Strona 1 z 2

Zmiana zzardzewialych rur wydechowych

: czw 03 lut 2011, 14:33
autor: ethiel0
Witam,
Co sadzicie o tym zamienniku z nierdzewki?

http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VFR800-VFR8 ... ST-HEADERS


rozni sie troche od tego zamiennika z nierdzewki delkevica:
http://cgi.ebay.co.uk/Honda-VFR800-VFR- ... es-Headers

Bedzie to pasowac do VFR 800FiX 99? kolektor jakby maly albo go nie ma a moze nie wiem o czym gadam :P ??

: czw 03 lut 2011, 16:54
autor: eater
A Ty masz katalizator i sondy, czy nie?

: czw 03 lut 2011, 17:43
autor: ethiel0
Czesc nie raczej w mojej wersji 50th anniversary 1999r nie bylo sondy lambda ani katalizatora hmmm choc reki sobie nie dam obciac...

: czw 03 lut 2011, 22:07
autor: eater
Ja tam nie wiem w których rocznikach były sondy, katalizatory itp, niech ktoś mnie oświeci.

Natomiast poruszyłem ten temat, bo to ważne, żebyś miał gdzie wkręcić sondy w te kolektory. Inaczej albo musisz jakoś oszukać kompa (podobno są jakieś emulaory albo cosik takiego), albo być skazanym na dużo większe zużycie paliwa.

: pt 04 lut 2011, 14:16
autor: juhass
Generalnie sondy i katalizator pojawiły się od 2000 roku, wraz z niewielkim liftingiem, jednak na niektóre rynki (m.in. Niemcy, Szwajcaria, Kanada(?), Kalifornia) HECS montowano od 1998 roku.
Jeśli nie jesteś pewien czy masz to ustrojstwo- pochyl się pod swoją stalową lubą i zerknij na łączenie rur z przednich i tylnych cylindrów- większa puszka i lambdy oznacza HECS. ;)

: pt 04 lut 2011, 21:24
autor: Damo 88
A ja z innej beczułki ;-) Jest sens kupować nie lepiej szczotką druciana elektryczna wyczyścić ( miętka ) i pastą polerska następnie oddać do samego chromowania bez opłat za polerowanie i masz lśniący i porządnie wykonany :idea:

: pt 04 lut 2011, 23:54
autor: Jarecki2102
ewentualnie jakiś dobry lakier na temperaturę wrzucić

: sob 05 lut 2011, 09:13
autor: MC_Hammer
Damo 88 pisze:A ja z innej beczułki ;-) Jest sens kupować nie lepiej szczotką druciana elektryczna wyczyścić ( miętka ) i pastą polerska następnie oddać do samego chromowania bez opłat za polerowanie i masz lśniący i porządnie wykonany :idea:
To jest słuszna rada, spray odpada efekt mizerny i krótkotrwały.

: sob 05 lut 2011, 10:16
autor: slimak
a czy jest jakaś głębokość wrzerów która eliminuje polerowanie

: sob 05 lut 2011, 13:38
autor: MC_Hammer
Polerować można każdą powierzchnię, jednak nawet po polerce jakie by nie były to ślady po "wrzerzach" pozostaną.

Odpowiadając na pytanie:
slimak pisze:a czy jest jakaś głębokość wrzerów która eliminuje polerowanie
TAK te na wylot :mrgreen:

: pn 28 lut 2011, 22:24
autor: ethiel0
Witam tamten wydech ktos mnie cholercia przebil ;) pierwszy raz cos na ebayu kupowalem, takto zazwyczaj na allegro czy kup teraz...
Mialem teraz mus i kupilem to
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0502799442
nie wiem czy to duzo za uzywke z nierdzewki(nowka najtaniej widzialem 210funtow) ale moj wydech sie juz poddal i pekla rura dochodzaca do kolektora i teraz moto chodzi jak traktor(wiec nie mialem wyboru i musialem kupic)

Ktos mial juz do czynienia z wymiana zardzewialego wydechu(rur dolotowych)?
co zalecane by zrobic zeby nie pourywac srub, gwintow etc jak to rozebrac (bo sadze ze od nowosci nie bylo zdejmowane) a nie chce pozniej wiercic otworow :( (potrzeba jakies specjalne klucze miec czy standardowe stykna?) Pozdrawiam przyczepnosci :evil

: wt 01 mar 2011, 08:29
autor: eater
ethiel0, wszelkie śruby zanim się zaczniesz za nie brać, dobrze polej WD-40 lub czymś podobnym. Zalej, zostaw na poł godziny, bo jak już założysz klucz i nakrętka się okaże zapieczona, a klucz przeskoczy to będziesz w czarnej dupie. ;)

Przy okazji wymień wszelkie uszczelki - to najlepszy moment. A także zastosuj porządną pastę uszczelniającą do wydechów, a na śruby smar miedziowany, żeby następnym razem było łatwiej.

Wskazane używać dobrych jakościowo narzędzi - jakieś tandetne klucze mogą przeskoczyć na nakrętce, zrobić z niej jajo i znowu będziesz w czarnej dupie. :)

Kolega Figaro umieścił świetny tutorial odnoście wydechu.
viewtopic.php?t=12016

I generalnie - bez pośpiechu... 8)

: wt 01 mar 2011, 18:46
autor: ethiel0
Wielkie dzieki stary :D o to mi dokladnie chodzilo :biggrin

Widze ze to VFR 750 ale mniejsza z tym i teraz widze dokladnie jak to dziala i jak to sklecic...

To jeszcze do sklepu, musze dorwac pare rzeczy(to stad bede wiedziec co wziac http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mo ... 00FIX,5039, -Rama i dzal F21 jakby ktos ciekawy byl - fajna stronka)

Pasta miedziana rozumiem ale pasta do montarzu wydechow hmm ? jakies nazwy etc?
taka pasta/uszczelka w plynie moze byc:
https://www.davidsilverspares.co.uk/gen ... art_32124/ czy zacieplo dla niej?

wystarczy odkrecic 4 nakredki z przodu przy cylindrach i 4 z tylu przy tylnich cylindrach(i te rurt dolotowe i wydech schodzi czy cos jeszcze trzeba odkrecac(po co odkrecac swingarm piwot bolt?(do haynesa patrze) )?

: wt 01 mar 2011, 22:15
autor: figaro
Pasty używasz w trzech celach:
1. Przytrzymuje miedziane uszczelki w gniazdach;
2. Likwiduje drobne nieszczelności, które niechybnie mogą się pojawić;
3. Ułatwia montaż elementów wchodzących jeden w drugi.

: śr 02 mar 2011, 00:00
autor: ethiel0
Witam Figaro dobra robota z tym foto manualem :)

ta pasta co proponuje bedzie dobra?