Motooiler

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Motooiler

Post autor: Fazer72 » ndz 24 sty 2010, 09:05

Z racji zmiany moto jestem zdecydowany na zakup automatycznej oliwiarki mający na celu właściwą pielęgnację łańcucha
Możliwości są dwie ;
1) Scotoiller
2) Motooiler
3) samoróbki mnie nie interesują więc proszę o nie zaśmiecanie tematu
Opcja 1 - wypróbowana na VFR na dystansie ponad 20tkm i ogólnie działa , doskonale smaruje łańcuch co wyraźnie wydłuża jego żywotność

Opcja 2
http://motooiler.pl/strona.php?kraj=pl&strona=home
Według opini ludków , którzy używają - działa
Według informacji producenta - pozbawiony wad Scota ( precyzyjne dozowanie sterowane elektronicznie )
pokrętło sterownika na kierownicy , więc w czasie jazdy można natężenie zmienić
Olej Hipol jest sporo tańszy od dedykowanego do scota
Produkt Polski
tańszy od konkurencji


Po moich doświadczeniach z użytkowaniem Scotoillera stwierdzam , że sterowanie w angielskim produkcie przypomina zapalanie malucha ( taki samochód PRL ) kijem od szczotki , dlatego proszę , by ktoś - kto ma negatywne doświadczenia z Motooiler-em wyjawił je teraz - lub zamilknął na wieki

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 24 sty 2010, 09:47

żeby nie zaśmiecać napisze że wystarczy tylko różnica w cenie skot... z elektroniczną regulacja ok 1800pln motooiler 350pln chyba wystarczy
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
goman
pisarz
pisarz
Posty: 385
Rejestracja: pn 20 lip 2009, 21:41
Imię: Tomek
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

Post autor: goman » ndz 24 sty 2010, 10:12

motoiler wad podobno nie ma ale na wiosne wchodzi nowy model
zresztą w innym wątku proponowalem zakup hurtowy dla ownersów w celu obniżenia ceny

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » ndz 24 sty 2010, 10:31

Ja mam Scotoillera i jestem zadowolony,nie jeżdżę non stop z załączonym tylko włączam go na parę km,posmaruję wyłączam z powrotem,czyszczę moto i jeżdżę dalej.Motoiler z racji ceny jest również dobrym rozwiązaniem,tylko jakoś nie wieże,że Hipol będzie tak samo smarował jak specjalny olej Scotoilera czerwony czy niebieski zależny od temperatury w której używamy motocykl.
Czerwone najszybsze !

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » ndz 24 sty 2010, 11:07

Cześć Grzesiu,

Myślę że nie ma sensu kombinować w sensie co lepsze a co gorsze. Kwestia kasy i tyle. Wiem że scottoiler też wypuścił sterowany elektronicznie z kierownicy ( http://www.scottoiler.com/esystem.asp ) tak więc jest jakby porównanie. Jak chodzi o jakość to na pewno bardziej wierzę w scottoilera, a to dlatego że mają trochę więcej doświadczenia w tej materii.
Z drugiej strony, jakoś nie bardzo mi chcę się wierzyć że hipol będzie dobry do smarowania, bo wlałem kiedyś na próbę do scottoilera w VFR-ce i po 400 km poświęciłem 2 dni na mycie moto bo kiepsko się trzymał łańcucha i zawalił wszystko co możliwe poza tym najważniejszym obiektem, tj. łańcuchem.
Ale zawsze można spróbować rozwiązania pn. motooiler + olej scottoil.

Pozdrowionka
Arek

PS. A moto już w garażu??

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » ndz 24 sty 2010, 11:58

arek pisze:A moto już w garażu??
YES! YES! YES!
Elektroniczny Scot to niewątpliwie górna półka , tylko cena będzie zdecydowanie wyższa
PETER pisze:różnica w cenie skot... z elektroniczną regulacja ok 1800pln motooiler 350pln
michał RC 46 pisze:nie jeżdżę non stop z załączonym tylko włączam go na parę km,posmaruję wyłączam z powrotem,czyszczę moto i jeżdżę dalej
:shock:
Michał jaki jest cel takich działań ?

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » ndz 24 sty 2010, 12:36

Grzegorzu, też się mocono zastanawiam, ale tylko nad motoilerem i jestem na niego prawie zdecydowany. Śledziłem też temat założony przez gomana, ale wtedy był brak funduszy na takie cudo :mrgreen:
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » ndz 24 sty 2010, 13:02

mam motooilera i powiem, że jest bardzo dobrze wykonany. jeszce go nie zamontowałem bo w międzyczasie zrobiłem sobie oliwiarkę sam i też ze sterowaniem elektronicznym, niemniej wiem, że gościu ma w planach parę zmian (w tym podwójną dyszę) może warto trochę zaczekać.
Polecam polską myśl techniczną!

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » pn 25 sty 2010, 15:14

Fazer72 pisze::shock:
Michał jaki jest cel takich działań ?
Jak to jaki? łańcuch smaruje tylko wtedy kiedy tego wymaga,nastawiałem minimalnie i mimo tego motocykl był schlapany kropkami oleju łącznie z plecami pasażera :confused wkurzyłem się i odłączyłem całkiem pojeździłem trochę i stwierdziłem,że będę robił tak jak napisałem wyżej.Wystarczająco wytłumaczyłem? :)
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 25 sty 2010, 17:29

michał RC 46 pisze:
Fazer72 pisze::shock:
Michał jaki jest cel takich działań ?
Jak to jaki? łańcuch smaruje tylko wtedy kiedy tego wymaga,nastawiałem minimalnie i mimo tego motocykl był schlapany kropkami oleju łącznie z plecami pasażera :confused wkurzyłem się i odłączyłem całkiem pojeździłem trochę i stwierdziłem,że będę robił tak jak napisałem wyżej.Wystarczająco wytłumaczyłem? :)
Ja mam scootoiler i jest super. Mam ustawiony trochę powyżej min. i owszem troszkę chlapie, ale napewno nie tak jak opisujesz. Po przejechaniu ponad 7k km, był zachlapany wydech, ale jest to do przeżycia, bo wiem że łańcuch jest dobrze smarowany i czyszczony.
Nie inwestował bym w coś niesprawdzonego, a elektroniczne sterowanie to bym się 2 razy zastanowił.
Pozdrawiam.
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pn 25 sty 2010, 17:59

Ja bym wziął motooilera ze sterowaniem na kierownicy - mam własną wydumkę i tego elementu mi troche brakuje... Myślę, że w przypadku tak prostego urządzenia jak oliwiarka nie ma sensu przepłacać za firmę.
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » pn 25 sty 2010, 22:11

hmm tak czytam ten wątek i powoli przekonuje się by umieścić Motoilera na liście gratów do zakupienia do czerwonej :mrgreen:

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » wt 26 sty 2010, 07:57

jak decydowałem to sporo czytałem forum africa twin
http://www.africatwin.com.pl/
tam jest wszystko na temat motooilera bo produkuje go właściciel AT, warto się zapoznać

matjas

Post autor: matjas » wt 26 sty 2010, 22:45

witajcie
trochę śledzę co się pisze w temacie motooilera.
wiele już napisałem ja sam i wiele można w sieci znaleźć. podobnie jak sporo ludzi już ma motooilera i użytkuje z zadowoleniem.
piszecie powyżej o swoich wątpliwościach czy Hipol będzie się charakteryzował wystarczającą adhezją - zapewniam, że nie ma najmniejszego problemu z czystością motocykla. na dowód zdjęcie mojej Afryki z przebiegiem ok 2kkm od ostatniego mycia - jeżdzenie na przełomie deszczowego kwietnia i maja 2009 czyli smarowanie było raczej intensywne.
na feldze nic prócz pyłu i niewielkiej ilości błota. żadnego oleju na feldze, piaście czy oponie.
dla sceptyków powiem, że urządzenie jest zrobione naprawdę porządnie i w niczym nie przypomina garażowej wydumki.
wszystkie elementy mocujące dorabiane są na automatach tokarskich lub wypalane laserem więc jakość jest w 100% powtarzalna. elektronika jest lutowana ręcznie na dedykowanych płytach drukowanych, zabezpieczona przez wilgocią + hermetyczna obudowa. zbiornik z rozprężnym korkiem umożliwiającym tankowanie przez przewód odpowietrzający zapewnia zasięg ok 5000km.
to z grubsza tyle.
pozwolę sobie obserwować ten wątek i jeśli będą jakieś pytania chętnie odpowiem.
pozdrawiam
matjas :bye

matjas
Posty: 2
Rejestracja: wt 26 sty 2010, 22:17
Imię: mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: matjas » wt 26 sty 2010, 22:47

sorki, że tak ale wylogowało mnie a post został zapisany jako 'gość' bez załącznika.
zdrówka
matjas

ps. może sklei to admin w jedno i będzie porządek. dziękuję z góry.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości