Jak ocenic stan łańcucha
-
- bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz 09 lis 2008, 21:20
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łańcut
Jak ocenic stan łańcucha
Jak już pisałem wcześniej noszę sie z zamiarem kupna VFR RC46. Mam mały problem bo jak oglądałem jedna nie zauważyłem na naciągu łańcuch żadnej skali zużycia łańcucha, tak się zastanawiam jak poznac w jakim stanie jest łańcuch i czy nie jest już wyciągnięty.
Jak postawisz na stopce centralnej moto to podczas kręcenia kołem widac czy łańcuch jest równo naciągnięty. Wyczujesz to sprawdzając luz np co 10cm. Druga sprawa to wytarte ogniwa. Przy oględzinach wizualnych zobaczysz jak ktoś dbał o łańcuch, czy był smarowany, czy nie jest zasyfiony brudem z ulicy itp.
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
a zęby szczególnie na przedniej (czego pewnie nie zobaczysz ) będą pozaginane, zresztą na tyle też gdzieś już widziąłem, zęby będą trochę jakby podgięte.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
-
- pisarz
- Posty: 373
- Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czę100chowa
- Kontakt:
http://picasaweb.google.pl/oczekk/101_0317
Takim jak ma Oczek na zdjęciach to chyba się nie pocieszysz za długo
Samym wyciągnięciem bym sie za bardzo nie przejmował , natomiast ważne by był równo rozciągnięty (co najczęściej dyskwalifikuje napęd ), by tak jak koledzy pisali miał taki sam luz na całej długości łańcucha kręcąc kołem
Takim jak ma Oczek na zdjęciach to chyba się nie pocieszysz za długo
Samym wyciągnięciem bym sie za bardzo nie przejmował , natomiast ważne by był równo rozciągnięty (co najczęściej dyskwalifikuje napęd ), by tak jak koledzy pisali miał taki sam luz na całej długości łańcucha kręcąc kołem
Lancuch jak lancuch, ale zeby niezle sie zeszlifowaly . Moim zdaniem to wlasnie stan zebatek i to ile da sie odciagnac ogniwo od zebatki (+ ew. koniec zakresu regulacji naciagu ) jest moim zdaniem wyznacznikiem stanu napedu. Co do samego nierownego rozciagniecia - jak kupowalem moto dwa lata temu gosc twierdzil ze niedawno wymienil lancuch (kilka tysiecy przebiegu). W zasadzie od poczatku jak go mam byl nierowno rozciagniety, co nie przeszkadzalo bez problemow nawinac na nim kolejne ponad 20k (a tyle sie naczytalem jak to szczegolnie V-Tec pozera lancuchy). Lancuch podciagalem lekko doslownie kilka razy, a cala jego obsluga sprowadza sie do okresowego psikania najzwyklejszym smarem w sprayu, bez zdanego mycia, pie..nia sie z nafta itp.Fazer72 pisze:http://picasaweb.google.pl/oczekk/101_0317
Takim jak ma Oczek na zdjęciach to chyba się nie pocieszysz za długo
Samym wyciągnięciem bym sie za bardzo nie przejmował , natomiast ważne by był równo rozciągnięty (co najczęściej dyskwalifikuje napęd ), by tak jak koledzy pisali miał taki sam luz na całej długości łańcucha kręcąc kołem
- wasyl
- stary wyjadacz
- Posty: 3148
- Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Fabiq, To taki żart.Rzeczywiście ostatnia zmiana napędu polegała na tym że zajechałem do Chaty i patrzę tylna że3batka na końcach sie dziwnie świeci.
Patrzę a na połowie zębatki mam zęby do połowy.
Mówię sobie idioto to mogło Ciebie zabic.
Patrzę a na połowie zębatki mam zęby do połowy.
Mówię sobie idioto to mogło Ciebie zabic.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości