Urwany łańcuch !!!!

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Model VFR: inne :)
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Achmed » śr 27 maja 2009, 22:44

bialy-murzyn pisze:aha, ale silnik to nic
ale przy tym kole to pewnie byl pech bo pewnie w 3/4 przypadki nie zablokowaloby sie kolo .. aczkolwiek : >
I tu się mylisz kolego podwójnie;
silnik prawdopodobne uszkodzenie przekładni zdawczej skrzyni biegów a nawet uszkodzenie karteru silnika dekla itp,
z doświadczenia wiem że w 3/4 przypadków koło się zablokuje albo patrz pkt 1
jeśli ktos miał farta kończy się jak w opisanym przypadku i to tylko dlatego ze prędkość była mała,
sory kolego gumowanie to nie wszystko co się liczy ;-)
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
Model VFR: RC36II
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » czw 28 maja 2009, 00:25

Achmed pisze: gwarantuję Wam że marka łańcuch ma niewiele wspólnego z jego urywaniem,
hmm, wcisnęli mi kiedyś łańcuch firmy OKINOI niby produkującej dla DiD'a - po 800km łańcuch był do naciągnięcia bo wisiał jak flak i dzwonił o centralkę - zdjąłem go i zrobiłem dym w sklepie - na szczęście przyjęli - ciekawy przy jakim przebiegu by mi po prostu pękł :evil:

koleżce taki łańcuch zerwało jak robił próbną jazdę po tym jak zrobiłem mu czyszczenie gaźników, regulację i synchro w FZR 1000'91

IRYS - ta ta sama klasa łańcucha :mrgreen: też lubią po prostu pękać
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 28 maja 2009, 19:33

IRYS - niektórym może mylić się z RK. :mrgreen: Btw. W którym miejscu pękł Ci ten łańcuch? Przypadkiem nie na zakuciu?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Marioo
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 88
Rejestracja: pn 11 sie 2008, 21:36
Model VFR: ex 800 v-tec 2003 jest zx10r new
Imię: Marian
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: Marioo » pt 29 maja 2009, 22:10

Bor0 pisze:Gorsza sprawa jak zablokuje zębatke zdawczą przy wysokich obrotach... moto ladnie pojedzie dalej, ale elementy silnika moga sie poddac :disagree
jak sądzisz, lepiej aby rozpadł się silnik, czy może, żeby zablokowało ci się koło tak przy 2 paczkach na liczniku :idea:
W tym bałaganie znajdz dobre nawyki. A są!

Marioo
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 88
Rejestracja: pn 11 sie 2008, 21:36
Model VFR: ex 800 v-tec 2003 jest zx10r new
Imię: Marian
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: Marioo » pt 29 maja 2009, 22:12

Yaco pisze:IRYS - niektórym może mylić się z RK. :mrgreen: Btw. W którym miejscu pękł Ci ten łańcuch? Przypadkiem nie na zakuciu?
na stówe nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że właśnie na zakuciu
W tym bałaganie znajdz dobre nawyki. A są!

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 30 maja 2009, 02:12

No to najprawdopodobniej łańcuch został nieprawidłowo zakuty. Niestety wielu domorosłych mechaników nie ma ani pojęcia, ani narzędzi do zakuwania. Nawet dziadowski łańcuch najpierw rozciągnie się jak starej k***e gacie, dopiero później ulegnie zerwaniu. Taki przypadek to zazwyczaj niedbalstwo przy wymianie lub eksploatacji.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

dj cat
teksciarz
teksciarz
Posty: 138
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 11:12
Model VFR: CBR 1100 XX Super Blackbird
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dj cat » wt 16 mar 2010, 07:46

Jak zacząłem czytać temat to zaraz pomyślałem o złym zakuciu. Niestety nadal spotyka się "fachowców", dla których zakuwarka to zbędny gadżet. Facio /pewnie poprzedni właściciel / myśli, że jak łańcuch w WSK 125 zakuwał młotkiem to we współczesnych sprzętach też tak będzie, lub też nie miał pojęcia o używaniu zakuwarki. I mamy efekty. Jaki z tego morał? Ano taki, że do listy rzeczy do sprawdzenia przy zakupie moto musimy dopisać: sprawdzić prawidłowość zakucia łańcucha. / no i po umyciu cały łańcuch oczywiście ale to raczej norma/. Dobrze że tylko tak się skończyło.
Każda Honda dobrze wygląda. Nic innego nie powiem, bo bym ryzykował zdrowiem:)

Ludzie żyją po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 16 mar 2010, 14:34

Ja mam IRIS'a, kolor złoty. Pierwsze naciąganie po ok. 5tys. km i to wisiał bardzo delikatniutko, w zasadzie naciągnąłem tyciutke po to, żeby sprawdzić czy klucz do naciągu jest dobry a nie dlatego, że trzeba było :P. Póki co więcej razy go nie naciągałem i nie narzekam, nie hałasuje, smarowany castrolem w sprayu i regularnie czyszczony specjalnym środkiem. Musiał ci go ktoś źle zakuć, albo fatalnie go eksploatowałeś bo znam parę osób z IRIS'em i wszystkie chwalą. Nie jest to jakaś tępa marka, a raczej klasa DID/RK
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości