Przelotowy oryginał 800FI

Awatar użytkownika
Piciu_Poznań
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: pt 21 mar 2008, 22:16
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Przelotowy oryginał 800FI

Post autor: Piciu_Poznań » pt 25 kwie 2008, 10:25

Witam!
Czy robił ktos przelotke z oryginalnego wydechu w 800FI ??
pzdr.
Ostatnio zmieniony wt 03 mar 2009, 15:23 przez Piciu_Poznań, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pt 05 gru 2008, 17:48

Heja! Odświeżam temat! Naszło mnie ostatnio na kupno drugiego oryginału (koszt ok 150 zł.) na pocięcie. Chciałbym wyrzucić wszystko ze środka i włożyć jedynie rurę przelotową z dziurkowanej blachy lub siatki a pomiędzy nią a puszką upchać wełnę, watę czy co się tam do tego nada, do lekkiego wygłuszenia. Żeby dźwięk nie był przeraźliwy. No chyba że w oryginale już istnieje taka mata wygłuszająca to poprostu ją zostawię. Dodatkowo chciałbym zrobić go tak żeby był rozbieralny. Żebym mógł popróbować z tymi wygłuszeniami. Nie mam pojęcia jak zbudowany jest ten tłumik. I tu moje pytanie. Może ktoś już to robił? Albo wie jak jest skonstruowany i gdzie go przeciąć żeby łatwo pozbyć się tych wszystkich przeszkadzaczy? :mrgreen: Marzę o rysunku przekroju tego tłumika. Myślę żeby uciąć go 2, 3 cm. przed końcem.

Ktoś napisze: po co kombinować? Czy nie łatwiej..... Chodzi o to że dedykowane zestawy kosztują..... dużo. Używana końcówka trochę mniej ale też trzeba kombinować z dolotem. A tak, jak by się udało to koszt zamknie się w 200 zł. A ta satysfakcja.... bezcenna :mrgreen:

No a stary tłumik leży sobie na pułeczce oczywiście i czeka na przegląd lub dalszą, turystyczną traskę...
Try before you die!

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » wt 03 mar 2009, 15:31

No dobra mistrzowie, też juz mam drugi oryginał i co teraz?
przekrój podobno jest jak na rysunku. Rozumiem że jak wytne spawy na rogu te gdzie wydech ma najwieksza srednice (czerwone strzalki) to z nierdzewki zostana mi dwie czesci, kolanko i tuba, a z tuby wyjme bezproblemowo wsad? czy jest on w jakis sposob połaczony z reszta ?
i pytanie drugie czego uzyc jako wsad wygluszajacy czy jakis tam, pomiedzy nierdzewka a przelotem w tubie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 614
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pt 13 mar 2009, 09:27

Daniel pisze: Ktoś napisze: po co kombinować? Czy nie łatwiej..... Chodzi o to że dedykowane zestawy kosztują..... dużo. Używana końcówka trochę mniej ale też trzeba kombinować z dolotem. A tak, jak by się udało to koszt zamknie się w 200 zł. A ta satysfakcja.... bezcenna :mrgreen:

Witam,
u mnie w VFR mam orginalny tłumik z ponawiercanymi otworami dookoła tłumika po obwodzie, dzięki temu tłumik nie ryczy, a wydobywa się soczysty bulgot. Poprzednio miałem VX 800 i zaraz po jego kupnie zacząłem też wywiercać z tyłu otwory aby wydobyć dźwięk V-ki, nie chciałem rozbebeszać tłumików, aby ich nie oszpecać. Nawiercanie daje dobry efekt niskim kosztem i małą ingerencją w układ wydechowy. Poniżej przedstawiam zdjęcie tłumika w mojej VFR.
Pozdrawiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
knight
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)

Post autor: knight » sob 14 mar 2009, 23:18

Ciekawy pomysł, mógłbyś nagrać jak to brzmi ??

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » śr 18 mar 2009, 07:23

zrobiłem tak samo, teraz żałuje bo nie ma odwrotu już, a dzwiek jest znośny przy 1000-1500 obr. tylko. Chyba ze kolega przewiercil wiecej niz jedna komore ja niestety nie mialem takiego dlugiego wiertla pod reka, powiem tylko ze soczysty bulgot to to nie jest, chyba ze taki z klopa. :biggrin jednak jak pruć to na całego.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 18 mar 2009, 13:09

Shoo Jak Ty wziąłeś jakiś inny wydech oryginalny to go otwórz....powypindalaj te rurki i będzie dobrze ;-) i nawet bym go lekko skrucił, wyglądałoby to pięknie ;-) najwyżej w chrom go czy w coś tam :grin:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » wt 28 kwie 2009, 21:49

Jak wybebeszać to całkiem i na przelot.

Ja zrobiłem jak na zdjęciu i po pewnym czasie motor zaczął strzelać i podejrzenia padły wlasnie na wydech. Efekt nie jest w 100% zadowalający a tylko strzelania się nabawiłem.

viewtopic.php?t=5146

Najpierw wyreguluje gaźniki a jak nie pomorze to spowrotem wsadzam te rury do wydechu. :oops:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości