Strona 1 z 14

Nierówno rozciągnięty łańcuch.

: czw 03 sie 2006, 10:26
autor: Vlaad
Wczoraj czyściłem i smarowałem łańcuch. Do smarowania wrzucam maszynę na centralkę, wrzucam "1" i jechane. Łańcuch zaczął podkakiwać jak wściekły - no dobra, trzeba naciągać. I tu kopara mi opadła. Kiedy naciągałem w najmniej wyciągniętym miejscu, oakzało się, że w najbardziej wyciągniętym łańcuch ociera o wachacz. Kiedy naciągnąłem odwrotnie, najmniej rozciągnięta część prawie nie miała luzu :neutral: . Co prawda znalazłem "złoty środek", ale w żadnym miejscu naciąg nie był stysfakcjonujący :sad: . Pytanie: łańcuch do wymiany?

: czw 03 sie 2006, 10:46
autor: umberto
Specjalistą nie jestem ale chyba już jego czas

: czw 03 sie 2006, 11:16
autor: maciek
Vlaad pisze:Pytanie: łańcuch do wymiany?
Przy tak dużej różnicy i braku możliwości dobrania naciągu moim zdaniem TAK.
Napisz jeszcze jaki to łańcuch i ile na nim przejechałeś ;)

: czw 03 sie 2006, 11:17
autor: UxY
niestety tak, łańcuch musisz zmienić, ale to dzwine ze sie tak wyciągnał biorąc pod uwage że na gumie nie latasz :P

: czw 03 sie 2006, 11:46
autor: rommi
Vlaad, miałem to samo, chyba jedyna rada to wymiana.
UxY pisze: ale to dzwine ze sie tak wyciągnał biorąc pod uwage że na gumie nie latasz
lata, lata - tylko nie chce się przyznać ... 8)

: czw 03 sie 2006, 15:19
autor: Lucek
do wymiany na 100%
pzdr

: czw 03 sie 2006, 16:58
autor: ppamula
Mam ten sam przypadek. Czy wymieniać jednocześnie oba koła zębate?
A może jest to spowodowane mimośrodowym przykręceniem tylnej zębatki?
Nawet ie wiem czy to jest mozliwe ale mogło by to sugerować.

Co o tym myslicie?

Piotr P

: czw 03 sie 2006, 17:04
autor: maciek
Konieczna jest wymiana zębatek razem z łańcuchem.
Tylna zębatka raczej jest przykręcona dobrze. Nierównomierne wyciągnięcie łańcucha jest spowodowane jego zużyciem i chwilowym/miejscowym obciążeniem. Tak mi się przynajmniej wydaje :)

: czw 03 sie 2006, 17:05
autor: Lucek
ja jak wymieniam to wszystko 2x zebatka + lancuch i polecam DID ew. RK napewno nie jakies inne gowna typu IRIS.teraz mam DID X-ring 1rok i naciagalem raz tylko,a na gumce duzo smigam :] natomiast co do zebatek to juz wybierz sam ale jak lancuch zalozysz X-ring i zwykle jakies byle jakie zebatki to sie klada zeby:/
pzdr,tyle ode mnie

: czw 03 sie 2006, 17:46
autor: Vlaad
No więc łańcuch jest RK XW-ringowy. Wytrzymał.... może 15 tys km. Kicha totalna i szajs, zwłaszcza że mój sposób jazdy jest... hm, bardzo delikatny. Zostaje tylko DID, bo RK nigdy więcej nie kupię. Póki co odstawiam maszynę do garażu (chyba już do końca sezonu), bo nie mam kasy.

PeeS
Podjadę jeszcze do Pawla, niech oblooka to ścierwo.

aVe vfr

: ndz 06 sie 2006, 20:01
autor: Pawel
Nie musisz odstawiać sprzęta na kołki. U mnie też łańcuch zaczyna być nierówno wyciągnięty - jest to bardzo często spotykane i nie powinno dziwić. Tak się poprostu dzieje, nawet jak się spokojnie jeździ. Podjedź, pokażę Ci jak ustawić proawidłowo luz (ustawia się w najciaśniejszym miejscu) a na jesieni się zamontuje DID`a.

Pawel

: śr 09 kwie 2008, 20:32
autor: Shoov
Teraz moja kolej :biggrin tez mam nierowno wyciagniety lancuch, roznica niby nie duza bo okolo 1-1,5cm, jednak kiedy na centralce wrzucę 1ke to lancuch podskakuje i troche szarpie, nie pracuje równo, w poprzedniej VFRze mi nie szarpał ale tam miałem nowy napęd. szarpie również przy dojezdzie do świateł na niskich obrotach.
Byłem z tym u mechanika, powiedział że normalne jest że tak szarpie nawet na nie wyciagnietym nierówno lancuchu, ale ja jestem uparty, bylem dzis u kolejnego mechanika ogladnal lancuch powiedzial ze roznica nie jest duza lancuch wyglada ok i ze on by nie wymianial narazie dopiero jak bede musial naciagac co kilkaset km.
Szarpie mi tak od jakiś 4tys km ale sie nie wyciąga dalej, nie wiem czy mam to wymienić czy zostawić bo może to nic niezwykłego ze łancuch nawet w dobrym stanie (wizualnie) jest nierówno wyciagnięty, niby mam już nowego DIDa w szafie ale nie wiem czy jest sens go zakładać (zawsze moge sie go pozbyc, kasa zawsze sie przyda) mechanik u którego dziś byłem stwierdził że nie, ale ja nie wierze :D Co sądzicie ?

: śr 09 kwie 2008, 20:38
autor: Fred
Ja bym nie wymieniał. Jak kupiłem vfr to tez słyszałem jakieś dziwne odgłosy od napędu, bawiłem się naciągiem - niby pomagało niby nie. Pojeździłem troche i się uspokoiło. Jak nie planujesz jakiegoś dalekiego wypadu to nie strach tak jeździć, bo w Polsce VFR Assistance pomoże ;)

Też odczuwałem szarpanie przy 4 tys i dodatkowo "wibracje falujące" tzn. tak jakby po każdym obrocie łańcucha coś szarpnęło, "zawibrowało" - nie wiem jak to określić.

Narazie obserwuj.

: śr 09 kwie 2008, 20:54
autor: Smoku
shoo przy nierówno zbierającym łańcuchu zębatki dostają ... po zębach i zaczynają wyglądać jak płetwy rekina. Obejrzyj dokładnie czy gdzieś się uszczelka nie uszkodziła i czy po prostu nie blokuje na uszczelce. Miałem tak w B6'ce i objawy są podobne jak przy nierówno wyciągniętym łańcuchu.

Smoku

: czw 10 kwie 2008, 08:49
autor: Shoov
Dziś sprawdzałem na szybko, uszczelki wszystkie są, sprawdzę jeszcze pózniej dokładnie w jakim są stanie i czy któreś ogniwo nie chodzi ciężej, zębatki wyglądają dobrze, przynajmniej tylna, nie ma większych śladów zużycia.