Nierówno rozciągnięty łańcuch.
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Ja tak samo - tylko ja to robię bardzo,bardzo rzadko, bo mam scootoilerrinas pisze:Damo 88, ja czyszczę benzyną ekstrakcyją. Jest GIT.
Ale zawsze proponuje benzynę lub naftę nic innego typu nitro i inne rozpuchole
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- Miarus
- bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: śr 24 paź 2012, 21:08
- Imię: Piotr
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Witam,
Zmieniłem swój napęd na nowy (zębatki + łańcuch) i na pierwszej przejażdżce wyszedł taki problem, że VFR szarpała mi na 1 biegu, co w moim przekonaniu oznaczało źle naciągnięty łańcuch. Kiedy zacząłem go naciągać okazało się, że naciąg jest nierówny w różnych miejscach łańcucha. Dodatkowym objawem jest falowanie łańcucha i dziwne nieregularne trzaski (dźwięk się roznosi, ale źródło się najprawdopodobniej w okolicach tylniej zębatki/piasty), przy wbitym biegu na centralnym stojaku.
Czy ktoś z was miał już podobny problem ? Wałkuje to już prawie od 4 tygodni, sprawdziłem wszystko co możliwe, bez całkowitego rozbierania tyłu motocykla. Wszystko wydaje się sprawne
Zmieniłem swój napęd na nowy (zębatki + łańcuch) i na pierwszej przejażdżce wyszedł taki problem, że VFR szarpała mi na 1 biegu, co w moim przekonaniu oznaczało źle naciągnięty łańcuch. Kiedy zacząłem go naciągać okazało się, że naciąg jest nierówny w różnych miejscach łańcucha. Dodatkowym objawem jest falowanie łańcucha i dziwne nieregularne trzaski (dźwięk się roznosi, ale źródło się najprawdopodobniej w okolicach tylniej zębatki/piasty), przy wbitym biegu na centralnym stojaku.
Czy ktoś z was miał już podobny problem ? Wałkuje to już prawie od 4 tygodni, sprawdziłem wszystko co możliwe, bez całkowitego rozbierania tyłu motocykla. Wszystko wydaje się sprawne
- filipr3
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz 05 maja 2013, 00:26
- Imię: Filip
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Sprawdź łożyska i amortyzator zębatki(takie gumy trójkątne wewnątrz piasty)Możliwe że gumy już się wyrobiły albo stwardniały. Tak swoją drogą to VFR zawsze będzie szarpała na niskich obrotach bo to w końcu V4
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Właśnie, dodaj gazu i zobacz, czy szarpie. Mi sie wydaje że to normalne (może lekko za małe obroty?). Kolega na CBF też miał bardzo podobne stuki i ja mam tak samo, ale tylko jeśli nie dodaje gazu. Wystarczy, że lekko rusze manetką żeby zwiększyć obroty o 500 i to znika.
Wydaje mi sie, ze po prostu jest za mało siły i stąd czasami pojawia sie taki stuk.
Wydaje mi sie, ze po prostu jest za mało siły i stąd czasami pojawia sie taki stuk.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- Miarus
- bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: śr 24 paź 2012, 21:08
- Imię: Piotr
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Gumy zabieraka też wymieniłem na nowe, co oczywiście nie pomogło. Stuki te nasilają się, gdy zapnie się bieg na centralnym podnóżku i wciśnie tylny hamulec. Milkną natomiast przy pracy na półsprzęgle, kiedy łańcuch jeszcze się kręci. Czy może to być kosz sprzęgłowy ? A ten nierówny naciąg to skrzywiona oś ?
- artex67
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
- Imię: Artur
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
W serwisówkach podają że luz łańcucha powinien mieścić się między 20 - 30 mm na centralnej stopce. Nic nigdzie nie piszą czy dotyczy to tylko kierowcy, czy też kierowcy z pasażerem i bagażem na dłuższy wypad. Jak to w końcu jest z tą zależnością naciągu łańcucha a obciążeniem moto.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4206
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
a jak myślisz - łańcuch pod obciążeniem zmienia swoją długość? Tzn. rozstaw pomiędzy zębatkami zmienia się na tyle, że trzeba to inaczej ustawić? Wahacz się wydłuża? Skoro producent podał w jaki sposób to sprawdzić i ustawić, to pewnie miał rację, i wziął pod uwagę obciążenie motocykla. Możesz jechać sam i wpadniesz w dziurę - zawiecha dobije..
- artex67
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
- Imię: Artur
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Też tak myślałem, ale sprawdzając w trasie naciąg łańcucha pod pełnym obciążeniem przy luzie na centralce 20 - 30mm, następnie zgłębiając temat na forum a nawet w serwisie, gdzie spotkałem się z opiniami że VFR nie lubi mieć zbyt mocno naciągniętego łańcucha to ten zdawałoby się prosty temat stał się bardzo zawikłany.
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
jak jeździłem Fazerem FZ6S to jak stał nieobciążony to luz na łańcuchu miałem około 30mm.emil pisze:a jak myślisz - łańcuch pod obciążeniem zmienia swoją długość? Tzn. rozstaw pomiędzy zębatkami zmienia się na tyle, że trzeba to inaczej ustawić? Wahacz się wydłuża? Skoro producent podał w jaki sposób to sprawdzić i ustawić, to pewnie miał rację, i wziął pod uwagę obciążenie motocykla. Możesz jechać sam i wpadniesz w dziurę - zawiecha dobije..
Gdy go obładowałem w kufer centralny + 50 litrowa torba leżąca na kanapie to luz się zmniejszał do 10mm - i za cholerę nie potrafię tego wytłumaczyć.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
-
- pisarz
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3city/W-wa
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Mogę się mylić, ale na chłopski rozum to przy dużym obciążeniu i źle ustawionym tylnym amortyzatorze ( lub osiągnięciu granicy jego możliwości ) kąt między wahaczem a podłożem się rozjedzie ( motocykl siądzie bliżej ziemi ). Wydaje mi się, że wtedy jednak nieznacznie zwiększy się odległość pomiędzy zębatkami łańcucha, co do zmniejszenie luzu. Gdyby odległość między zębatkami była zawsze stała to po co w ogóle luz na łańcuchu?
Z drugiej strony, przypuszczam, że fabryczny zakres luzu starcza nawet na obładowany motocykl tak długo jak nie wyjdziemy poza normy fabryki ( za duże obciążenie / zły stan zawieszenia ).
Z drugiej strony, przypuszczam, że fabryczny zakres luzu starcza nawet na obładowany motocykl tak długo jak nie wyjdziemy poza normy fabryki ( za duże obciążenie / zły stan zawieszenia ).
- Pablopbs
- teksciarz
- Posty: 146
- Rejestracja: czw 14 mar 2013, 16:25
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lubartów
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
No ale tylko jednostki mają problem z "szarpaniem" na wolnych biegach, stąd problem gdzie jest problem i jakie jest jego rozwiązanie
Póki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.
- zalew
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
- Imię: Andrzej
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Złocieniec
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
W zależności od ugięcia tylnego zawieszenia zmienia się kąt pomiędzy łańcuchem a zębatkami.Żadna aż tak wielka zagadka Naciąg wykonuje się wg.instrukcji producenta.Fakt,faktem w przypadku VFR też miałem z tym zagadnieniem rebus.W każdym innym sprzęcie naciąg regulowałem pod obciążeniem.Robertos pisze:jak jeździłem Fazerem FZ6S to jak stał nieobciążony to luz na łańcuchu miałem około 30mm.emil pisze:a jak myślisz - łańcuch pod obciążeniem zmienia swoją długość? Tzn. rozstaw pomiędzy zębatkami zmienia się na tyle, że trzeba to inaczej ustawić? Wahacz się wydłuża? Skoro producent podał w jaki sposób to sprawdzić i ustawić, to pewnie miał rację, i wziął pod uwagę obciążenie motocykla. Możesz jechać sam i wpadniesz w dziurę - zawiecha dobije..
Gdy go obładowałem w kufer centralny + 50 litrowa torba leżąca na kanapie to luz się zmniejszał do 10mm - i za cholerę nie potrafię tego wytłumaczyć.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4206
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Zazwyczaj zębatka przednia znajduje się na wysokości osi wahacza, a więc w chwili, gdy wahacz masz ustawiony poziomo (czyli pod pewnym obciążeniem), łańcuch napinany jest maksymalnie. Jeśli wahacz schowa się głębiej, znowu odległości między zębatkami się zmniejszają.
Gdyby obie zębatki były na krańcach wahacza, odległość między nimi była by stała bez względu na obciążenie, więc łańcuch byłby zawsze tak samo napinany.
Jeśli więc producent podaje, że na stopce bocznej ma być tyle i tyle, tzn. że przewidział, iż przy max odległości pomiędzy zębatkami łańcuch nie będzie za mocno napięty.
Gdyby obie zębatki były na krańcach wahacza, odległość między nimi była by stała bez względu na obciążenie, więc łańcuch byłby zawsze tak samo napinany.
Jeśli więc producent podaje, że na stopce bocznej ma być tyle i tyle, tzn. że przewidział, iż przy max odległości pomiędzy zębatkami łańcuch nie będzie za mocno napięty.
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Witam szanowne grono,
Ale rozkmina z tym naciąganiem łańcucha tak naprawdę skoro producent napisał że luz łańcucha na centralce ma być 20-30mm to po co wałkować?? ustawiać tak i świeto
Poza tym też miałem problem z nie równo rozciągniętym łańcuchem, za cholerę nie dało się ustawić naciągu łańcucha.
Dlatego nie było wyjścia, napęd już zmieniony na DIDasia 530 VX + zębatki JT.
Od razu inna jazda, bez szarpania, stuków itp
Ale rozkmina z tym naciąganiem łańcucha tak naprawdę skoro producent napisał że luz łańcucha na centralce ma być 20-30mm to po co wałkować?? ustawiać tak i świeto
Poza tym też miałem problem z nie równo rozciągniętym łańcuchem, za cholerę nie dało się ustawić naciągu łańcucha.
Dlatego nie było wyjścia, napęd już zmieniony na DIDasia 530 VX + zębatki JT.
Od razu inna jazda, bez szarpania, stuków itp
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości