Przelotowy SCORPION-proszę o radę.
- tommy
- teksciarz
- Posty: 135
- Rejestracja: pn 06 sie 2007, 17:27
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Myślenice
Przelotowy SCORPION-proszę o radę.
Jako młody (stażem) wlasciciel VFR-ki,zacznę od tego ,że podpasowala mi jak żaden inny motocykl...mojemu "plecaczkowi" zresztą też.
Jezdzi się super,używam go do jazdy po Krakowie i w trasach tak do 500 km w jedną stronę
Zauważylem jedną wadę-strasznie cichutki tłumiczek-taki prawie odkurzacz (piszę prawie,bo pow.7000 obr. coś tam się z niego wydobywa).
Kupilem więc Scorpionka.
Pytanie jest następujące-czy VFR na przelotowym tłumiku jest głośna czy przerazliwie głośna?
W poprzednim moto (TDM 850) mialem podobny tlumik -tez Scorpion,ale był tak glośny ,że po trasce 200-300 km przez 15 minut nie słyszałem co się do mnie mówi.
Zrobiłem zwężkę z przelotu fi 50 na fi 20 w formie lejka długości 7-8- cm i nawiercilem na ściankach 20 otworków fi 7.Efekt był taki,że moto obiektywnie zyskało 5 km/h w prędkości max i było juz umiarkowanie głośne-od ok 130 km/h gwizd wiatru juz zagłuszał tłumik.
Chciałbym uzyskać ten sam efekt..
Czy w vfr trzeba robić to samo?Bo boję się o wypalenie gniazd zaworowych.
Bardzo proszę o radę...raczej praktyków...
Jezdzi się super,używam go do jazdy po Krakowie i w trasach tak do 500 km w jedną stronę
Zauważylem jedną wadę-strasznie cichutki tłumiczek-taki prawie odkurzacz (piszę prawie,bo pow.7000 obr. coś tam się z niego wydobywa).
Kupilem więc Scorpionka.
Pytanie jest następujące-czy VFR na przelotowym tłumiku jest głośna czy przerazliwie głośna?
W poprzednim moto (TDM 850) mialem podobny tlumik -tez Scorpion,ale był tak glośny ,że po trasce 200-300 km przez 15 minut nie słyszałem co się do mnie mówi.
Zrobiłem zwężkę z przelotu fi 50 na fi 20 w formie lejka długości 7-8- cm i nawiercilem na ściankach 20 otworków fi 7.Efekt był taki,że moto obiektywnie zyskało 5 km/h w prędkości max i było juz umiarkowanie głośne-od ok 130 km/h gwizd wiatru juz zagłuszał tłumik.
Chciałbym uzyskać ten sam efekt..
Czy w vfr trzeba robić to samo?Bo boję się o wypalenie gniazd zaworowych.
Bardzo proszę o radę...raczej praktyków...
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
bede w zime lub na wiosne kupowal tlumiczek i kupie tylko i wylacznie dedykowany do VFR, po cos wymyslili te przegrody, nawet glupi ixil, czy yoshi ze Stanow.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- onlyCBR
- bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: śr 30 lip 2008, 17:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Ja zaraziem sie TWO BROTHERSem. Mialem go w CBR f4i i powiem Wam,ze z tej malej 600tki zrobil conajmniej litrowke. Dawal potezny i baaardzo niski bas a przy odpuszczaniu z gazu przechodzil w niesamowicie glebokie basowanie....taki efekt studni jakby.
Wiec napewno jak juz kupie VFR to bede zakladal dwa TWO BROTHERSy.
I juz jestem ciekaw efektu jaki bedzie w V-ce
Jedynym jego minusem jest cena bo to,ze jest naprawde glosny akurat mi wcale nie przeszkadzalo...to byla prawdziwa uczta dla moich uszu
Wiec napewno jak juz kupie VFR to bede zakladal dwa TWO BROTHERSy.
I juz jestem ciekaw efektu jaki bedzie w V-ce
Jedynym jego minusem jest cena bo to,ze jest naprawde glosny akurat mi wcale nie przeszkadzalo...to byla prawdziwa uczta dla moich uszu
NIGDY NIE JEZDZIJ SZYBCIEJ NIZ TWOJ ANIOL STROZ POTRAFI LATAC!
- tommy
- teksciarz
- Posty: 135
- Rejestracja: pn 06 sie 2007, 17:27
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Myślenice
Dzięki za liczny odzew-od razu widać,że można nas Was liczyć...
Chciałbym uzyskać ładny niski dzwięk,ale nie przerazliwie głośny ,żeby dalo się cokolwiek słyszeć po zejsciu z moto po np.2 godzinnej jezdzie.
Jeśli chodzi o stopery to u mnie nie wchodzą w rachubę,bo chcę słyszeć jak pracuje silnik i np.karetkę na sygnale a nie jezdzić odizolowany od otoczenia...
Jeszcze raz dzięki za wszystkie wypowiedzi-w czwartek montuję i ....juz spawam zwężkę.
Chciałbym uzyskać ładny niski dzwięk,ale nie przerazliwie głośny ,żeby dalo się cokolwiek słyszeć po zejsciu z moto po np.2 godzinnej jezdzie.
Jeśli chodzi o stopery to u mnie nie wchodzą w rachubę,bo chcę słyszeć jak pracuje silnik i np.karetkę na sygnale a nie jezdzić odizolowany od otoczenia...
Jeszcze raz dzięki za wszystkie wypowiedzi-w czwartek montuję i ....juz spawam zwężkę.
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
stopery nie odizoluja cię od otoczenia, spróbuj to zobaczysz/usłyszysz o co chodzitommy pisze:Jeśli chodzi o stopery to u mnie nie wchodzą w rachubę,bo chcę słyszeć jak pracuje silnik i np.karetkę na sygnale a nie jezdzić odizolowany od otoczenia...
to tak, jakbyś przesiadł się z malucha do mercedesa - mniejsze zmęczenie hałasem
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
igor, poszukaj na allegro,
ja kupiłem gumowe (wielorazowego użytku) bo te w aptece to chyba takie z gąbki co nie za bardzo się dają umyć bo się rozlatują
o ja mam takie
http://www.allegro.pl/item406399907_sto ... isper.html
żeby nie było OT to super brzmi VFR'a na Leo Vince
ja kupiłem gumowe (wielorazowego użytku) bo te w aptece to chyba takie z gąbki co nie za bardzo się dają umyć bo się rozlatują
o ja mam takie
http://www.allegro.pl/item406399907_sto ... isper.html
żeby nie było OT to super brzmi VFR'a na Leo Vince
- onlyCBR
- bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: śr 30 lip 2008, 17:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Jeśli chcesz kupić wydech dający basowe brzmienie to polecam dobrze przeszukać neta...
Sam zanim zdecydowałem o kupnie TWO BRETHERSa czytałem i poznawałem opinie na temat setek wygarów.
Na stronach producentów bardzo często można posłuchać próbek dźwięku danego wydechu w danym modelu motocykla lub też na YouTube(tylko trzeba film z dobą jakością dźwięku znajeźć).
Mozna też pojechać do sklepu i powiedzieć,że chcesz wydech ale jeszcze musisz posłuchać jak on brzmi i może założą Ci kilka różnych dla porównania....
Powodzenia!
A stopery polecam jak najbardziej...
Sam zanim zdecydowałem o kupnie TWO BRETHERSa czytałem i poznawałem opinie na temat setek wygarów.
Na stronach producentów bardzo często można posłuchać próbek dźwięku danego wydechu w danym modelu motocykla lub też na YouTube(tylko trzeba film z dobą jakością dźwięku znajeźć).
Mozna też pojechać do sklepu i powiedzieć,że chcesz wydech ale jeszcze musisz posłuchać jak on brzmi i może założą Ci kilka różnych dla porównania....
Powodzenia!
A stopery polecam jak najbardziej...
NIGDY NIE JEZDZIJ SZYBCIEJ NIZ TWOJ ANIOL STROZ POTRAFI LATAC!
- tommy
- teksciarz
- Posty: 135
- Rejestracja: pn 06 sie 2007, 17:27
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Myślenice
Dzisiaj założyłem tego Scorpion-ka , na razie ze zwężką.
Efekt jest taki,że od ok.100 km/h juz nie słyszę tłumika i postanowiłem,że trochę tak pojeżdżę i wtedy zobaczę...
Czuję także minimalny spadek mocy...albo tak mi się wydaje.
Na wolnych obrotach i przt wkręcaniu na biegach 1,2,3, dzwięk jest słyszalny-potem juz silnik go zagłusza-sam nie wiem co zrobić-chyba szukam "kwadratowych jaj"
Efekt jest taki,że od ok.100 km/h juz nie słyszę tłumika i postanowiłem,że trochę tak pojeżdżę i wtedy zobaczę...
Czuję także minimalny spadek mocy...albo tak mi się wydaje.
Na wolnych obrotach i przt wkręcaniu na biegach 1,2,3, dzwięk jest słyszalny-potem juz silnik go zagłusza-sam nie wiem co zrobić-chyba szukam "kwadratowych jaj"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości