Zdjęcie pokrywy przedniej zębatki V-Tec
- timi
- teksciarz
- Posty: 140
- Rejestracja: śr 17 cze 2009, 18:05
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Zdjęcie pokrywy przedniej zębatki V-Tec
Witam!!!
Chciałbym zajrzeć do przedniej zębatki w mojej vfrce, bo coś czuje że pasowało by ją przeczyścić i tu rodzi się moje pytanie. Co mnie czeka po odkręceniu pokrywy a konkretniej części nr 1 na zdjęciu (coś od sprzęgła chyba)???, rozumiem ze z nr 2 (czujnik prędkości chyba) niespodzianek nie będzie???
Pod nr 1 jest papierowa uszczelka więc coś tam może się wylać?? i czy w przypadku zniszczenia tej uszczelki dostane ją bez problemu w sklepie??
Pozdro
Chciałbym zajrzeć do przedniej zębatki w mojej vfrce, bo coś czuje że pasowało by ją przeczyścić i tu rodzi się moje pytanie. Co mnie czeka po odkręceniu pokrywy a konkretniej części nr 1 na zdjęciu (coś od sprzęgła chyba)???, rozumiem ze z nr 2 (czujnik prędkości chyba) niespodzianek nie będzie???
Pod nr 1 jest papierowa uszczelka więc coś tam może się wylać?? i czy w przypadku zniszczenia tej uszczelki dostane ją bez problemu w sklepie??
Pozdro
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
timi, rozkręć powoli i spokojnie bez obaw 1 to siłownik sprzęgła, a 2 tak jak mówisz.Płyn możesz spuścić i przy okazji wymienić i po sprawie uszczelka u mnie zeszła bez uszkodzenia pod siłownikem sprzęgła będzie trzpień który biegnie na drugą strone silnika i obsługuje sprzęgło. Rozkręcaj po kolei a nie powinieneś mieć problemu.
JA mam vfr 800 na zębach ale to pewnie jest tak samo zbudowane
JA mam vfr 800 na zębach ale to pewnie jest tak samo zbudowane
ZKL
- timi
- teksciarz
- Posty: 140
- Rejestracja: śr 17 cze 2009, 18:05
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
oki, a jak bym chciał to zrobić bez spuszczania płynu?? bo wydaje sie byc czysty??slimak pisze:timi, rozkręć powoli i spokojnie bez obaw 1 to siłownik sprzęgła, a 2 tak jak mówisz.Płyn możesz spuścić i przy okazji wymienić i po sprawie uszczelka u mnie zeszła bez uszkodzenia pod siłownikem sprzęgła będzie trzpień który biegnie na drugą strone silnika i obsługuje sprzęgło. Rozkręcaj po kolei a nie powinieneś mieć problemu.
JA mam vfr 800 na zębach ale to pewnie jest tak samo zbudowane
-
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
- Imię: Arek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Jak chodzi o płyn to zawsze jest czysty bo jest to układ zamknięty i nie ma możliwości dostania się jakiegoś syfu. Ja proponuję zmienić płyn (powinno się co dwa lata, tak jak w układzie hamulcowym), tym bardziej że jest to bardzo proste (jak masz do pomocy druga osobę to demontujesz pokrywkę od zbiorniczka u góry i jedna osoba pompuje i dolewa płynu a ty u dołu zbierasz (możesz przepłukać cały układ przy okazji co poprawi pracę).
Jak chodzi o uszczelki to się nie bój bo są papierowe i nic nie uszczelniają jak chodzi o płyny (bardziej jako osłona przeciwkurzowa).
PS. Przed ściągnięciem tłoczyska (1) sprzęgła lepiej spuść ciśnienie w układzie (odkręć odpowietrznik na siłowniku) bo czasami jakoś tak się dziwnie okazuje że jest tam jakieś ciśnienie resztkowe i potrafi wyskoczyć tłoczek z siłownika (miałem już taki przypadek, co prawda nie w VFR-ce tylko w innym sprzęcie). Problem to nie jest bo łatwo się składa, ale po co się bawić
Jak chodzi o uszczelki to się nie bój bo są papierowe i nic nie uszczelniają jak chodzi o płyny (bardziej jako osłona przeciwkurzowa).
PS. Przed ściągnięciem tłoczyska (1) sprzęgła lepiej spuść ciśnienie w układzie (odkręć odpowietrznik na siłowniku) bo czasami jakoś tak się dziwnie okazuje że jest tam jakieś ciśnienie resztkowe i potrafi wyskoczyć tłoczek z siłownika (miałem już taki przypadek, co prawda nie w VFR-ce tylko w innym sprzęcie). Problem to nie jest bo łatwo się składa, ale po co się bawić
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Część nr 1 możesz śmiało odkręcać, ale podpowiem Ci tylko tyle,że wystarczy tych 2 z tych 3 śrub odkręcić, żeby to zdjąć. 3 śruba, jest do rozpołowienia . Tylko teraz nie pamiętam która się zostawia.
Ale nawet jak rozkręcisz 3 to nic się nie stanie.
Ps tylko nie naciskaj sprzegła jak będziesz miał je wszystkie odkręcone
Ale nawet jak rozkręcisz 3 to nic się nie stanie.
Ps tylko nie naciskaj sprzegła jak będziesz miał je wszystkie odkręcone
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
-
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
- Imię: Arek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Wasylku, słoneczko płynowi nie szkodzi tak jak wilgoć gdy opakowanie nie jest do końca szczelne... Każdy płyn hamulcowy poza DOT 5.1 (inna baza niż w pozostałych) absorbują wilgoć z powietrza i to jest tak naprawdę powód dla którego się te płyny zmienia (wilgoć się nie miesza, tylko pozostaje w postaci rozpuszczonej wody, która w przypadku wzrostu temp. płynu zamienia się w parę i tworzy korki parowe w układzie, a wtedy brak ciśnienia itd...)wasyl pisze:timi,
Spoko, jeśli nie był wystawiony na działanie promieni słonecznych.
Tak więc jak masz pewność że masz szczelny pojemnik to możesz używać, ale jak tej pewności nie masz to lepiej jedź kup 0,5 l (kosztuje grosze) i otwórz nowe opakowanie
Arek
- Ruda i Piotr
- stary wyjadacz
- Posty: 3596
- Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
- Imię: Kasia
- województwo: pomorskie
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości