Strona 2 z 2

: ndz 02 maja 2010, 18:49
autor: adrian76
Jak tylko kupię tarcze to muszę wymienić. Jazda na ciągnącym sprzęgle nie należy do przyjemności. Dzięki za info

[ Dodano: 2010-05-02, 18:52 ]
Klucz dynamometryczny to nie problem, z jaką siłą należy je przykręcić??

: ndz 02 maja 2010, 19:12
autor: Gienio
pamiętajcie o kupnie uszczelki pod dekiel bo stara raczej będzie do niczego

: ndz 02 maja 2010, 19:41
autor: mafiozo
kilka fotek grubość tarcz sprzęgłowych 2,7mm http://fotohub.pl/show/1be7482c87ed6553 ... 71c/146363
długość sprężyny 45mm http://fotohub.pl/show/1be7482c87ed6553 ... 71c/146366
przekładki z licznymi przebarwieniami lecz nie wszystkie 5 z 8 szt. są czyściutkie 3 szt. są mocno przebarwione http://fotohub.pl/show/1be7482c87ed6553 ... 71c/146364

Jutro jadę do Czech są tam 3 sklepy z częściami sprawdzę ceny i producentów
Uszczelkę jak kupię nowa to założę jeśli nie to zrobię sam

: ndz 02 maja 2010, 23:12
autor: Diego
Gienio pisze:
mafiozo pisze:Sprzęgło ślizga inaczej mówiąc obroty rosną a prędkość się nie zmienia lub zmienia w nieznacznym stopniu
miałem takie same objawy, wymieniłem tarcze (vesrah) i po problemie
Ja jak będę wymieniał,też skorzystam z tej firmy plus oryginalne (nowe) sprężyny Hondy.

: ndz 02 maja 2010, 23:29
autor: Damo 88
WiktorVFR Jak wspomniał Yaco jazda na ślizgającym sprzęgle powoduje spalenie sprzęgła i powykrzywianie Przegródek = Większe koszta naprawy :sad:

: pn 03 maja 2010, 08:08
autor: lukaszolszowka1
U mnie było podobnie z objawami na wyzszym biegu ...gaz i ślizga fachowiec rozebrał sprawdził ico!? strweirdził że nie wie o co chodzi bo tarcze praktycznie nówka, poskładał na nowo i i wygonił z warsztatu...przypadkowo w sklepie motocyklowym poruszyłem temat z gościem który tam pracował, stwierdził że wina oleju. był wlany przez poprzednika jakiś castrol, polecił motula, olej zmieniłem sprzęgło chodzi normalnie troszke dziwna sprawa ale motul pomógł, to tak na przyszłość :) jak by ktoś coś. Pozdro

: wt 04 maja 2010, 14:23
autor: mafiozo
No i zamówiłem :) TRW Lucas przekładki i tarcze, sprężyny mam utwardzane z EBC
Olej MOTUL 5100 jeszcze nie testowałem okaże się jak go zaleje :) Dzięki za informację co do wyboru części. ale jeszcze zwrócę się o pomoc co do składania sprzęgła i przekładek chodzi mi o kolejność co ma iść pierwsze czy tarcza czy przekładka , jedna z tarcz jest inna niż pozostałe jest węższa ( nie wiem która z kolei ma iść ) no i czy warto moczyć je czy nie bo z tego co wyczytałem to opinie są podzielone. Pozdrawiam i dzięki z góry wszystkim tym którzy się wypowiedzieli :aww

W Czechach w sklepach odradzili mi całkowicie firmę EBC ze względu na to, że nie nadają się do silników o mocy powyżej 100 KM. Tak, że każdy ma swoje opinie na ten temat :)

: wt 04 maja 2010, 14:39
autor: emil
ja mialem przypalone tarcze to na motulu 5100 mi sie slizgało czasem, teraz zmieniłem tarcze i sprezyny na lucasa wlasnie, olej dalej taki sam i jest ok :)

co do składania - pierwsza idzie ta 'inna' tarcza, potem przekładka, tarcza, przekładka... i na końcu zostaje tarcza, którą dociska kosz :)
mi polecono przejechać olejem tarcze, żeby sie nie nadpaliło zanim zdąży się dobrze nasmarować (jak poskładasz to naciśnij klamkę - sprzęgło rozchodzi się na ok 1,5 - 2 mm, a olej jest przecież w misce poniżej i w silniku, więc troche potrwa zanim się dostanie na tarcze), tak też zrobiłem i widzę, że działa.

pozdro

: wt 04 maja 2010, 15:25
autor: mafiozo
emil pisze:ja mialem przypalone tarcze to na motulu 5100 mi sie slizgało czasem, teraz zmieniłem tarcze i sprezyny na lucasa wlasnie, olej dalej taki sam i jest ok :)

co do składania - pierwsza idzie ta 'inna' tarcza, potem przekładka, tarcza, przekładka... i na końcu zostaje tarcza, którą dociska kosz :)
mi polecono przejechać olejem tarcze, żeby sie nie nadpaliło zanim zdąży się dobrze nasmarować (jak poskładasz to naciśnij klamkę - sprzęgło rozchodzi się na ok 1,5 - 2 mm, a olej jest przecież w misce poniżej i w silniku, więc troche potrwa zanim się dostanie na tarcze), tak też zrobiłem i widzę, że działa.

pozdro
Dzięki za pomoc emil :bye

: wt 04 maja 2010, 15:54
autor: emil
nie ma sprawy ;)
a tu taki fajny link, wszysko można znaleźć, do wszystkiego są obrazki :)
pozdro
http://fiche.worldofpowersports.com/wps/

: czw 13 maja 2010, 00:18
autor: adrian76
wymieniłem tarcze, sprężyny i uszczelkę. Wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej przekładki. Sprzęgło pracuje teraz rewelacyjnie. Potwierdzę opinie kolegów że chyba tarcz nie musiałem wymieniać ponieważ grubość nowych była prawie identyczna niż tych które miałem w motorze. Natomiast sprężyny były dużo krótsze i to pewnie był powód ślizgania się sprzęgła. Wniosek nasuwa się jeden, trzeba zacząć od wymiany sprężyn. Mądry Polak po szkodzie;)