Luźna nakrętka dekla tylniej zębatki??
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Luźna nakrętka dekla tylniej zębatki??
witam!
dziś sobie przeglądałem moto i.. no właśnie: nakrętka która trzyma cały bęben z silentblockiem na zębatce tylniej, była dokręcona palcami i zaklepana na wycięciu.
tak ma byc? jak ją dokręciłem mocniej to coś tam szumi i trze przy obracaniu kołem troche to dziwne, nie miałem jeszcze moto z jednostronnym wahaczem i nie chciałbym zgubic koła po drodze
co o tym sądzicie?
dziś sobie przeglądałem moto i.. no właśnie: nakrętka która trzyma cały bęben z silentblockiem na zębatce tylniej, była dokręcona palcami i zaklepana na wycięciu.
tak ma byc? jak ją dokręciłem mocniej to coś tam szumi i trze przy obracaniu kołem troche to dziwne, nie miałem jeszcze moto z jednostronnym wahaczem i nie chciałbym zgubic koła po drodze
co o tym sądzicie?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
to ta.
ma byc taki luz czy jak?
ok, 195Nm napewno nie było wiec pozostaje kwestia tarcia przy dokręceniu - łożyska? co o tym myślicie?
pytanie, czym wykrecic te 195 Nm pneumatem?
cd.
rozebrałem piaste, łożyska bez luzów, ale wszystko jakies takie podrdzewiałe - ośka, wielowypust, to mogło raczej piszczeć. jutro to wyczyszcze, przesmaruje i poskladam, moze zadziała.
ma byc taki luz czy jak?
ok, 195Nm napewno nie było wiec pozostaje kwestia tarcia przy dokręceniu - łożyska? co o tym myślicie?
pytanie, czym wykrecic te 195 Nm pneumatem?
cd.
rozebrałem piaste, łożyska bez luzów, ale wszystko jakies takie podrdzewiałe - ośka, wielowypust, to mogło raczej piszczeć. jutro to wyczyszcze, przesmaruje i poskladam, moze zadziała.
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
jeżeli coś tam rzęzi - to już trzeba tam bezwzględnie zaglądnąć - bo widocznie już tam ktoś coś rzeźbił
a dokręcisz to potem bez problemów kluczem dynamometrycznym
pozdro
cd - jeżeli jest rdza to znaczy, że puściły simeringi - i pewnie łożyska też
a tak btw - to jak będziesz czyścił spisz łożyska - przyda się innym
a dokręcisz to potem bez problemów kluczem dynamometrycznym
pozdro
cd - jeżeli jest rdza to znaczy, że puściły simeringi - i pewnie łożyska też
a tak btw - to jak będziesz czyścił spisz łożyska - przyda się innym
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
3 lozyska moge miec za polowe kwoty, którą podałeś
spisałem 2 łożyska kulkowe oraz simmeringi, igiełkowego nie bo nie widzialem opisu
a więc:
- na bębnie zębatki: łożysko DF 0768 LU - NTN japan
simmering SDO 45 55 5-1
- piasta, strona lewa (od zębatki): łożysko podwójne kulkowe 6908 RS - Koyo japan
- piasta, strona prawa: simmering przed łożyskiem igiełkowym: SDO 50,2 62 5
luzów nie ma, nasmarowałem i poskładałem całość, jest git
spisałem 2 łożyska kulkowe oraz simmeringi, igiełkowego nie bo nie widzialem opisu
a więc:
- na bębnie zębatki: łożysko DF 0768 LU - NTN japan
simmering SDO 45 55 5-1
- piasta, strona lewa (od zębatki): łożysko podwójne kulkowe 6908 RS - Koyo japan
- piasta, strona prawa: simmering przed łożyskiem igiełkowym: SDO 50,2 62 5
luzów nie ma, nasmarowałem i poskładałem całość, jest git
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
tu są też numery i łożysk i simeringów - ale jakoś nikt nie chce przetłumaczyć
viewtopic.php?p=118795&highlight=#118795
I JESZCZE JEDNO - NAPISZ CZY DŁUGO TAK JEŹDZIŁEŚ I CZY FAKTYCZNIE COŚ ODCZUWAŁEŚ
viewtopic.php?p=118795&highlight=#118795
I JESZCZE JEDNO - NAPISZ CZY DŁUGO TAK JEŹDZIŁEŚ I CZY FAKTYCZNIE COŚ ODCZUWAŁEŚ
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
wiesz co, zrobiłem nią 10 tys km, nie zaglądałem tam nigdy, więc mozliwe ze od poczatku jak ją mam tak było. nieraz przy duzych predkosciach i wietrze moto potrafi jechac wężem, ale nie wiem czy to od tego poza tym nic nadzwyczajnego
http://www.lozyska.net.pl/product_info. ... s_id=17234 - to znalazłem
jak nikt nie chce przetlumaczyc??
na bębnie zębatki jest DF0768LU (35x45x20)
pod nim jest 6908RS (40x62x24) - to jest to podwójne
i na końcu jest igiełkowe 8q-nk (50x62x25-1)
simmery podałem wyżej
http://www.lozyska.net.pl/product_info. ... s_id=17234 - to znalazłem
jak nikt nie chce przetlumaczyc??
na bębnie zębatki jest DF0768LU (35x45x20)
pod nim jest 6908RS (40x62x24) - to jest to podwójne
i na końcu jest igiełkowe 8q-nk (50x62x25-1)
simmery podałem wyżej
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Dzięki Ci o emil_sc za ten temat - właśnie zrobiłeś mi całkiem niezły prezent urodzinowy - byłem dziś w garażu i tak po prostu złapałem za tą nakrętkę - i kawałek ją obróciłem palcami - MASAKRA
mam tylko nadzieję, że łożyska są w dobrym stanie
wcześniej zauważyłem:
- mały luz łapiąc za koło po przekątnej i szarpiąc - ALE W ŻYCIU BYM NIE PRZYPUSZCZAŁ,
ŻE SIĘ POLUZUJE NAKRĘTKA - myślałem, że łożyska są do wymiany;
- przy zwalnianiu z puszczoną kierą przy ok 80km/h mam lekkie shymi - myślę, że to też
jest tym spowodowane - podejrzewałem już stwierdzone luzy na tylnej piaście;
- lekkie pływanie w zakrętach - podejrzewałem o to tylni amor ;
- w tamtym roku jak zmieniałem zestaw napędowy zębatka zdawcza była dziwnie
wyciachana od strony silnika - także podejrzewałem luzy na łożyskach;
w czwartek będę rozbierał, czyścił i smarował
mam tylko nadzieję, że łożyska są w dobrym stanie
wcześniej zauważyłem:
- mały luz łapiąc za koło po przekątnej i szarpiąc - ALE W ŻYCIU BYM NIE PRZYPUSZCZAŁ,
ŻE SIĘ POLUZUJE NAKRĘTKA - myślałem, że łożyska są do wymiany;
- przy zwalnianiu z puszczoną kierą przy ok 80km/h mam lekkie shymi - myślę, że to też
jest tym spowodowane - podejrzewałem już stwierdzone luzy na tylnej piaście;
- lekkie pływanie w zakrętach - podejrzewałem o to tylni amor ;
- w tamtym roku jak zmieniałem zestaw napędowy zębatka zdawcza była dziwnie
wyciachana od strony silnika - także podejrzewałem luzy na łożyskach;
w czwartek będę rozbierał, czyścił i smarował
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
oo widzisz Ketchup, najlepszego przy okazji żadko tu bywam, więc nie wiedziałem..
ja tez tak po prostu ją złapałem to musi być doje..ne, zeby tą podkładkę sprężystą pod nakrętką zmiażdżyło, inaczej bedzie sie trzymac na zagnieceniu tylko.
luzów na kole tez nie czułem o dziwo, ale mówie, u mnie sie to trzymało na rdzy bo jak rozebrałem piastę, wyczyscilem, nasmarowałem łożyska i wieloklin, to sie samo wszystko poskładało, bez użycia siły (a rozbierałem młotkiem )
pozdro i daj znac jak poszło!
CD
ok, poskładane, dziś zrobiłem 150km. Jaka różnica? Moto płynnie zmienia kierunek jazdy, szczegolnie odczuwalne przy nizszych predkosciach - ronda i podobne, gładko przechyla się z jednej strony na drugą, wczesniej było czuć jakby przeskok przy prędkosciach wyższych wielkiej różnicy nie czułem, ale może jeszcze coś sie znajdzie
pomogło zatem czyszczenie, smarowanie i do...banie nakrętki
pozdro!
ja tez tak po prostu ją złapałem to musi być doje..ne, zeby tą podkładkę sprężystą pod nakrętką zmiażdżyło, inaczej bedzie sie trzymac na zagnieceniu tylko.
luzów na kole tez nie czułem o dziwo, ale mówie, u mnie sie to trzymało na rdzy bo jak rozebrałem piastę, wyczyscilem, nasmarowałem łożyska i wieloklin, to sie samo wszystko poskładało, bez użycia siły (a rozbierałem młotkiem )
pozdro i daj znac jak poszło!
CD
ok, poskładane, dziś zrobiłem 150km. Jaka różnica? Moto płynnie zmienia kierunek jazdy, szczegolnie odczuwalne przy nizszych predkosciach - ronda i podobne, gładko przechyla się z jednej strony na drugą, wczesniej było czuć jakby przeskok przy prędkosciach wyższych wielkiej różnicy nie czułem, ale może jeszcze coś sie znajdzie
pomogło zatem czyszczenie, smarowanie i do...banie nakrętki
pozdro!
To i ja sie podłączę pod temat, mianowicie jak tą nakrętkę dokręce to koło mi blokuje i nie mogę go obrócić, natomiast jak ją poluzuję to się obraca. Moje pytanie tak ma być? Osobiscie sie mi wydaje że chyba nie. Naciągałem łańcuch poluzowałem ją oraz tą śrubę z tyłu wahacza aby mimośród obrócić i jak je dokręcam to koło jest zablokowane Co może byc przyczyną?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
a po co luzowałeś całe koło? do naciągania łańcucha luzuje sie tylko blokadę mimośrodu ta dupna nakrętka ma byc dokręcona do ok 180 Nm, ja osobiście nie posiadam klucza, który by podołał to zrobić, ale dokręcili mi mechanicy w warsztacie samochodowym, tyle że dla ciężarówek bo klucz to chyba 46
jak Ci sie blokuje koło to nawet nie masz co dokręcać, tylko rozbieraj całość i obadaj w jakim stanie są łożyska. Rozbierz, poczyść, nasmaruj, dokręć na ile dasz rade (no chyba że masz taki klucz, myśmy w 2 trzymali moto, a trzeci dokręcał ) i wal na jaki warsztat do dokręcenia. Chyba że łożyska pójdą do wymiany, to módl sie, żeby nie to plastikowe dwurzędowe, bo ponoć drogie jest
pozdro
jak Ci sie blokuje koło to nawet nie masz co dokręcać, tylko rozbieraj całość i obadaj w jakim stanie są łożyska. Rozbierz, poczyść, nasmaruj, dokręć na ile dasz rade (no chyba że masz taki klucz, myśmy w 2 trzymali moto, a trzeci dokręcał ) i wal na jaki warsztat do dokręcenia. Chyba że łożyska pójdą do wymiany, to módl sie, żeby nie to plastikowe dwurzędowe, bo ponoć drogie jest
pozdro
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Drogie jest to delikatnie powiedziane, ale zanim będziesz wymieniał sprawdź czy taki sam objaw- blokowania koła będziesz miał po odkręceniu zacisku hamulcowego albo tylko po wyjęciu klocków może tam tkwi przyczyna jak dokręcasz tą nakrętkę koło {tarcza hamulcowa } lekko się przesuwa
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości