Obalenie mitu o przedniej zębatce
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Obalenie mitu o przedniej zębatce
Pamiętam że ostatnio były wieczne rozkminki jak to jest z zmianą zębatki przedniej w RC46, każdy upornie obstawał przy tym żeby przedniej nie ruszać bo będzie zakłamywała odczyt prędkości i po wnikliwej analizie i zaczerpnięciu wiedzy u speców, którzy mieli już tylko potwierdzić to co sam ustaliłem, okazuje się że Japońskie inżyniery nie były takie głupie jak większość myślała Może się mylę ale wśród szanownych kolegów wyjadaczy krążyła opinia że wymiana przedniej zębatki na mniejsza lub większą zakłamie odczyt czujnika prędkości umieszczonego na przedniej zębatce, otóż NIE Zębatki można mieniać wedle woli odczyt się nie zmieni ponieważ ów czujnik czyta prędkość nie z zębów jak większość myślała (w tym i ja do póki temat mnie nie zaciekawił ) lecz z obrotów śruby którą to jest zamocowana zębatka do wałka zdawczego (czy jak go zwać)
Samego czujnika poza serwisówką jeszcze nie widziałem na oczy ale z tego co widzę zakończony jest jakimś elementem stykającym się z ta śrubą i podczas obrotów wałka zdawczego generuje impulsy w górnej części pod czarną obudową.
ps.: nie wiem czy to odkrywcze czy się tylko wygłupiłem ale nie ta wiedza cieszy bo sobie chce zmienić zębatki bo wolę mieć większe odejście niż prędkość maksymalną
Samego czujnika poza serwisówką jeszcze nie widziałem na oczy ale z tego co widzę zakończony jest jakimś elementem stykającym się z ta śrubą i podczas obrotów wałka zdawczego generuje impulsy w górnej części pod czarną obudową.
ps.: nie wiem czy to odkrywcze czy się tylko wygłupiłem ale nie ta wiedza cieszy bo sobie chce zmienić zębatki bo wolę mieć większe odejście niż prędkość maksymalną
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
i tu się z tobą nie zgodze owszem predkosć jest przeliczana na podstawie obrotów wałka zdawczego skrzyni biegów -ale przy założeniu że przełożenia jak i opona założone są zgodnie z zaleceniami producęta jeżeli zmienimy jeden a tych parametrów możemy mieć błedne wskazania wystarczy załozyc opone o profilu 50 a nie 55 i uzyskasz efekt lepszego odejscia ale wskazania prędkościomieza i licznika kilometrów będa z błedem jeśli chcecie sprawdzic wystarczy na trasie znalezc słupki drogowe na prostym odcinku i przeleciec się dwoma moto o różnych oponach lub jednym ale po każdym przejezdzie zmienic cos na nie fabryczne słupki są ustawione w miare dokładnie
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj w nocy forum pierdło a juz napisałem wzór na obliczenie przyrostu mocy i spadku prędkości
Oczywiście wzoru sam nie wymysliłem tylko znalazłem na innej mądrej stronie
Wzór na procentowy przyrost momentu obrotowego (17P i 43T to standardowe zębatki):
Wzór na procentowa różnice prędkości
Oczywiście wzoru sam nie wymysliłem tylko znalazłem na innej mądrej stronie
Wzór na procentowy przyrost momentu obrotowego (17P i 43T to standardowe zębatki):
Kod: Zaznacz cały
((nT/nP)/(sT/sP)-1)*100=wynik w procentach
nT - ilość zębów nowej tylnej zębatki
nP - ilość zębów nowej przedniej zębatki
sT - standardowa tylna zębatka
sP - standardowa przednia zębatka
Kod: Zaznacz cały
((nP/nT)/(sP/sT))*100 = wynik
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Mało tego, wystarczy porównać wskazania przebiegu na tym samym liczniku przy nowej i przy zużytej oponie. Będą różne. A co do przedniej zębatki nie w ilości zębów rzecz, tylko w średnicy koła ( ty jest wprost zależne, ale parametrem istotnym jest tu średnica). Przy stałej prędkości obr. ostatniego ozębionego wałka skrzyni biegów, zmieniając średnicę zębatego koła napędowego (przód) zmienia się (zwiększa lub zmniejsza w zależności od kierunku zmian) prędkość obrotowa zębatego koła napędzanego (tył), a co za tym idzie w jednostce czasu pojazd przebywa inną drogę.PETER pisze:możemy mieć błedne wskazania wystarczy załozyc opone o profilu 50 a nie 55
Tak namąciłem, że sam tego już nie rozumiem.
PETER MA RACJĘ - KORNIK STAWIA KOLACJĘ.
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Sowa mnie chodzilo o to że nei czujnik zakłamuje z powodu odczytu impulsów tylko zaklamanie jest nie na czujniku a na matematyce
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Kornik pisze:każdy upornie obstawał przy tym żeby przedniej nie ruszać bo będzie zakłamywała odczyt prędkości i po wnikliwej analizie i zaczerpnięciu wiedzy u speców, którzy mieli już tylko potwierdzić to co sam ustaliłem(...) wśród szanownych kolegów wyjadaczy krążyła opinia że wymiana przedniej zębatki na mniejsza lub większą zakłamie odczyt czujnika prędkości umieszczonego na przedniej zębatce, otóż NIE
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
SOWA pisze:wymiana przedniej zębatki na mniejsza lub większą zakłamie odczyt czujnika prędkości umieszczonego na przedniej zębatce, otóż NIE
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Vtam, wydaje mi się, że temat był już przerabiany - jest taki fajowy program GEARDATA, w którym na sucho można przeprowadzać różnorakie symulacje
http://www.svs-tools.de/5.html
a poniżej zrzut
http://www.svs-tools.de/5.html
a poniżej zrzut
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
pewnie że zmiana zębatki na inny rozmiar nie spowoduje zmiany odczytu prędkości Tu Kornik ma absolutną rację. Jednak wymiana sprawi że pomimo takiego samego wskazania będziemy śmigać z inną prędkośćią w zależności od tego jakich zmian dokonaliśmy. Wystarczy że zmieni się obwód (czy jak słusznie Sowa prawi średnica) i już mamy po zabawie - obroty te same a prędkość inna. Dotyczy to zarówno przedniej jak i tylnej zębatki + tylnego koła (np. wspomniana kwestia zużytej opony)
pozdrowionka
pozdrowionka
Oponenci szanowni! A co mnie interesi, że czujnik liczy obroty wałka prawidłowo czy nie. To podchwytliwe jest pytanie, albo próba wyślizgania się z błędu. Nie ma to dla mnie żadnego znaczenia i wiedza ta nie jest mi do niczego potrzebna. Istotne natomiast jest czy przy tej samej prędkości obrotowej silnika/skrzyni biegów jadę z tą samą (prawdziwą) czy inną (nieprawdziwą) prędkością. Ale moja (sowia) siła lotna bierze siem z innych niż motocyklowe sił napędowych, bo mięśnianonośnych i co ja siem tu wogule mondżem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości