Strona 1 z 2

Zdjęcie pokrywy przedniej zębatki V-Tec

: sob 02 sty 2010, 21:51
autor: timi
Witam!!!
Chciałbym zajrzeć do przedniej zębatki w mojej vfrce, bo coś czuje że pasowało by ją przeczyścić i tu rodzi się moje pytanie. Co mnie czeka po odkręceniu pokrywy a konkretniej części nr 1 na zdjęciu (coś od sprzęgła chyba)???, rozumiem ze z nr 2 (czujnik prędkości chyba) niespodzianek nie będzie???
Pod nr 1 jest papierowa uszczelka więc coś tam może się wylać?? i czy w przypadku zniszczenia tej uszczelki dostane ją bez problemu w sklepie??
Pozdro

Obrazek

: sob 02 sty 2010, 22:02
autor: adi610

: sob 02 sty 2010, 22:21
autor: timi
no dobra dzięki, manual mam (ale tak daleko posuniętej znajomości angielskiego niestety brak :mrgreen: )
Z tego co wywnioskowałem po zdjęciach to w środku jest tam element na sprężynce który trzeba po zdjęciu przytrzymać żeby nie uciekł, a co dalej ?? czy mam wcześniej spuścić płyn sprzęgłowy???

: ndz 03 sty 2010, 00:25
autor: slimak
timi, rozkręć powoli i spokojnie bez obaw 1 to siłownik sprzęgła, a 2 tak jak mówisz.Płyn możesz spuścić i przy okazji wymienić i po sprawie uszczelka u mnie zeszła bez uszkodzenia pod siłownikem sprzęgła będzie trzpień który biegnie na drugą strone silnika i obsługuje sprzęgło. Rozkręcaj po kolei a nie powinieneś mieć problemu.
JA mam vfr 800 na zębach ale to pewnie jest tak samo zbudowane

: ndz 03 sty 2010, 10:21
autor: timi
slimak pisze:timi, rozkręć powoli i spokojnie bez obaw 1 to siłownik sprzęgła, a 2 tak jak mówisz.Płyn możesz spuścić i przy okazji wymienić i po sprawie uszczelka u mnie zeszła bez uszkodzenia pod siłownikem sprzęgła będzie trzpień który biegnie na drugą strone silnika i obsługuje sprzęgło. Rozkręcaj po kolei a nie powinieneś mieć problemu.
JA mam vfr 800 na zębach ale to pewnie jest tak samo zbudowane
oki, a jak bym chciał to zrobić bez spuszczania płynu?? bo wydaje sie byc czysty??

: ndz 03 sty 2010, 11:00
autor: arek
Jak chodzi o płyn to zawsze jest czysty bo jest to układ zamknięty i nie ma możliwości dostania się jakiegoś syfu. Ja proponuję zmienić płyn (powinno się co dwa lata, tak jak w układzie hamulcowym), tym bardziej że jest to bardzo proste (jak masz do pomocy druga osobę to demontujesz pokrywkę od zbiorniczka u góry i jedna osoba pompuje i dolewa płynu a ty u dołu zbierasz (możesz przepłukać cały układ przy okazji co poprawi pracę).
Jak chodzi o uszczelki to się nie bój bo są papierowe i nic nie uszczelniają jak chodzi o płyny (bardziej jako osłona przeciwkurzowa).

PS. Przed ściągnięciem tłoczyska (1) sprzęgła lepiej spuść ciśnienie w układzie (odkręć odpowietrznik na siłowniku) bo czasami jakoś tak się dziwnie okazuje że jest tam jakieś ciśnienie resztkowe i potrafi wyskoczyć tłoczek z siłownika (miałem już taki przypadek, co prawda nie w VFR-ce tylko w innym sprzęcie). Problem to nie jest bo łatwo się składa, ale po co się bawić

: ndz 03 sty 2010, 11:10
autor: Gregory
Część nr 1 możesz śmiało odkręcać, ale podpowiem Ci tylko tyle,że wystarczy tych 2 z tych 3 śrub odkręcić, żeby to zdjąć. 3 śruba, jest do rozpołowienia ;-) . Tylko teraz nie pamiętam która się zostawia.
Ale nawet jak rozkręcisz 3 to nic się nie stanie.
Ps tylko nie naciskaj sprzegła jak będziesz miał je wszystkie odkręcone ;-)

: ndz 03 sty 2010, 12:32
autor: timi
Dzięki Panowie za pomoc, prawdopodobnie wymienie i płyn, teraz tylko pytanko, pozostało mi sporo DOT-4 z tamtego roku znaczy 2009 (poczatku sezonu) czy moge go jeszcze teraz uzyć??

: ndz 03 sty 2010, 13:52
autor: wasyl
timi,
Spoko, jeśli nie był wystawiony na działanie promieni słonecznych.

: ndz 03 sty 2010, 20:28
autor: timi
wasyl pisze:Spoko, jeśli nie był wystawiony na działanie promieni słonecznych.
W takim razie jak tylko mrozik troszkę zbastuje zabieram sie do roboty (-10 w nie ogrzewanym garazu to troszke jednak przesada)
Dzięki

: pn 04 sty 2010, 18:22
autor: arek
wasyl pisze:timi,
Spoko, jeśli nie był wystawiony na działanie promieni słonecznych.
Wasylku, słoneczko płynowi nie szkodzi tak jak wilgoć gdy opakowanie nie jest do końca szczelne... Każdy płyn hamulcowy poza DOT 5.1 (inna baza niż w pozostałych) absorbują wilgoć z powietrza i to jest tak naprawdę powód dla którego się te płyny zmienia (wilgoć się nie miesza, tylko pozostaje w postaci rozpuszczonej wody, która w przypadku wzrostu temp. płynu zamienia się w parę i tworzy korki parowe w układzie, a wtedy brak ciśnienia itd...)
Tak więc jak masz pewność że masz szczelny pojemnik to możesz używać, ale jak tej pewności nie masz to lepiej jedź kup 0,5 l (kosztuje grosze) i otwórz nowe opakowanie

Arek

: pn 04 sty 2010, 23:18
autor: timi
arek pisze:Tak więc jak masz pewność że masz szczelny pojemnik to możesz używać
Myśle że oryginalna butelka zakrecana daje jakas pewnosc :neutral:

: wt 05 sty 2010, 00:23
autor: Ruda i Piotr
O ile dobrze pamiętam to płyn był wymieniany na początku sezonu 2009 ;)

Lepiej pamięta pewnie Wasyl :)

:wiewiora

: wt 05 sty 2010, 09:15
autor: timi
Ruda i Piotr pisze:O ile dobrze pamiętam to płyn był wymieniany na początku sezonu 2009
No prosze :) wiec postaram sie rozebrać to tak aby płyn nie uciekł...
Dzięki za przypomnienie

: wt 05 sty 2010, 11:06
autor: wasyl
timi, Zgadza się wymieniałem na początku sezonu - więc spoko ten sezon można latać jeszcze.