Przelotowy oryginal - manual

Awatar użytkownika
kubaboss
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: wt 02 mar 2010, 11:23
Model VFR: Z750 r
Imię: Kuba
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: kubaboss » śr 12 paź 2011, 09:07

Witam a ja w mojej vfr 800 fi poprostu wyciołem kata i ma super brzmienie , mniej pali , przy około 3 tys na chamowaniu silnikiem pojawia sie miły buch ( a za sam wkład w skupie katalizatorów dostałem 60 zł ) , przy okazji zdemontowałem cały wydech i pomalowałem go .[img]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Kuba/Desktop/Zdj%C4%99cie922.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kubaboss
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: wt 02 mar 2010, 11:23
Model VFR: Z750 r
Imię: Kuba
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: kubaboss » śr 12 paź 2011, 09:16


Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Model VFR: rc46
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: dixon » śr 12 paź 2011, 14:24

kubaboss, ile ci mniej pali po wycięciu kata? nie jest za głośny? możesz wrzucić jakiś filmik jak moto chodzi po takiej "operacji"?
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
kubaboss
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: wt 02 mar 2010, 11:23
Model VFR: Z750 r
Imię: Kuba
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: kubaboss » śr 12 paź 2011, 23:15

przy średniej predkości około 140/150 spalanie spadło około 0.5 litra
jak dla mnie nie jest zagłośna mimo że mam przelotowy tłumik .
odczuwalna jest lekkość we wkrecaniu z dołu , znacznie żwawsza do 3 tys , niestety posiadam tylko jeden filmik ale nie zaciekawej jakości.
http://www.youtube.com/watch?v=9r_ELbSsayw

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Model VFR: 800FI rc46 '01
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: sonsiat » sob 10 gru 2011, 23:37

Pozwolę sobie odrzac kotleta.
Powiedzcie mi czy oryginalny tłumik w RC36 II powinien miec okopconą końcówkę przy standardowych ustawieniach??
Zastanawia mnie to, ponieważ mam przelotowy komin Arrow'a a jego końcówka nie jest okopcona. Z podstawowych zasad działania silnika, można wywnioskowac, że zmiana samego tłumika na przelot, może zubożyc mieszankę i doprowadzic do przegrzania/wypalenia zaworów. A jeśli oryginał jest okopcony, to może świadczyc że mam troche za ubogo.
Czy spotkał się ktoś, że w ogóle przy tak poplątanym układzie wydechowym przelot może wpłynąc negatywnie w VFR??

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Fakir » pn 12 gru 2011, 19:57

zbadaj skład mieszanki na "color tune" i będziesz miał spokój :lol:
po za tym na ile obrotów masz skręcony skład mieszanki?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: kiki » wt 13 gru 2011, 10:46

sonsiatmożesz to zrobić na kilka sposobów:
1- tak jak pisał Fakircolortune- fajna sprawa ale te świeczki sa drogie i bardzo delikatne
2- pirometrem - mierząc temperatury poszczególnych kolanek
3 - organoleptycznie - tj sprawdzić kolor świec z poszczególnych garów :)

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Model VFR: 800FI rc46 '01
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: sonsiat » wt 13 gru 2011, 12:33

Myślałem bardziej nad sprawdzeniem temperatury kolanek, bo pamiętam ,że świece nie były konkretnie kawa z mlikiem, ale takie rudawe. I nie wiem czy bliżej im do bladego stalowego koloru (czyli za ubogo), czy to jest taka przepalona kawa z mlekiem :)

A czy skład mieszanki w ogóle coś wniesie przy przelocie bez zmiany dysz?? Bo przecież to jest skład mieszanki na wolnych obr. i niskim zakresie obr. A praktycznie zawsze korzysta się ze średniego i wysokiego zakresu obr.

Są jakieś wytyczne odnośnie temperatury kolektora na seryjnych ustawieniach?? Ewentualnie jak ktoś sprawdzał u siebie niech poda wartości :)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Fakir » wt 13 gru 2011, 16:36

sonsiat pisze:Są jakieś wytyczne odnośnie temperatury kolektora na seryjnych ustawieniach?? Ewentualnie jak ktoś sprawdzał u siebie niech poda wartości :)

myślę że zbyt wiele może być rozbieżności co do wartości temperatury, gdyż jest ona zależna od warunków otoczenia.

świeca "colortune" to świeca diagnostyczna, i nie wykorzystuje jej się tylko do ustawienia składu mieszanki na wolnych obrotach, ale także do podstawowej diagnostyki gaźników.
może być tak że będziesz musiał zastosować akcesoryjne (o większym przelocie) dysze, gdyż akcesoryjny wydech ma tak małe opory, że mieszanka na fabrycznych dyszach jest zbyt uboga, nawet kiedy ustawiasz ją na maxymalne wartości, śrubą od składu mieszanki.
instrukcja "colortune" mówi także o tym że przy wkręcaniu i przy schodzeniu z obrotów powinien być określony kolor płomienia, a także przy utrzymywaniu pewnego pułapu obrotow.

ale jak wspomniałeś - jest to śruba od regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach, może być tak że na wysokich obrotach kolor płomienia będzie nie właściwy (ciemnoniebieski świadczy o zbyt ubogiej mieszance) i wtedy będzie koniecznie zastosowanie dysz o większym przelocie.

:)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
korek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 20:28
Model VFR: ZX 10 r 2004r
Imię: Kordian
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Praszka
Kontakt:

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: korek » czw 05 kwie 2012, 18:13

Panowie kontynuując temat chciałbym prosić was o pomoc lub ewentualne porady i wskazówki :)
Wywaliłem dosłownie wszystko z wewnątrz na całej długości wydechu z mojej RC II skracając go dodatkowo o 6 cm, pytanie brzmi co robić dalej zostawić po prostu pustą puchę czy może obłożyć ją siatką z wełną lub jakimś innym ogniotrwałym materiałem ?
Prosił bym o pomoc w temacie, pozdrawiam korek :)
Ride is Fun ;D :D For you safety & Protection Do NOT Speeding at the public road !!

Awatar użytkownika
kiler80
teksciarz
teksciarz
Posty: 118
Rejestracja: wt 21 cze 2011, 13:16
Model VFR: SC63
Imię: Piotrek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: kiler80 » pt 06 kwie 2012, 10:55

pusta pucha brzmi feeee
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
korek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 20:28
Model VFR: ZX 10 r 2004r
Imię: Kordian
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Praszka
Kontakt:

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: korek » pt 06 kwie 2012, 15:55

Dzięki za pomoc ;) :D :D ja mam bardzo podobnie z tym że bez siatki, cały pusty nie licząc kawałka rury przy końcu komina ;D :D :D
Jak już skończę prace i uruchomię Hanię to dam znać jak poszło i jaki tego efekt ;) na pewno powinno być głośno ;D :D
Jeszcze raz dzięki za pomoc ;) :) :)
Ride is Fun ;D :D For you safety & Protection Do NOT Speeding at the public road !!

Awatar użytkownika
crucial
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: czw 06 wrz 2012, 00:39
Model VFR: RC36II i XV535
Imię: Patryk
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: crucial » sob 16 mar 2013, 19:05

W związku z tym, że chciałem aby moja VFR wydawała z siebie głębszy i bardziej basowy dźwięk
postanowiłem coś pokombinować z wydechem.
Fajnych i ładnych zestawów do 750-tki jest jak na lekarstwo, a jak już są, to kosmicznie drogie.
Zależało mi także na klasycznym wyglądzie, więc wybrałem opcję przerobienia oryginału.
Do tego zakupiłem oryginalną, standardową końcówkę, gdyż nie chciałem niszczyć oryginału.
Wymagania były duże, więc wybeszeszenie całego środka wydechu i zaspawanie było nieakceptowalne i bezsensowne.
Schemat, jak miało to wyglądać docelowo:
Obrazek
czerwony-rura perforowana (dł.50cm, przekrój 50mm)
żółty-bardzo mocno ubita wełna
niebieski-taka ostra wełna stalowa
zielony-sznurek - w tym przypadku był jakiś niepalny używany w ciepłownictwie, ale taki zwykły też da radę
(spełnia fukcję trzymającą tę niebieską wełnę przy rurze podczas dobijania żółtej wełny do wydechu)
Zakupiony wydech:
Obrazek
Odcięcie dolotu i końcówki oraz wyprucie całego środka:
Obrazek
Obrazek
W związku z tym, że rozwiercenie nitów nie spowodowało gładkiego wyjścia środka tłumik został skrócony o potrzebne minimum (czyli długość nit),tak, żeby nie wpłynęło negatywnie na estetykę.
Porównanie z oryginałem:
Obrazek
Rura perforowana:
Obrazek
Rura z zamocowanym dolotem:
Obrazek
J.w. + owinięcie wełną stalową
Obrazek
Wydech zamocowany na moto, spawanie końcowe było wykonane TIG-iem.
Obrazek
Odczucia:
spodziewałem się, że będzie głośniej, tzn. w porównaniu do oryginału jest głośno, ale nie tak, żeby szyby w oknach pękały,za to dźwięk jest dużo dużo bardziej basowy i bardziej donośny niż w serii.
Ogólnie jest zadowolony z efektów, teraz tylko polerka i będzie ideał.
Porównanie przed i po przeróbce:
warunki były takie same, filmiki nagrywane tym samym sprzętem, 15 minut po sobie, dlatego najpierw należy posłuchać oryginału, żeby mieć odniesienie.
W lepszej jakości filmik nagram za kilka tygodni.
http://w92.wrzuta.pl/film/aSt87qv1lOQ/h ... lny_wydech
http://w92.wrzuta.pl/film/52ZTPkEGt6Q/h ... owy_wydech

Awatar użytkownika
Marsel
pisarz
pisarz
Posty: 418
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:51
Model VFR: GTR1400
Imię: Marceli
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: Marsel » ndz 17 mar 2013, 10:48

Przyjemnie, w realu z pewnością o wiele lepiej sie słucha
Żyć szybko, umrzeć późno ...
http://babelkowy-swiat.pl/

Awatar użytkownika
crucial
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: czw 06 wrz 2012, 00:39
Model VFR: RC36II i XV535
Imię: Patryk
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przelotowy oryginal - manual

Post autor: crucial » sob 23 mar 2013, 14:30

W realu brzmienie jest przyjemniejsze niż na nagranym video, filmiki są jedynie poglądowe.
Z chęcią bym porównał tak uzyskany dźwięk z jakimś dedykowanym układem wydechowym.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości