Strona 1 z 2

Luźna nakrętka dekla tylniej zębatki??

: ndz 30 sie 2009, 19:48
autor: emil
witam!
dziś sobie przeglądałem moto i.. no właśnie: nakrętka która trzyma cały bęben z silentblockiem na zębatce tylniej, była dokręcona palcami i zaklepana na wycięciu.
tak ma byc? jak ją dokręciłem mocniej to coś tam szumi i trze przy obracaniu kołem :| troche to dziwne, nie miałem jeszcze moto z jednostronnym wahaczem i nie chciałbym zgubic koła po drodze :D
co o tym sądzicie?

: ndz 30 sie 2009, 20:04
autor: Ketchup
jeżeli mówisz o tej nakrętce którą zaznaczyłem na czerwono - to już masz odpowiedź na jedno pytanie

napisz czy to ta

pozdro

: ndz 30 sie 2009, 20:23
autor: emil
to ta. :)
ma byc taki luz czy jak?

ok, 195Nm napewno nie było :D wiec pozostaje kwestia tarcia przy dokręceniu - łożyska? co o tym myślicie?

pytanie, czym wykrecic te 195 Nm :| pneumatem?

cd.
rozebrałem piaste, łożyska bez luzów, ale wszystko jakies takie podrdzewiałe - ośka, wielowypust, to mogło raczej piszczeć. jutro to wyczyszcze, przesmaruje i poskladam, moze zadziała.

: ndz 30 sie 2009, 22:03
autor: Ketchup
jeżeli coś tam rzęzi - to już trzeba tam bezwzględnie zaglądnąć - bo widocznie już tam ktoś coś rzeźbił

a dokręcisz to potem bez problemów kluczem dynamometrycznym

pozdro

cd - jeżeli jest rdza to znaczy, że puściły simeringi - i pewnie łożyska też

a tak btw - to jak będziesz czyścił spisz łożyska - przyda się innym ;-)

: ndz 30 sie 2009, 22:09
autor: emil
a zmieniałeś moze te łożyska? mniej więcej o koszt mi chodzi i o dostępność, simmery pewnie tez sie zepsuja przy wyjmowaniu :D
dzięki :)

cd puscic raczej nie puscily, wargi mają całe, nie powyginane, ale jak nie było dokręcone to wiadomo ze zassa wode :|

: ndz 30 sie 2009, 23:54
autor: marlon
W hurtowni łożysk dostaniesz takie 3 łożyska za niecałe 300pln z tym,że u mnie nie mogli znależć identycznego łołożyska igiełkowego i mam takie same jak tamto ale bez uszczelniacza małego ale po co on skoro za nim jest simering? :shock:
Czujesz coś na prowadzeniu moto?

: pn 31 sie 2009, 16:33
autor: emil
3 lozyska moge miec za polowe kwoty, którą podałeś ;)

spisałem 2 łożyska kulkowe oraz simmeringi, igiełkowego nie bo nie widzialem opisu
a więc:

- na bębnie zębatki: łożysko DF 0768 LU - NTN japan
simmering SDO 45 55 5-1

- piasta, strona lewa (od zębatki): łożysko podwójne kulkowe 6908 RS - Koyo japan
- piasta, strona prawa: simmering przed łożyskiem igiełkowym: SDO 50,2 62 5

luzów nie ma, nasmarowałem i poskładałem całość, jest git :)

: pn 31 sie 2009, 16:39
autor: Ketchup
tu są też numery i łożysk i simeringów - ale jakoś nikt nie chce przetłumaczyć :cry:

viewtopic.php?p=118795&highlight=#118795


I JESZCZE JEDNO - NAPISZ CZY DŁUGO TAK JEŹDZIŁEŚ I CZY FAKTYCZNIE COŚ ODCZUWAŁEŚ

: pn 31 sie 2009, 16:49
autor: emil
wiesz co, zrobiłem nią 10 tys km, nie zaglądałem tam nigdy, więc mozliwe ze od poczatku jak ją mam tak było. nieraz przy duzych predkosciach i wietrze moto potrafi jechac wężem, ale nie wiem czy to od tego :) poza tym nic nadzwyczajnego :)

http://www.lozyska.net.pl/product_info. ... s_id=17234 - to znalazłem

jak nikt nie chce przetlumaczyc??

na bębnie zębatki jest DF0768LU (35x45x20)
pod nim jest 6908RS (40x62x24) - to jest to podwójne
i na końcu jest igiełkowe 8q-nk (50x62x25-1)

simmery podałem wyżej :)

: pn 31 sie 2009, 21:07
autor: Ketchup
Dzięki Ci o emil_sc za ten temat - właśnie zrobiłeś mi całkiem niezły prezent urodzinowy - byłem dziś w garażu i tak po prostu złapałem za tą nakrętkę :evil: - i kawałek ją obróciłem palcami - MASAKRA

mam tylko nadzieję, że łożyska są w dobrym stanie

wcześniej zauważyłem:
- mały luz łapiąc za koło po przekątnej i szarpiąc - ALE W ŻYCIU BYM NIE PRZYPUSZCZAŁ,
ŻE SIĘ POLUZUJE NAKRĘTKA
- myślałem, że łożyska są do wymiany;

- przy zwalnianiu z puszczoną kierą przy ok 80km/h mam lekkie shymi - myślę, że to też
jest tym spowodowane - podejrzewałem już stwierdzone luzy na tylnej piaście;

- lekkie pływanie w zakrętach - podejrzewałem o to tylni amor :confused;

- w tamtym roku jak zmieniałem zestaw napędowy zębatka zdawcza była dziwnie
wyciachana od strony silnika - także podejrzewałem luzy na łożyskach;

w czwartek będę rozbierał, czyścił i smarował :twisted:

: pn 31 sie 2009, 22:41
autor: emil
oo widzisz Ketchup, najlepszego przy okazji :) żadko tu bywam, więc nie wiedziałem..
ja tez tak po prostu ją złapałem :| to musi być doje..ne, zeby tą podkładkę sprężystą pod nakrętką zmiażdżyło, inaczej bedzie sie trzymac na zagnieceniu tylko.

luzów na kole tez nie czułem o dziwo, ale mówie, u mnie sie to trzymało na rdzy :D bo jak rozebrałem piastę, wyczyscilem, nasmarowałem łożyska i wieloklin, to sie samo wszystko poskładało, bez użycia siły (a rozbierałem młotkiem :D )

pozdro i daj znac jak poszło!

CD
ok, poskładane, dziś zrobiłem 150km. Jaka różnica? Moto płynnie zmienia kierunek jazdy, szczegolnie odczuwalne przy nizszych predkosciach - ronda i podobne, gładko przechyla się z jednej strony na drugą, wczesniej było czuć jakby przeskok :) przy prędkosciach wyższych wielkiej różnicy nie czułem, ale może jeszcze coś sie znajdzie ;)
pomogło zatem czyszczenie, smarowanie i do...banie nakrętki :)
pozdro!

: pt 25 wrz 2009, 00:00
autor: Ketchup
jest jeszcze czwartek więc można napisać - :mrgreen:

po rozebraniu okazało się, że wszystko jest OKi - nie mam bladego pojęcia jak to się mogło poluzować, po dokręceniu nie ma żadnego luzu i znikło te lekkie pływanie w zakrętach

: pt 24 wrz 2010, 08:32
autor: ARNO
To i ja sie podłączę pod temat, mianowicie jak tą nakrętkę dokręce to koło mi blokuje i nie mogę go obrócić, natomiast jak ją poluzuję to się obraca. Moje pytanie tak ma być? Osobiscie sie mi wydaje że chyba nie. Naciągałem łańcuch poluzowałem ją oraz tą śrubę z tyłu wahacza aby mimośród obrócić i jak je dokręcam to koło jest zablokowane :roll: Co może byc przyczyną?

: pt 24 wrz 2010, 08:40
autor: emil
a po co luzowałeś całe koło? do naciągania łańcucha luzuje sie tylko blokadę mimośrodu :D ta dupna nakrętka ma byc dokręcona do ok 180 Nm, ja osobiście nie posiadam klucza, który by podołał to zrobić, ale dokręcili mi mechanicy w warsztacie samochodowym, tyle że dla ciężarówek :D bo klucz to chyba 46 :D

jak Ci sie blokuje koło to nawet nie masz co dokręcać, tylko rozbieraj całość i obadaj w jakim stanie są łożyska. Rozbierz, poczyść, nasmaruj, dokręć na ile dasz rade (no chyba że masz taki klucz, myśmy w 2 trzymali moto, a trzeci dokręcał :D ) i wal na jaki warsztat do dokręcenia. Chyba że łożyska pójdą do wymiany, to módl sie, żeby nie to plastikowe dwurzędowe, bo ponoć drogie jest ;)
pozdro

: pt 24 wrz 2010, 08:54
autor: PETER
Drogie jest to delikatnie powiedziane, ale zanim będziesz wymieniał sprawdź czy taki sam objaw- blokowania koła będziesz miał po odkręceniu zacisku hamulcowego albo tylko po wyjęciu klocków może tam tkwi przyczyna :lol: jak dokręcasz tą nakrętkę koło {tarcza hamulcowa } lekko się przesuwa :roll: