Nierówno rozciągnięty łańcuch.
-
- pisarz
- Posty: 494
- Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
- Model VFR: VFR VTEC
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Ursynów
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Emil tak jak piszesz, problemy mogą wynikać z dwóch spraw. Albo Sunstar poszedł na zysk i klepie w Chinach albo Chińczyk bez ich wiedzy klepie logo Sunstar i sprzedaje za dużą kasę swoje gówno. Trzeba poprosić o opinię dystrybutora.
Adam
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
To ja bym się nie pierdolił, tylko jakby mi takie coś sprzedali, oddałbym z powrotem, a jeszcze do do UOKiKu napisał odpowiednią notę. Ciekawe, jakby łożyska były klepane nieosiowo, co by się z kołami czy innymi elementami działo.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Model VFR: Z1000SX 17-
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
U mnie oringi zaczęły się sypać od 12kkm. Dodatkowo od blisko tego przebiegu mam nierówno wyciągnięty łańczuch. Zębatki JT raczej nie są lekarstwem na to zło bo takowe posiadam. Według mnie jakaś licha partia była.
- Niron
- klepacz
- Posty: 652
- Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
- Model VFR: RC46 '01
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemień
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Wymieniłem tylną zębatke i jest ok, łańcuch się sam nie napina i nie luzuje.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Model VFR: 800 FI 99'
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Sprawdzałem dzisiaj luz łańcucha w najciaśniejszym miejscu, mierzony po środku zębatek, gdy motocykl stoi na centralce, w taki sposób jak na rysunku poniżej.
W najciaśniejszym miejscu luz wynosi ok. 22 - 23 mm.
W innych miejscach jest luźniejszy i luz wynosi max 30 mm. Czyli łańcuch jest "wyciągnięty" o jakieś 7 - 8 mm.
Łańcuch odchodzi od zębatki ok. 1,5 - 2 mm. Zębatki nie mają zębów rekina (do takiego stanu to chyba jeszcze kawałek )
Nie pamiętam, czy często trzeba było go naciągać.
W sezonie robię 8 - 10 kkm, w tym jeden dłuższy wyjazd na ok 4 kkm. Tak się zastanawiałem jaki jest stan napędu i czy się polata na nim jeszcze.
Co o tym sądzicie?
W najciaśniejszym miejscu luz wynosi ok. 22 - 23 mm.
W innych miejscach jest luźniejszy i luz wynosi max 30 mm. Czyli łańcuch jest "wyciągnięty" o jakieś 7 - 8 mm.
Łańcuch odchodzi od zębatki ok. 1,5 - 2 mm. Zębatki nie mają zębów rekina (do takiego stanu to chyba jeszcze kawałek )
Nie pamiętam, czy często trzeba było go naciągać.
W sezonie robię 8 - 10 kkm, w tym jeden dłuższy wyjazd na ok 4 kkm. Tak się zastanawiałem jaki jest stan napędu i czy się polata na nim jeszcze.
Co o tym sądzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Model VFR: RC36 II
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Polata, ja jak zmieniałem to w najciaśniejszym miejscu miałem 25mm a najluźniejszym 40mm, ale zmieniłem bo zębatki były nieco podjedzone.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Model VFR: 800 FI 99'
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Tak się właśnie zastanawialem, czy nie będzie za bardzo skakal i o wahacze tłukł. Luz niby podają do 30 mm, ale ustawiać go w najciasniejszym miejscu to średnio mi się widzi
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Model VFR: 800 FI 99'
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Ustawiać w najciasniejszym na 20 mm* (nie dodałem do poprzedniego posta)
- eltroc
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
- Model VFR: 800Fi RC46
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Przeprasza że skorzystam z tego tematu.
Prozaiczna sprawa odnośnie luzu łańcucha jak to się robi w Vfr .
W enduro siadam na motocyklu w pełnym oporządzeniu i z pomocą kolegi który sprawdza luz,trochę do przodu i ponownie sprawdzenie.
Coś mi nie pasuje sprawdzanie na centralnej według manuala.
Podczas takiego sprawdzania w górę uderza mi o ślizg.
Help.
Prozaiczna sprawa odnośnie luzu łańcucha jak to się robi w Vfr .
W enduro siadam na motocyklu w pełnym oporządzeniu i z pomocą kolegi który sprawdza luz,trochę do przodu i ponownie sprawdzenie.
Coś mi nie pasuje sprawdzanie na centralnej według manuala.
Podczas takiego sprawdzania w górę uderza mi o ślizg.
Help.
- eltroc
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
- Model VFR: 800Fi RC46
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Podziękować Tomek właśnie tego posta szukałem.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Model VFR: 800 FI 99'
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Czy na nowym zestawie napędowym, łańcuch będzie w każdym miejscu tak samo naciągnięty (z "apteczną" dokładność )?
Czy jednak może się różnić? Jak tak to ile?
Czy jednak może się różnić? Jak tak to ile?
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Model VFR: 800 FI 99'
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Wymieniłem u siebie w VFRCe FI zebatki na Sunstara i łańcuch na Dida ZVMX. Motocyklem po wymianie zestawu jeszcze nie jeździłem. Jak teraz chciałem ustawić naciąg to różnica w naciągu dochodzi do ok. 3 może nawet 4 mm. W jednym miejscu łańcuch dochodzi z lekkim oporem do wahacza, w innym luźno.
Czy w nowym zestawie to normalne? Czy jednak nie powinno być żadnej różnicy w naciągu?
Zebatka tylna próbowałem wycentrować na piascie i np. w pionie u góry i u dołu na łączeniu zebatki z piasta wchodzi szczelinomierz 0.17, a w poziomie z obu stron wchodzi luźno 0.05 (0.1 nie wchodzi). Po równo nie idzie ustawić. Chyba żeby jeszcze raz ją odkręcić i próbować obkręcąc, może w innym położeniu, bylaby mniejsza różnica.
Czy w nowym zestawie to normalne? Czy jednak nie powinno być żadnej różnicy w naciągu?
Zebatka tylna próbowałem wycentrować na piascie i np. w pionie u góry i u dołu na łączeniu zebatki z piasta wchodzi szczelinomierz 0.17, a w poziomie z obu stron wchodzi luźno 0.05 (0.1 nie wchodzi). Po równo nie idzie ustawić. Chyba żeby jeszcze raz ją odkręcić i próbować obkręcąc, może w innym położeniu, bylaby mniejsza różnica.
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Model VFR: VFR1200F
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Ustaw luz łańcucha książkowo i musisz trochę pojeździć żeby łańcuch się ułożył i jeszcze raz ustawić i sprawdzić
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Model VFR: 800 FI 99'
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Jak już po jeżdżę to z ew. reklamacji raczej nici. Z tego co się dowiedziałem, to na nowym napędzie niepowinno być różnicy w naciągu.
Ale rozmawiałem z paroma właścicielami VFRek u których występowała spora różnica w naciągu łańcucha spowodowana defektem zębatki (jajowata). Druga sprawa, że w przypadku VFRy 800 te zębatki nie są dokładnie spasowane, mają luz na piascie co moze przełożyć się na ich pracę w sposób mimosrodowy.. W przypadku dużych odchyleń wymiana na inną pomagała, ale różnica i tak u tych osób była.
Nierówny naciąg na używanym napędzie normalna sprawa, ale z wejścia na nowym? Wnerwia to, bo nie jest tak jak powinno być.
Ale rozmawiałem z paroma właścicielami VFRek u których występowała spora różnica w naciągu łańcucha spowodowana defektem zębatki (jajowata). Druga sprawa, że w przypadku VFRy 800 te zębatki nie są dokładnie spasowane, mają luz na piascie co moze przełożyć się na ich pracę w sposób mimosrodowy.. W przypadku dużych odchyleń wymiana na inną pomagała, ale różnica i tak u tych osób była.
Nierówny naciąg na używanym napędzie normalna sprawa, ale z wejścia na nowym? Wnerwia to, bo nie jest tak jak powinno być.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości