Wywalenie katalizatora i ssondy lambda

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » czw 27 sie 2009, 13:26

jeŚli chcecie większą moc poprzez wywalanie sond/ katalizatora to proponuje zastanowienie się nad konkretnymi zmianami które dają znacznie lepszy efekt.
1. zmiana całego układu wydechowego. Zamawia się z większą średnica Ale z taką sama długością rur ( chyba , że chcecie stracić dzwięk V-ki..). To daje juz duży skok koników.
Katalizator nie jest potrzebny- sondy zostawiam
2. zmiana tłumików - przyrosty max o 4% ( tu macie o ile z 2 bros: http://www.twobros.pl/download/katalog2008.pdf )
Gdy uważamy, że to mało, i by w pełni wykorzystać mozliwości jakie się otwieraja - instalujemy inne wtryski i PC.
Oczywiście wcześniej odpowiedni filtr powietrza.

Sam zbieram dane i cenniki od firm które przerobia mi ukł wydechowy - jestem ciekaw jakie to pieniądze.
pozdr
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » czw 27 sie 2009, 16:45

W ktoryk miejscu wieksza srednica? Dolot? W jaki sposob srednica rury dolotowej wlynie na moc silnika 4-suwowego?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » czw 27 sie 2009, 19:52

binio pisze:W ktoryk miejscu wieksza srednica? Dolot? W jaki sposob srednica rury dolotowej wlynie na moc silnika 4-suwowego?

- Caly układ wydechowy ma mieć większą średnicę- nie tylko dolot do tłumika.
Zamawiasz po prostunowy ukł wydechowy o większej średnicy. sam tłumik i dolot daje zaledwie 2-4 KM .
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » czw 27 sie 2009, 21:14

Art pisze: Zamawiasz po prostunowy ukł wydechowy o większej średnicy. sam tłumik i dolot daje zaledwie 2-4 KM .
Samo usunięcie katalizatora może dać 6-10KM

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » pt 28 sie 2009, 08:28

Wojtek86 pisze:Samo usunięcie katalizatora może dać 6-10KM
a skąd masz te dane?
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » pt 28 sie 2009, 11:12

Z katalogów. Sprawdzałem różnicę w wersjach z i bez katalizatorów w różnych motorkach. Ale przypuszczam, że może się nie obyć bez zmian w sterowniku.

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 30 sie 2009, 13:51

VFR z sondami i z katalizatorem `98 - 98 KM
VFr bez sond bez katalizatora `98 - 106 KM
VFr z sondami i katalizatorem `01 - 106 KM
:)
Komp ma znaczenie :)
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » ndz 30 sie 2009, 14:17

Art, Bez niczego mają 110kucyków.. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 30 sie 2009, 20:10

Czyli te bez katalizatora i sond maja po 110 KM?
Kurna przestanie mnie stresować - bo wychodzi , że mam najsłabszy sprzęt :)
Jeszcze wpadne w kompleksy i tej zimy przerobie ja na R1 :)
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 30 sie 2009, 20:36

Art pisze:Czyli te bez katalizatora i sond maja po 110 KM?
Kurna przestanie mnie stresować - bo wychodzi , że mam najsłabszy sprzęt :)
Jeszcze wpadne w kompleksy i tej zimy przerobie ja na R1 :)
Nic nie masz... katalogi podaja raz 106KM raz 110KM... przestancie bawic sie w magie cyferek.
To tylko glupi marketing... lepjej popatrzcie sobie na materialy prasowe Hondy:
106KM wg normy 95/1/EC
110KM wg normy DIN
i dokladnie te dwie wartosci sa wpisane w materialach prasowych Hondy.

A Wy tu wielkie halo ze to nie prawda ze 106KM skoro 110KM, albo ze nie 110KM tylko 106KM, spuszczacie sie jak dzieciaki nad cyferkami.
106KM/110KM to DOKLADNIE TA SAMA WERSJA :!:

Odsylam do zrodla i zalecam przejzenie press pacokow:
http://www.hoc.org.uk/gallery/

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 30 sie 2009, 22:54

kris2k pisze:Nic nie masz... katalogi podaja raz 106KM raz 110KM... przestancie bawic sie w magie cyferek.
kris2k pisze: A Wy tu wielkie halo ze to nie prawda ze 106KM skoro 110KM, albo ze nie 110KM tylko 106KM, spuszczacie sie jak dzieciaki nad cyferkami
Zastanawiam się skąd tyle frustracji w twoim poście...
Czyżbyż nie zechciał doczytać poczatku tej dyskusji?
Może więc zamiast uzywać słów ogólnie uznawane za obraźliwe wypowiesz się na temat- co ma wpływ na to że dany motocykl ma 106 KM?
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 31 sie 2009, 15:59

Art... przeciez sami dyskutowalismy ze dwa miesiace temu odnoscnie tych wszystkich ECU i ich rodzajow w modelach z katalizatorem i bez.
Podaj linka autorowi tematu i sprawa zalatwiona, ktos mial robic zestawienie jakie ECU dzialaja z jakimi rocznikami, wszsytko bylo w tamtym temacie.

Owszem... lekko sie poirytowalem, bo 106 czy 110 to roznica tylko na papierze.

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wywalenie katalizatora i ssondy lambda

Post autor: Art » śr 02 wrz 2009, 05:43

binio pisze:Chce sie pozbyc katalizatora a nie chce kupowac nowych kolektorow.
Mozna go po prostu wyciac i w jego miejsce wspawac inna rure?
No i pozbyłeś się katalizatora?
pozdro
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » śr 02 wrz 2009, 10:32

Nawet nie odczujesz jak zwiekszysz moc o kilka KM. W tym samym roczniku poszczególne egzemplaże maja różną moc o kilka KM.
Nie tendy droga przez kastrację motocykla.
Czcesz zauważalnie odczuc wzrost mocy? Zmien motocykl.

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » czw 03 wrz 2009, 16:29

ppamula pisze:Nie tendy droga przez kastrację motocykla.
Czcesz zauważalnie odczuc wzrost mocy? Zmien motocykl
Piotrze
Wiele jest VFR-ek które:
- maja zmienione tłumiki
-nie mają owiewek
- dano im Power C
- zmodyfikowano tył
-... idt....
Gdbysmy chcieli za każdym zmieniac motocykl by zrealizować swoja wizję- pewnie nasze grono było by juz mniejsze :)
A tak miło jest zobaczyć improwizację i skutki tego.
A wywalenie katalizotora raczej" wydłuży" niż wykastruje :)
Beyond the Grabówek sky

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości