Strona 1 z 2

Jak sprawdzic stan skrzyni biegow...

: sob 27 cze 2009, 01:01
autor: herman
Jak w temacie...
Czy istenieje jakis 'domowy' moze niekoniecznie prosty ale jednak nie wymagajacy rozbierania skrzyni na czesci sposob na sprawdzenie jej stanu?
Wybieram sie w dosc dluga trase i tak jakos chodzi za mna ten temat bo bardzo nie chcialbym sie zorientowac w ktoryms momencie na trasie ze odmowila posluszenstwa...
Mozna jakos skrzynie przetestowac?Albo inaczej...sa jakies oznaki ze zaczyna sie dziac cos nie tak jak powinno? Oczywiscie to ze biegi nie wchodza to jasna sprawa ale to juz oznaka ze skrzynka walnieta jest i wolalbym sie polapac w sytuacji zanim jeszcze to nastapi...

: sob 27 cze 2009, 08:49
autor: orzyl
no mysle ze jeden zasadniczy i podstawowy. jazda. zmiana biegów, brak wypadania. innego nie znam i chyba nie ma poza rozebraniem. Jak ma się sypnąć to i świeżo zrobiona się sypnie ;/

: sob 27 cze 2009, 10:30
autor: darecki-30
Ja znam jeden powaznie długa prosta i ciagnac do spodu, dwojke przewaznie lubi wybic i tak jak kolega wyzej napisał nawet po remoncie moze wysypać

: ndz 28 cze 2009, 12:32
autor: herman
[quote="darecki-30"]Ja znam jeden powaznie długa prosta i ciagnac do spodu, dwojke przewaznie lubi wybic i tak jak kolega wyzej napisał nawet po remoncie moze wysypać[/quote]

A przyblizysz mi jeszcze co rozumiesz przez 'ciagnac do spodu'? :-)

: ndz 28 cze 2009, 14:07
autor: gotoch
Jak chcesz się gdzieś dalej wybrać to zalecałbym zwrócić uwagę na inne, bardziej podstawowe sprawy np. płyn hamulcowy, klocki, opony, napęd w jakim jest stanie i naciągu, nasmarować co trzeba i jechać a skrzynia to jak poleci to będziesz wiedział czego nie życzę;)

: ndz 28 cze 2009, 16:05
autor: binio
hehh ta skrzynia to jedyny element jaki tez mnie martwi, nie moge sie przyzwyczaic do tej glosnej zmiany (mimo duzego wysilku popartego wiedza teoretyczna nie udaje mi sie za kazdym razem cicho wbijac biegow), boje sie ze w koncu sie cos rozleci, a juz kaplica jak za lekko dwojke wbije i na luz wejdze hehe przebicie potem na dwojke jest straszne ;]

ale tak na chlopski rozum - jezdzisz, obserwujesz, jak biegi nie wypadaja i ogolnie jezdzi sie "normalnie" to mozna zalozyc ze jest ok
jak chcesz dokladnie jej stan sprawdzic musisz ja rozebrac, innej opcji nie ma,
ja sie przymierzam do rozbiorki mojej, ale wszyscy mnie od tego odwodza, podobni nie ma sensu, najwyzej sobie nerwy zepsuje hehe

: ndz 28 cze 2009, 17:00
autor: darecki-30
a kolega herman siedzał na motocyklu kiedys ,do spodu to inaczej do odciecia dzieje sie to wtedy kiedy wskazowke znajdzie sie pomiedzy 12 a 13 naturalnie na obrotomierzu w vfr jest to prawy zegar i przestaje przyspieszac zreszta ogładnij sobie na youtubie pozdro. :roll: nie obrazajac nikogo w pewnym filmie barei , padło takie zdanie ,,madremu i slowo wystarczy a głupiemu referatu mało 8) troche wyobrazni kolego herman

: ndz 28 cze 2009, 17:05
autor: skybogus
Witaj!!
jestem mechanikiem z dosc duzym stazem i moja opinia na temat takiego pytania jest nastepujaca :
-skrzynia biegow Hondy VFR jest wyjatkowo prosta w budowie , doskonale smarowana
i moim zdaniem jesli biegi nie wyskakuja i nie halasuje w czasie pracy na biegu i na luzie
nie ma czego szukac - po prostu jezdzic , a awaria i tak bedzie zaskoczeniem
-opinia kilku kolegow mechanikow za temat skrzyn biegow hondy jest bardzo pochlebna
i generalnie sa to skrzynie "nie do zajechania"
-majac pewny przebieg motocykla - mozna zapytac w serwisie - przy jakich przebiegach
zuzycie staje sie zauwazalne ?? i moze byc poczatkiem awarii
- mozna obejrzec wnetrze skrzyni za pomoca boroskopu i majac doswiadczenie ocenic
stan zazebien oraz sprzegiel klowych
- przy wymianie oleju rozciac filtr oleju i na podstawie ilosci , jakosci i skladu opilek na filtrze
ocenic zuzywanie sie podzespolow
-reszta wymaga rozebrania i oceny - mozna stosowac rozne metody defektoskopii
-penetracyjna , prady wirowe , magnetyczno-proszkowa -izotopy
moje zdanie : jesli biegi wchodza ok , niema szumow i innych brzydkich odglosow
jezdzic -- nadmiar opieki i uwagi czasem jest przyczyna wielu usterek
robionych przez wlascicieli w najlepszej wierze
pozdrawiam i szerokiej drogi skybogus

: ndz 28 cze 2009, 17:11
autor: Gacol
To jest prawda .Skrzynia raczej ma to do siebie że jak zacznie Ci przy normalnym uzytkowaniu wypadać 2(najczesciej to jest kaplica) jeśli nie masz objawu to jest naprawde ok.Mi sie zdarzyło ze 2 razy mi wypadła 2 przy zmianie biegu na odcięciu bez spuszczania manety ale to dlatego ze słabo wbiłem.Z tego co pamiętam to lolkowi poszła skrzynia.Napisz do niego

: pn 29 cze 2009, 08:44
autor: darecki-30
widzisz masz fachowa opinie i doswiadczenia kolegow tak ze w droge i ciesz sie jazda ale ja tez mam tak samo czy w aucie czy w motorze to mi sie wydaje ze stuka puka musza wszyscy znajomi fachowcy ogladac po 10 razy a na punkcie motoru to juz mam swira kapletnego nie zapale gumy nie postawie na koło nie dodam gazu i nie rusze jak nie zagrzeje silnika :oops: zboczenie ale nie szkodliwe

: pn 29 cze 2009, 10:04
autor: mario_blues
no to się nazywa fachowa i rzeczowa odpowiedź - moim zdaniem punkt dla Kolegi skybogus :) brawo
pozdrawiam

: wt 30 cze 2009, 13:57
autor: herman
darecki-30 pisze:a kolega herman siedzał na motocyklu kiedys ,do spodu to inaczej do odciecia dzieje sie to wtedy kiedy wskazowke znajdzie sie pomiedzy 12 a 13 naturalnie na obrotomierzu w vfr jest to prawy zegar i przestaje przyspieszac zreszta ogładnij sobie na youtubie pozdro. :roll: nie obrazajac nikogo w pewnym filmie barei , padło takie zdanie ,,madremu i slowo wystarczy a głupiemu referatu mało 8) troche wyobrazni kolego herman
No kolega herman siedzial owszem na motocyklu ale jak widac nie dostatecznie dlugo zeby przyswoic fachowa terminologie starszych wyjadaczy :-) wynika to z faktu ze jeszcze nie zdarzylo mi sie krecic moto do odciecia...coz tak juz mam, trzymam sie raczej srodka zakresu obrotow i w zupelnosci mi wystarcza :-) No i ...nie mam w moto prawego zegara :-) to moze na moim moto sie nie da krecic do odciecia :-) :-) :-) a powaznie, coz dzieki za odpowiedzi, przetestuje moto wg zalecen i dam znac...

Re: Jak sprawdzic stan skrzyni biegow...

: czw 05 maja 2016, 14:05
autor: Gracek_01
Cześć, słuchajcie ostatnio w mojej hondzinie zaczęła mnie niepokoić skrzynia biegów. Nie zawsze, ale dosyć często biegi nie wchodzą tak gładko jak powinny i słychać ewidentnie zgrzyt.
Nie wiem, czy to ma jakiś związek, ale również zauważyłem, że na światłach kiedy mam neutralny bieg i puszczę sprzęgło silnik jakby chodził głośniej? Po wciśnięciu sprzęgła tak jakby się uspokajal. Czy jestem przewraazliwiony? :/
No i ile moze kosztować nowa skrzynia z wymianą? Czy to jest kwestia 1k? Czy mozna bardziej popłynąć?
Pozdro

Re: Jak sprawdzic stan skrzyni biegow...

: czw 05 maja 2016, 14:25
autor: Pawel_MTE
Generalnie gdy wciskasz sprzęgło i cichnie "dzwonienie" "chrobotanie" czy jak to tam nazwać to daje o sobie znać kosz sprzęgłowy. Standardowy problem w CBRkach 600 PC31 F3, nie wiem jak w VFRkach.

Jeżeli słychać zgrzyt przy zmiane biegów to sprawdź stan oleju - co prawda w CBRce miałem tak jak było mało oleju lub wlałem olej inny niż zalecany. A następna sprawa to np gdy płyn w sprzęgle jest stary to również może nie zasprzęglać i dlatego zgrzyta.

Re: Jak sprawdzic stan skrzyni biegow...

: czw 05 maja 2016, 20:41
autor: figaro
Sprawdzamy stan techniczny sprzęgła /pompa + wysprzęglik/, ewentualnie wymieniamy płyn na nowy i oczywiście odpowietrzamy cały układ.