Zdjęcie pokrywy przedniej zębatki V-Tec
- zomb
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
- Model VFR: Vitek
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Witam
Pociągnę dalej wątek bo mam kilka wątpliwości.
Chcę się dostać do przedniej zębatki. wykręciłem ten czujnik prędkości i mam obawy że jak odkręcę to 3 śruby od siłownika sprzęgła to wyleje się płyn (tak?).
Nie ma możliwości odkręcenia osłony zębatki bez odkręcania siłownika sprzęgła?
W manualu każą zdjąć siłownik, spuszczając wcześniej płyn, a tego wolałbym uniknąć.
Wczoraj po zdjęciu czujnika prędkości, odkręciłem dwie śruby od osłony zębatki i poluzowałem te od siłownika, a osłona ani drgnie. Trzeba tam jeszcze coś odkręcić czy po prostu trzeba się z tym trochę posiłować?
Pociągnę dalej wątek bo mam kilka wątpliwości.
Chcę się dostać do przedniej zębatki. wykręciłem ten czujnik prędkości i mam obawy że jak odkręcę to 3 śruby od siłownika sprzęgła to wyleje się płyn (tak?).
Nie ma możliwości odkręcenia osłony zębatki bez odkręcania siłownika sprzęgła?
W manualu każą zdjąć siłownik, spuszczając wcześniej płyn, a tego wolałbym uniknąć.
Wczoraj po zdjęciu czujnika prędkości, odkręciłem dwie śruby od osłony zębatki i poluzowałem te od siłownika, a osłona ani drgnie. Trzeba tam jeszcze coś odkręcić czy po prostu trzeba się z tym trochę posiłować?
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Model VFR: VFR VTec
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Odkręć śrubę spustową na dole , jeżeli tego nie zrobisz po wyciągnięciu siłownika będzie będzie wypaczany , można ściągnąć bez odkręcania . Aby to zrobić należy przytrzymać siłownik odkręcić śruby i w miarę szybko ściągnąć , przygotuj długi kawałek szmatki lub plastikowe wsuwki żeby nie było sytuacji że jedną ręką trzymasz siłownik a drugą szukasz .... . po tum zabiegu ściągasz pokrywę .
Większość zapomina o tej czynności , po ściągnięciu siłownika i pokrywy wyciągnij szpilkę i na jednej jak i po drugiej stronie nałóż smar i ostrożnie wsuń smar nie może zawierać wspomagaczy ( metalu) np: miedz.... ja użyłem do łożysk .
Powodzenia !
Większość zapomina o tej czynności , po ściągnięciu siłownika i pokrywy wyciągnij szpilkę i na jednej jak i po drugiej stronie nałóż smar i ostrożnie wsuń smar nie może zawierać wspomagaczy ( metalu) np: miedz.... ja użyłem do łożysk .
Powodzenia !
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- zomb
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
- Model VFR: Vitek
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
No do zębatki się dostałem.
Gdzieś widziałem wątek dotyczący zmiany łańcucha bez rozkuwania. To chyba nie dotyczy V-TECa??? Ta częśc do której dokręcony jest lewy set, górą idzie przez wachacz a dołem też jest na sztywno skręcona (poluzowanie chyba nie wchodzi w grę i chyba nic by nie dało... dobrze myślę?).
Druga kwestia... nie mogę znaleśc skuwki łańcucha (tego starego). Czy fabryczny (od nowości) łańcuch może byc jakoś inaczej zarobiony czy ja już po prostu jestem ślepy.
Sorki jak wypisuje jakieś herezje ale robię to pierwszy raz. Dzięki.
Gdzieś widziałem wątek dotyczący zmiany łańcucha bez rozkuwania. To chyba nie dotyczy V-TECa??? Ta częśc do której dokręcony jest lewy set, górą idzie przez wachacz a dołem też jest na sztywno skręcona (poluzowanie chyba nie wchodzi w grę i chyba nic by nie dało... dobrze myślę?).
Druga kwestia... nie mogę znaleśc skuwki łańcucha (tego starego). Czy fabryczny (od nowości) łańcuch może byc jakoś inaczej zarobiony czy ja już po prostu jestem ślepy.
Sorki jak wypisuje jakieś herezje ale robię to pierwszy raz. Dzięki.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
łańcuch może być w całości zakuwany maszynowo, wtedy nie znajdziesz zakuwki wszystkie ogniwa będą wyglądać tak samo. Co do zakładania takiego łańcucha (fabrycznie zakutego), nie wypowiadam się, zawsze dawałem do zakuwania (zębatki zmieniałem sam, zakładałem na dojazd stary łańcuch z powrotem i nim po przecięciu był wciągany nowy łańcuch).
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
A to dlaczego, w V-tecu spokojnie można wymienić łańcuch bez rozkuwania/zakuwania.zomb pisze:Gdzieś widziałem wątek dotyczący zmiany łańcucha bez rozkuwania. To chyba nie dotyczy V-TECa???
Jeśli zdjęty jest już wysprzęglik i masz dostęp do przedniej zębatki (na tym etapie set też powinien być już zdjęty) to chwila zastanowienia i po temacie
Ale oczywiście można i zakuwać.
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Model VFR: BMW K1200S
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Da się wymienić napęd zakuty, ale jest z tym trochę zabawy (wiem, bo sam już to robiłem), a jak nie masz zakuwarki to lepiej sie jest bawić w rozkręcanie niż źle zakuć łańcuch -
- takie moje zdanie
- takie moje zdanie
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości