Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ???!

Awatar użytkownika
Fryt
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 16 lis 2012, 14:31
Imię: Krystian
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytów

Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ???!

Post autor: Fryt » wt 07 maja 2013, 21:43

Sprawa jest następująca:

do swojej V-ruwajki kupiłem przelot i ogólnie muszę w niej zrobić synchro, dzwonie więc do miejscowego mechanika od moto który moim zdaniem jest dość kumaty, opowiadam mu że Niunia się dławi na niskich i że przy zamontowaniu przelotu jest lepiej ale w wyższym zakresie obrotów... a on na to że przy przelocie trzeba zwiększyć dawkę paliwa, zmiana dysz na trochę większe ... to prawda czy przysłowiowy Mit i ściema do nabicia klienta w butelkę ?! :evil:
Powiedziałem mu jeszcze że na serii chodził, dławił się jeszcze bardziej i czy zwykłe syncho nie wystarczy? to powiedział że raczej nie i mam jutro do niego wpaść żeby się objechał i zbadał sprawę.

Co wy na to Koledzy :?:
Odpowiedz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

andreas
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/DK-22

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: andreas » wt 07 maja 2013, 22:47

Przecież Ty masz wtrysk?
Dysze wtryskiwaczy chcesz wymieniać?
Jeśli masz sondy lambda to generalnie "układ sam się dostraja".
Power Komanderem,czy jak to tam się pisze,można stroić mapy zapłonu/paliwa pod konkretne kominy-z tego co się orientuję.

Awatar użytkownika
Fryt
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 16 lis 2012, 14:31
Imię: Krystian
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytów

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Fryt » wt 07 maja 2013, 22:53

No dokładnie andreas, mechanik chce zmieniać dysze wtryskiwaczy! pytanie po Cholerę ?! jak bym miał PK to wiadomo można sobie ładnie dostroić sprzęta ale nie o to tu chodzi bo na serii Vka chodziła jeszcze gorzej a tak naprawdę problem nie zginął, więc to coś innego, nie wiem może jakaś czujka jest zasyfiała ? lub zwyczajnie moto potrzebuje Synchro podciśnień ? jutro u niego będę i zobaczymy co mi na to powie... :roll:
Odpowiedz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Hefajstos » śr 08 maja 2013, 09:55

Po zmianie wydechu regulację powinno sie wykonac , ale w motkach z gaźnikami, przy wtrysku nie. może temu mechanikowi popierdzieliły sie dysze , ale gaźnikowe...

Awatar użytkownika
Fryt
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 16 lis 2012, 14:31
Imię: Krystian
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytów

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Fryt » śr 08 maja 2013, 22:17

Po dzisiejszej wizycie u Mechanika trochę jestem zmieszany, pojechałem do niego, przejechał się i powiedział że moto lata jak powinno ... zapytałem o to szarpanie na niskich to powiedział że te silniki tak mają, że nie ma co się spinać tylko latać :roll: i bądź tu mądry! wymienię jeszcze filtr powietrza i przy wymianie sprężyn sprzęgła sprawdzę jak tam kosz, może tam jest luz :disagree
Odpowiedz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Fakir » śr 08 maja 2013, 23:28

Daj komuś się przejechać kto dłużej śmiga VFR'ką.
"fałka" zawsze będzie szarpać na niskich obrotach, taki urok.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Fryt
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 16 lis 2012, 14:31
Imię: Krystian
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytów

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Fryt » śr 08 maja 2013, 23:36

Fakir pisze:Daj komuś się przejechać kto dłużej śmiga VFR'ką.
"fałka" zawsze będzie szarpać na niskich obrotach, taki urok.
Dokładnie Fakir! teraz szykuje się spotkanie we Wdzydzach to będziemy testować i rozkminiać :mrgreen:
Odpowiedz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: KolczyK » czw 09 maja 2013, 00:30

Fryt wpadnij w sobotę na Wcyce to się Nią przejadę. w końcu parędziesiąt tyś już nahulałem :biggrin
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: benito » czw 09 maja 2013, 10:21

Panowie, podstawowa sprawa.
Jak zmieniasz wydech, to zmien rowniez filtr powietrza, bo wraz z udroznieniem wyjscia powietrza, musi wiecej go otrzymac.
W zwiazku z tym, obowiazkowo kup filterek K&N, lub BCM.
Oczywiscie bez ingerencji map zaplonu nie mozesz liczyc na odczuwalny przyrost mocy.
Do tego porzeba jeszcze zalozyc Power Commander i wgrac dedykowane do filtra i wydechu mapy.

Sama wymiana wydechu skutkuje przyrostem mocy akustycznym, wiec tylko nam sie wydaje ze mocy przybylo.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Fryt
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 16 lis 2012, 14:31
Imię: Krystian
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytów

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Fryt » czw 09 maja 2013, 10:36

KolczyK na dzień dzisiejszy nic nie stoi na przeszkodzie z resztą powiedziałem sobie że muszę być i nie ma że NIE! :D i właśnie zobaczyłem ile żeś na Trzepał km.... :shock:
Ja Cię proszę! 35tysi! to już sprzęta musisz mieć w jednym paluszku! :lol: z miłą chęcią zatem Ci ją pożyczę :mrgreen:
Odpowiedz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

Awatar użytkownika
Fryt
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 16 lis 2012, 14:31
Imię: Krystian
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytów

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Fryt » czw 09 maja 2013, 10:44

benito pisze:Panowie, podstawowa sprawa.
Jak zmieniasz wydech, to zmien rowniez filtr powietrza, bo wraz z udroznieniem wyjscia powietrza, musi wiecej go otrzymac.
W zwiazku z tym, obowiazkowo kup filterek K&N, lub BCM.
Oczywiscie bez ingerencji map zaplonu nie mozesz liczyc na odczuwalny przyrost mocy.
Do tego porzeba jeszcze zalozyc Power Commander i wgrac dedykowane do filtra i wydechu mapy.

Sama wymiana wydechu skutkuje przyrostem mocy akustycznym, wiec tylko nam sie wydaje ze mocy przybylo.
To się zgadza, chcę teraz zakupić filtr Pipercrossa (gąbkowy) który zwiększa przepływ powietrza o ok. 30% czuć to teraz szczególnie przy mocniejszym odkręcaniu z dołu że moto potrzebuje więcej Luft'u, jednak da się też odczuć na wyższych obrotach że silnik ma lżej, może mi się wydaje tego jeszcze nie wiem ;)
Co do przyrostu mocy to się również zgadza że potrzeba dostroić mapy do wydechu ale nie o to mi chodziło, jak dla mnie mocy jest póki co dość i pewnie szybko to się nie zmieni z resztą PC to spory koszt :| a chodziło mi o aspekt akustyczny moto, tak aby podkreślić jego wspaniały dźwięk 4V :aww
Odpowiedz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: benito » czw 09 maja 2013, 18:53

Spoko, a czy pipercross robi dedykowane do VFR filtry?
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Arnold » czw 09 maja 2013, 20:14

Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Fryt
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 16 lis 2012, 14:31
Imię: Krystian
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytów

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

Post autor: Fryt » czw 09 maja 2013, 20:20

Arnold mnie uprzedził :D mam nadzieję że po zmianie na Pipercross'a będzie lepiej... dużo lepiej! :biggrin
Odpowiedz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości