy.

Do wyprucia kupiłem osobne wydechy bo szkoda mi było pruć oryginału.

Generalnie robiliśmy to na szybkiego po nocy, więc jest trochę zrobione niedbale, ale pospawane mam wszystko elegancko migomatem i wsio pasuje idealnie.

Żadnych też problemów nie miałem z śrubami o których piszesz.

Efekt był mi raczej obojętny, byle głośniejszy, a przez zimę planuję od podstaw skonstruować bebechy coś jak Jacek pisze.

Znajomy ma doświadczenie w budowaniu wydechów do endurasów, więc mi w tym pomoże.

Tyle tylko, że sam nie spodziewałem się takiego świetnego efektu!

Kilka ludków słyszało efekt w Sulejowie to mogą się wypowiedzieć czy ujdzie, czy badziewie :twisted:

W wolnej chwili podrzucę filmik na JUTUBA!
BikePics_____________________________________Picasa

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Model VFR: RC46A
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » ndz 05 paź 2008, 21:47

filipmec pisze:tak na marginesie to migiem sie GOWNIANIE spawa nierdzewke proponuje zebys zalatwil sobie kogos z TIG-iem, jesli umie dobrze spawac ta metoda, to nie odruznisz jego spawu od orginalu!!! Fajnie ze zrobiles fotki ;) a swoja droga to miales odwage go wypruc i pociac, ja bym chyba kupil jakas urzywke i ja bym pociol ;) zawsze jakos tak mniej na sumieniu hehe
Pozdrawiam
Moja maszynka niestety stracila dziewictwo miesiac po zakupie, jakos po tamtym wydarzeniu nie mialem problemu z pochlastaniem wydechu :)

Co do spawania, szykuje kolege z plazma zeby zrobic wydech tak jak w Bkingu, bedzie ladnie, ale dobry pomysl z wypruciem go do konca i wygluszeniem o ktorym pisze kecajm.

musze to przemyslec ;)

Wrzuce jakas mp3ke z jazdy, najladniej pracuje przy schodzeniu z obrotow.. No i duzo latwiej jest wyczuc moment przygazowki podczas redukowania.

Z ciekawostek, (musze to sprawdzic jeszcze przy wiekszych predkosciach) wydaje mi sie ze zlagodzil sie dol w mocy przed zalaczeniem Vteca. Nie mam pojecia czy to mozliwe, to takie subiektywne odczucie. Fajnie jakby sie wypowiedzial fachowiec.

zdro!
k
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pn 06 paź 2008, 00:24

ja puki nie zrobilem pod siedzeniem u siebie to mialem tak zrobiony przelot.niewiele to dalo.bardziej basowy na niskich obrotach ale to i tak niewiee.no i czasem plomyczek my sie wymsknol:P
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Model VFR: PEARL HERON BLUE
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » pn 06 paź 2008, 10:34

katan, wg mnie troszkę dół się wzmocnił i reakcja na gaz jest łagodniejsza.

Co do VTECa nie zwróciłem uwagi na nic szczególnego, ale sprawdzę jeszcze.
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Model VFR: asfalt
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pn 06 paź 2008, 18:26

To ja dorzuce swoje trzy grosze.... zmodyfikowałem swoją jakieś dwa miesiące temu ale nieco inaczej wyprułem wydech..

Odkręcanie wydechu nie jest niczym trudnym, najlepiej ściągnąć plastik tylky z lampą żeby przypadkiem nie uszkodzić, odkręcamy śruby mocujące wydech (pomiędzy "ogonem" a górną częścią wydechu (z prawej i lewej), nst odręcamy stelaż podnóżka prawego, popuszczamy dwie śruby przy łączeniu kolektorów z rurą prowadzącą do wydechów (klucz 12). Żeby wydechy ładnie zeszły trzeba odkręcić cały błotnik (dwie śruby od strony dolnej zadupka i dwie pod siedzeniem). Wydech schodzi bez problemów. Ściągamy osłony wydechów te takie błyszczące ;). Potem należy ściągnąć osłonki chromowane te któe widać na końcówkach z tyłu motocykla :cool dwie śrubki na wkrętak krzyżakowy i jedna na "imbus". Mamy ładnie zaspawany wydech. I rzecz u mnie polegała na tym iż linię cięcia wyznaczyłem patrząc tak jakby od tyłu moto "ZA SPAWEM" i tu tkwiła różnica pomiędzy moim wykonaniem a Katana. W moim przypadku odcięta część wyszła razem z wygłuszeniem z maty, oskurowałem siatkę z tego usytrojstwa i włożyłem spowrotem resztę bez nawiercania, wycinania itd. Po skręcenie (nie spawałem tego jeszcze) efekt był bardzo miły dla ucha. \

Poniżej najistotniejsze foty...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Model VFR: RC46A
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » wt 07 paź 2008, 11:01

Krajan pisze:To ja dorzuce swoje trzy grosze.... zmodyfikowałem swoją jakieś dwa miesiące temu ale nieco inaczej wyprułem wydech..
Szkoda ze tak daleko mieszkasz, chetnie porownalbym efekt dzwiekowy..

zdro!
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Model VFR: asfalt
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » wt 07 paź 2008, 14:24

może będzie okazja na jakim CEnTRALNYM zlocie.
Ale i tak moja EX czerwona Viferka (teraz Szulera) miała gang do którego mi jeszcze brakuje.

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Model VFR: asfalt
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » śr 03 gru 2008, 17:01

Właśnie w zeszłą sobotę pospawałem rozcięcie, założyłem wydech i ku mojemu zdziwieniu małe rozczarowanie.... delikatnie pomrukiwał ale stracił wiele z tego co już było. Niestety czeka mnie kolejna modyfikacja - czyli totalna penetracja!!! i czuje że to będzie właśnie to czego oczekuję, to co było w czerwonym Vitku.

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Model VFR: PEARL HERON BLUE
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » czw 04 gru 2008, 11:54

Krajanek, ja bym ci proponował wsadzić z powrotem tą siatkę, a wypruć całą resztę, ta siateczka musi być dla odpowiedniego rezonansu, lipa bo dalej za załamaniem tłumika tej siateczki już ni ma, zaraz przed ostatnią przegrodą.

Ja niebawem będę robić też następne modyfikacje wydechu, planuję wszystko wypruć do zera i środkiem poprowadzić jedną rurę odpowiednio wygłuszoną. Zobaczymy jaki będzie efekt. :mrgreen:
BikePics_____________________________________Picasa

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości