Nowy wydech w RC 46 puszczony górą

Awatar użytkownika
DARAYAVAHUS
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: DARAYAVAHUS » śr 10 cze 2009, 10:18

Dokładnie tak jest. Dorabiamy terię nie tu, gdzie trzeba. W silniku 2-suwowym jest niezywkle istotne, jaki jest tłumik. Zarówno średnica, jak i długość, a nawet kształt.
Ale Panowie, jaki wpływ na silnik 4-suwowy ma wydech przelotowy firmy "A" i firmy "B" o podobnych gabarytach? Bo oczywiste jest, że jeśli średnica przelotów będzie znacząco odbiegać w dwóch różnych tłumikach, to będzie miało znaczenie, ale jeśli będą tej samej średnicy, to różnicy nie ma ŻADNEJ. Kwestia dźwięku tylko pozostaje, bo tutaj już zależy to od długości rury, od jej średnicy, od wielkości samej puchy z materiałem tłumiącym, itp.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » śr 10 cze 2009, 10:26

A co z sądami lambda przecież mają odczyt przeliczony na jakieś ciśnienie występujące wewnątrz tłumika .
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
DARAYAVAHUS
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: DARAYAVAHUS » śr 10 cze 2009, 10:44

wasyl pisze:co z sądami lambda przecież mają odczyt przeliczony na jakieś ciśnienie występujące wewnątrz tłumika
? no nie wiem... Sondy sprawdzają skład przelatujących gazów. I ewentualnie korygują skład mieszanki benzyna-powietrze. Z tego co wiem, w zależności właśnie od stosunku powietrza do paliwa na sondzie wzbudza się napięcie. Są rózne sondy, ale najprostrze są 0-1 Volt. I najlepszy skład mieszanki jest przy napięciu około 0,7 V. To tyle z teorii, którą odkopałem w czeluściach mojego mózgu :D
Generalnie może to być przeliczane na jakieś ciśnienie, ale nie sądzę... Na pewno sondy lambda nie podają żadnego ciśnienia. Tylko i wyłącznie napięcie. I zmiana samego wydechu nie ma nic do tego. Wyrzucenie katalizatora, to byłby problem, ale tylko w przypadku, jeśli sonda jest ZA katalizatorem, albo gdy są 2 sondy, jedna przed, a druga za katalizatorem.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » śr 10 cze 2009, 11:27

Za dwie godziny mam zajecia z silnikow to zapytam o te sondy ;)

No i na przerwie podpytalem goscia. Powiedzial ze RACZEJ tlumik nie bedzie wplywal na dane przekazywane przez sonde. Sonda mierzy tylko ilosc tlenu w spalinach i w sumie nie jest umieszczona przed samym tlumikiem tylko przed kolektorem. RACZEJ dlatego, ze nigdy nie robil zadnych badan dotyczacych tego tematu, ale na jego rozum, zmiana tlumika nie spodowduje obnizenia osiagow ani poprzez sama w sobie zmiane rury, ani przez inne dane przekazywane przez sonde do ECU.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 10 cze 2009, 19:17

przed kolektorem ? chyba toz za kolektorem....
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » czw 11 cze 2009, 00:28

przed, za - to i tak bez znaczenia na moj prosty rozum, przeciez stosujac inny tlumik nagle ilosc tlenu w spalinach sie nie zmieni :D
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości