Nierówno rozciągnięty łańcuch.

Awatar użytkownika
Smoku
pisarz
pisarz
Posty: 299
Rejestracja: ndz 27 sty 2008, 23:52
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Smoku » czw 10 kwie 2008, 08:56

Postaw moto na centralce i wrzuć na luz. Obracając kołem patrz jak układa się łańcuch na tylnej zębatce. Wtedy będzie dokładnie widać w jaki sposób łańcuch pracuje na zębach i czy któreś ogniwo wykazuje tendencję do nieprzylegania.
Napisz jeszcze może ile orientacyjnie zrobiłeś na tym napędzie kilometrów.

Smoku
Smokiem, Smokiem nie jaszczurką!
Ja nie robię językiem tak: ssssssssss...
... pojawiam się i znikam...

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » czw 10 kwie 2008, 14:01

shoovfr750, czym smarujesz łańcuch ? Jeśli preparatam w spreyu a do tego go nie czyścisz "przed" to prawdopodobnie masz straszny syf między płytkam, skubane się zacinają i napęd pracuje głośno i "twardo" - jeśli tak jest to zacznij smarować olejem, zestaw się oczyści, dobrze nasmaruje i łańcuszek będzie chodził jak malina. Ja mam też stary napęd i tak właśnie zrobiłem - efekt gwarantowany ;-)
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » czw 10 kwie 2008, 14:39

No właśnie ja mam czysty łańcuch, zawsze przed smarowaniem czyszcze naftą, ostatnio nawet czyściłem pedzelkiem i naftą z nudów :rolleyes , pozniej smaruje motulem road, dziś to oglądałem z rańca to uszczelki są wszystkie łańcuch chyba się nie przycina ale to zobacze dokladnie po robocie w garażu i coś napisze wtedy.

[ Dodano: 2008-04-10, 14:46 ]
Smoku, ja jakies 4-6 tys, poprzedni wlasciciel=danych brak, wiec w sumie nie wiadomo ile łańcuch przejechał.

[ Dodano: 2008-04-10, 17:01 ]
No więc oglądnąłem dokładnie ten łańcuch, xringowe uszczelki są na swoim miejscu raczej nie są poobrywane ani nic takiego, zęby na tylnej zębatce w porządku, każde ogniwo pracuje dosyć lekko, nic się nie zacina na łańcuchu, po prostu jest nierówno wyciągnięty, ale chyba już taki był jak kupiłem moto, przez kilka tysięcy nic nie musiałem naciągać ,więc może nie jest to koniec jego żywota.
Ustawiłem go tak żeby w najciaśniejszym miejscu było trochę pod 2cm w najszerszym miejscu jest 3cm, myśle że nie bede go wymieniał dopiero jak sie zacznie wyciągać, mam nadzieje że nic się nie niszczy oprócz zębatek przy nierówno wyciągniętym łańcuchu?

P.S. Jakby ktoś był zainteresowany to wychodzi na to że mam nowy zestaw kupiony w klasie do sprzedania DID50VM x-ring wzmocniony + zębatki JT w przstepnej cenie.

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 10 kwie 2008, 23:24

shoovfr750 pisze:No właśnie ja mam czysty łańcuch, zawsze przed smarowaniem czyszcze naftą, ostatnio nawet czyściłem pedzelkiem i naftą z nudów :rolleyes , pozniej smaruje motulem road, dziś to oglądałem z rańca to uszczelki są wszystkie łańcuch chyba się nie przycina ale to zobacze dokladnie po robocie w garażu i coś napisze wtedy.

[ Dodano: 2008-04-10, 14:46 ]
Smoku, ja jakies 4-6 tys, poprzedni wlasciciel=danych brak, wiec w sumie nie wiadomo ile łańcuch przejechał.

[ Dodano: 2008-04-10, 17:01 ]
No więc oglądnąłem dokładnie ten łańcuch, xringowe uszczelki są na swoim miejscu raczej nie są poobrywane ani nic takiego, zęby na tylnej zębatce w porządku, każde ogniwo pracuje dosyć lekko, nic się nie zacina na łańcuchu, po prostu jest nierówno wyciągnięty, ale chyba już taki był jak kupiłem moto, przez kilka tysięcy nic nie musiałem naciągać ,więc może nie jest to koniec jego żywota.
Ustawiłem go tak żeby w najciaśniejszym miejscu było trochę pod 2cm w najszerszym miejscu jest 3cm, myśle że nie bede go wymieniał dopiero jak sie zacznie wyciągać, mam nadzieje że nic się nie niszczy oprócz zębatek przy nierówno wyciągniętym łańcuchu?

P.S. Jakby ktoś był zainteresowany to wychodzi na to że mam nowy zestaw kupiony w klasie do sprzedania DID50VM x-ring wzmocniony + zębatki JT w przstepnej cenie.

Przyklejam się do tematu :)

Czyszczenie naftą świetlną to podstawa , co do smarowania to są 2 szkoły smar albo olej

smar wiadomo w spreju itd itd na połkach tego w pip, motul wypuścił ostatnio fajny smar albo olej bo ciężko mi to skalasyfikować :) puszka ok 30 zł kosztuje.
Co do samego oleju dla oszczędnych opcja zużyty olej silnikowy ale tak naprawdę najlepszy jest olej przekładniowy który zawiera dużo grafitu, gdy miałem jeszcze ZX6R zamontowałem w nim (z braku funduszy) IRISa z mocowaniem na zapinkę , na tym łańcuchu przejechałem ok 350000 kiłometrów oczywiście dbając o niego (nafta/olej przekładniowy) i katując jego (gumowanie itd). Wymieniałem go dopiero gdy nie równo się wyciągnął, nie mniej można było na nim jeszcze sporo km'ów zrobić gdyż ja osobiście wymieniam łańcuch znacznie przed czasem.

Co do posta autora , wymiana łańcucha napędowego powinna być już zrobiona :) , łańcuchy DID lub RK niczego innego nie stosuj, zębatki tutaj w większości sklepów trafisz na JT , powiem tak: mogą być chociaż zębatka na wałku zdawczym bez amortyzatora (guma jest tylko na tej zębatce w orginale) przyprawia mnie o....... jeżdżę na standardowym wydechu i brak tego amorka na zębace powoduje wycie zestawu, toteż pokusiłem się o zębatkę na wałku zdawczym w orginale (180 zł nie moje), gdyż tego wycia zdzierżeć nie mogłem.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Smoku
pisarz
pisarz
Posty: 299
Rejestracja: ndz 27 sty 2008, 23:52
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Smoku » pt 11 kwie 2008, 00:09

350000 :shock: :shock:
;) ;)

Smoku
Smokiem, Smokiem nie jaszczurką!
Ja nie robię językiem tak: ssssssssss...
... pojawiam się i znikam...

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Bolek101 » pt 11 kwie 2008, 00:32

Smoku pisze:350000 :shock: :shock:
Co jak co, ale o takim przebiegu to chyba nawet VFR może tylko pomarzyć :mrgreen:

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pt 11 kwie 2008, 08:24

Maciej ale do 36ki przednia zębatka mam gumę czy do rc46?, bo gdzieś taką zębatkę widziałem ale wydaje mi sie że takie są tylko do rc46.

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » sob 12 kwie 2008, 23:21

shoovfr750 pisze:Maciej ale do 36ki przednia zębatka mam gumę czy do rc46?, bo gdzieś taką zębatkę widziałem ale wydaje mi sie że takie są tylko do rc46.
Smoku pisze:350000 :shock: :shock:
;) ;)

Smoku
:) sorki miało być 35 000 :) nie mniej na sposób jazdy to dużo zważywszy na producenta łańcucha.

Nie wiem czy do rc 36 są z gumą ale raczej tak , zresztą w motocyklach jakie rozbierałem to wszystkie zębatki na wałku zdawczym bez względu na to czy to kawa czy honda guma w orginale zawsze była.
Zobacz jaka jest ta zębatka u ciebie ile ma zębów itd , nie wiem czy zębatki te nie są czasem te same gdyż zębatka którą mam pasuje również do innych modeli hond wyższej pojemności.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » wt 15 kwie 2008, 00:10

UxY pisze:ale to dzwine ze sie tak wyciągnał biorąc pod uwage że na gumie nie latasz :P
nie wiem dokladnie jak to jest,ale ja nie latajac na gumie zawsze mialam tak samo lancuch wyciągnięty - czyli nierowno.
Obrazek

Awatar użytkownika
czarny
teksciarz
teksciarz
Posty: 144
Rejestracja: czw 10 sie 2006, 17:37
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: czarny » ndz 11 maja 2008, 23:47

I ja mam pytanko :) Bo u mnie też jest nie równo rozciągnięty ale mogę znaleźć złoty środek :) Problem w tym, że jak patrze na to jak się układa na zębatkach, to tak jakby ogniwa łańcucha nie pasowały między zęby tylnej zębatki (tak jakby łańcuch był już za bardzo wyciągnięty - a regulacja jeszcze się nie skonczyla). Czy to znaczy, że to już wymiana mnie czeka? Dodam, że na tym napędzie mam nastukane niecałe 10 tyś kilometrów (nie pamiętam jakiej jest firmy - jutro sprawdze).

Ile powinien kosztować jakiś dobry zestaw? Łańcuch to wezme DID ale jakie zębatki są najlepsze?

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pn 12 maja 2008, 07:44

czarny pisze: Ile powinien kosztować jakiś dobry zestaw? Łańcuch to wezme DID ale jakie zębatki są najlepsze?
viewtopic.php?t=246
Cena jak to w sklepie, polecam www.jotte.pl tylko kontaktuj się telefonicznie, kupisz zestaw 100ke taniej niż w każdym innym sklepie.
Co do twojego łańcucha to nie mam pojęcia nie przyglądałem się swojemu pod tym kątem ale wydaje mi sie że jak jesteś w stanie zamknąć się w przedziale 1.5-2.5 to jest jak najbardziej ok. ja mam przedział od niecałe 2cm do troche ponad 3cm ustawiony i jest ok..

Awatar użytkownika
Robin
pisarz
pisarz
Posty: 336
Rejestracja: sob 24 cze 2006, 18:34
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Robin » pn 12 maja 2008, 22:55

To normalne ja po tygodniu jazdy okolo 200 km od zalozenia lancucha mialem nirówno wyciagniety lancuch to przez dziry w drogach i inne nierównosci prze które jeździmy w jednym miejscu lancuch dostaje wiekszego obciazenia isie bardziej wyciagnie...
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem....

Awatar użytkownika
bartek V
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 88
Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 21:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: bartek V » wt 22 lip 2008, 17:52

Ja niestety u siebie rowniez zauwazylem nierowno rozciagniety lancuch... zebatki wygladaja jeszcze bardzo dobrze a na regulacji mam jeszcze sporo zapasu...ustawilem tak na 2cm luzu w najciasniejszym miejscu i 3cm w najwiekszym luzie... mam nadzieje ze przez to nierownomierne wyciagniecie lancucha inne podzespoly nie dostana po dupie... :roll:

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » wt 22 lip 2008, 22:22

U mnie przed wymianą było analogicznie 2 i 5 cm. :shock:
Masz jeszcze sporo czasu...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 05 sie 2008, 10:24

Ooo to ja już wiem co jest u mnie (tak to jest jak sie ma pierwszy motocykl :P), u mnie te złąńcuch skacze ale nie wpadłem na pomysl ż emoże to byc nierówno rozciągnięty łańcuch, ja juz jakies 7 tys km przejechalem na takim :oops: w tygodniu będę musiał podskoczyć do garazu i pobawić sie w pożadne naciągnięcie łańcucha może uda mi się zniwelowac to skakanie na centralce (drgania podczas jazdy).

Czyli co żeby dobrze naciągnąc łańcuch to musze znaleść miejsce gdzie jest najmniej i gdzie jest najbardziej wyciagnięty? Pytanie czy na luxnym łańcuchu mam robic pomiar czy w moemencie jak go odciągam do dołu ? :oops:
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości