Ślizka zprzęgło, proszę o pomoc !

Awatar użytkownika
adrian76
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: sob 13 mar 2010, 00:25
Model VFR: była RC36 jest RC46
Imię: Adrian
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: adrian76 » ndz 02 maja 2010, 18:49

Jak tylko kupię tarcze to muszę wymienić. Jazda na ciągnącym sprzęgle nie należy do przyjemności. Dzięki za info

[ Dodano: 2010-05-02, 18:52 ]
Klucz dynamometryczny to nie problem, z jaką siłą należy je przykręcić??
nie jeździj szybciej, niż potrafisz myśleć/

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Model VFR: RC46
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » ndz 02 maja 2010, 19:12

pamiętajcie o kupnie uszczelki pod dekiel bo stara raczej będzie do niczego

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Model VFR: 800 Fi 98r.
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » ndz 02 maja 2010, 19:41

kilka fotek grubość tarcz sprzęgłowych 2,7mm http://fotohub.pl/show/1be7482c87ed6553 ... 71c/146363
długość sprężyny 45mm http://fotohub.pl/show/1be7482c87ed6553 ... 71c/146366
przekładki z licznymi przebarwieniami lecz nie wszystkie 5 z 8 szt. są czyściutkie 3 szt. są mocno przebarwione http://fotohub.pl/show/1be7482c87ed6553 ... 71c/146364

Jutro jadę do Czech są tam 3 sklepy z częściami sprawdzę ceny i producentów
Uszczelkę jak kupię nowa to założę jeśli nie to zrobię sam

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 02 maja 2010, 23:12

Gienio pisze:
mafiozo pisze:Sprzęgło ślizga inaczej mówiąc obroty rosną a prędkość się nie zmienia lub zmienia w nieznacznym stopniu
miałem takie same objawy, wymieniłem tarcze (vesrah) i po problemie
Ja jak będę wymieniał,też skorzystam z tej firmy plus oryginalne (nowe) sprężyny Hondy.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » ndz 02 maja 2010, 23:29

WiktorVFR Jak wspomniał Yaco jazda na ślizgającym sprzęgle powoduje spalenie sprzęgła i powykrzywianie Przegródek = Większe koszta naprawy :sad:

Awatar użytkownika
lukaszolszowka1
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 26 lut 2010, 20:00
Model VFR: VFR 750f
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: śląsk

Post autor: lukaszolszowka1 » pn 03 maja 2010, 08:08

U mnie było podobnie z objawami na wyzszym biegu ...gaz i ślizga fachowiec rozebrał sprawdził ico!? strweirdził że nie wie o co chodzi bo tarcze praktycznie nówka, poskładał na nowo i i wygonił z warsztatu...przypadkowo w sklepie motocyklowym poruszyłem temat z gościem który tam pracował, stwierdził że wina oleju. był wlany przez poprzednika jakiś castrol, polecił motula, olej zmieniłem sprzęgło chodzi normalnie troszke dziwna sprawa ale motul pomógł, to tak na przyszłość :) jak by ktoś coś. Pozdro

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Model VFR: 800 Fi 98r.
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » wt 04 maja 2010, 14:23

No i zamówiłem :) TRW Lucas przekładki i tarcze, sprężyny mam utwardzane z EBC
Olej MOTUL 5100 jeszcze nie testowałem okaże się jak go zaleje :) Dzięki za informację co do wyboru części. ale jeszcze zwrócę się o pomoc co do składania sprzęgła i przekładek chodzi mi o kolejność co ma iść pierwsze czy tarcza czy przekładka , jedna z tarcz jest inna niż pozostałe jest węższa ( nie wiem która z kolei ma iść ) no i czy warto moczyć je czy nie bo z tego co wyczytałem to opinie są podzielone. Pozdrawiam i dzięki z góry wszystkim tym którzy się wypowiedzieli :aww

W Czechach w sklepach odradzili mi całkowicie firmę EBC ze względu na to, że nie nadają się do silników o mocy powyżej 100 KM. Tak, że każdy ma swoje opinie na ten temat :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » wt 04 maja 2010, 14:39

ja mialem przypalone tarcze to na motulu 5100 mi sie slizgało czasem, teraz zmieniłem tarcze i sprezyny na lucasa wlasnie, olej dalej taki sam i jest ok :)

co do składania - pierwsza idzie ta 'inna' tarcza, potem przekładka, tarcza, przekładka... i na końcu zostaje tarcza, którą dociska kosz :)
mi polecono przejechać olejem tarcze, żeby sie nie nadpaliło zanim zdąży się dobrze nasmarować (jak poskładasz to naciśnij klamkę - sprzęgło rozchodzi się na ok 1,5 - 2 mm, a olej jest przecież w misce poniżej i w silniku, więc troche potrwa zanim się dostanie na tarcze), tak też zrobiłem i widzę, że działa.

pozdro

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Model VFR: 800 Fi 98r.
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » wt 04 maja 2010, 15:25

emil pisze:ja mialem przypalone tarcze to na motulu 5100 mi sie slizgało czasem, teraz zmieniłem tarcze i sprezyny na lucasa wlasnie, olej dalej taki sam i jest ok :)

co do składania - pierwsza idzie ta 'inna' tarcza, potem przekładka, tarcza, przekładka... i na końcu zostaje tarcza, którą dociska kosz :)
mi polecono przejechać olejem tarcze, żeby sie nie nadpaliło zanim zdąży się dobrze nasmarować (jak poskładasz to naciśnij klamkę - sprzęgło rozchodzi się na ok 1,5 - 2 mm, a olej jest przecież w misce poniżej i w silniku, więc troche potrwa zanim się dostanie na tarcze), tak też zrobiłem i widzę, że działa.

pozdro
Dzięki za pomoc emil :bye

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » wt 04 maja 2010, 15:54

nie ma sprawy ;)
a tu taki fajny link, wszysko można znaleźć, do wszystkiego są obrazki :)
pozdro
http://fiche.worldofpowersports.com/wps/

Awatar użytkownika
adrian76
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: sob 13 mar 2010, 00:25
Model VFR: była RC36 jest RC46
Imię: Adrian
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: adrian76 » czw 13 maja 2010, 00:18

wymieniłem tarcze, sprężyny i uszczelkę. Wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej przekładki. Sprzęgło pracuje teraz rewelacyjnie. Potwierdzę opinie kolegów że chyba tarcz nie musiałem wymieniać ponieważ grubość nowych była prawie identyczna niż tych które miałem w motorze. Natomiast sprężyny były dużo krótsze i to pewnie był powód ślizgania się sprzęgła. Wniosek nasuwa się jeden, trzeba zacząć od wymiany sprężyn. Mądry Polak po szkodzie;)
nie jeździj szybciej, niż potrafisz myśleć/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości