Nierówno rozciągnięty łańcuch.

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Nierówno rozciągnięty łańcuch.

Post autor: Vlaad » czw 03 sie 2006, 10:26

Wczoraj czyściłem i smarowałem łańcuch. Do smarowania wrzucam maszynę na centralkę, wrzucam "1" i jechane. Łańcuch zaczął podkakiwać jak wściekły - no dobra, trzeba naciągać. I tu kopara mi opadła. Kiedy naciągałem w najmniej wyciągniętym miejscu, oakzało się, że w najbardziej wyciągniętym łańcuch ociera o wachacz. Kiedy naciągnąłem odwrotnie, najmniej rozciągnięta część prawie nie miała luzu :neutral: . Co prawda znalazłem "złoty środek", ale w żadnym miejscu naciąg nie był stysfakcjonujący :sad: . Pytanie: łańcuch do wymiany?

Awatar użytkownika
umberto
teksciarz
teksciarz
Posty: 181
Rejestracja: pt 07 kwie 2006, 12:19
Model VFR: 929RR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: umberto » czw 03 sie 2006, 10:46

Specjalistą nie jestem ale chyba już jego czas
nie kradnij!!! rząd nie lubi konkurencji;) ekipa MTZ

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Model VFR: chwilowo brak :(
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 03 sie 2006, 11:16

Vlaad pisze:Pytanie: łańcuch do wymiany?
Przy tak dużej różnicy i braku możliwości dobrania naciągu moim zdaniem TAK.
Napisz jeszcze jaki to łańcuch i ile na nim przejechałeś ;)
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Model VFR: MTS1000DS oraz CBRXX
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » czw 03 sie 2006, 11:17

niestety tak, łańcuch musisz zmienić, ale to dzwine ze sie tak wyciągnał biorąc pod uwage że na gumie nie latasz :P

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Model VFR: V2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 03 sie 2006, 11:46

Vlaad, miałem to samo, chyba jedyna rada to wymiana.
UxY pisze: ale to dzwine ze sie tak wyciągnał biorąc pod uwage że na gumie nie latasz
lata, lata - tylko nie chce się przyznać ... 8)

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3448
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 03 sie 2006, 15:19

do wymiany na 100%
pzdr
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3533
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Model VFR: RC46-2001
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ppamula » czw 03 sie 2006, 16:58

Mam ten sam przypadek. Czy wymieniać jednocześnie oba koła zębate?
A może jest to spowodowane mimośrodowym przykręceniem tylnej zębatki?
Nawet ie wiem czy to jest mozliwe ale mogło by to sugerować.

Co o tym myslicie?

Piotr P

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Model VFR: chwilowo brak :(
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 03 sie 2006, 17:04

Konieczna jest wymiana zębatek razem z łańcuchem.
Tylna zębatka raczej jest przykręcona dobrze. Nierównomierne wyciągnięcie łańcucha jest spowodowane jego zużyciem i chwilowym/miejscowym obciążeniem. Tak mi się przynajmniej wydaje :)
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3448
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 03 sie 2006, 17:05

ja jak wymieniam to wszystko 2x zebatka + lancuch i polecam DID ew. RK napewno nie jakies inne gowna typu IRIS.teraz mam DID X-ring 1rok i naciagalem raz tylko,a na gumce duzo smigam :] natomiast co do zebatek to juz wybierz sam ale jak lancuch zalozysz X-ring i zwykle jakies byle jakie zebatki to sie klada zeby:/
pzdr,tyle ode mnie
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 03 sie 2006, 17:46

No więc łańcuch jest RK XW-ringowy. Wytrzymał.... może 15 tys km. Kicha totalna i szajs, zwłaszcza że mój sposób jazdy jest... hm, bardzo delikatny. Zostaje tylko DID, bo RK nigdy więcej nie kupię. Póki co odstawiam maszynę do garażu (chyba już do końca sezonu), bo nie mam kasy.

PeeS
Podjadę jeszcze do Pawla, niech oblooka to ścierwo.

aVe vfr

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » ndz 06 sie 2006, 20:01

Nie musisz odstawiać sprzęta na kołki. U mnie też łańcuch zaczyna być nierówno wyciągnięty - jest to bardzo często spotykane i nie powinno dziwić. Tak się poprostu dzieje, nawet jak się spokojnie jeździ. Podjedź, pokażę Ci jak ustawić proawidłowo luz (ustawia się w najciaśniejszym miejscu) a na jesieni się zamontuje DID`a.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Model VFR: orzeł 7
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » śr 09 kwie 2008, 20:32

Teraz moja kolej :biggrin tez mam nierowno wyciagniety lancuch, roznica niby nie duza bo okolo 1-1,5cm, jednak kiedy na centralce wrzucę 1ke to lancuch podskakuje i troche szarpie, nie pracuje równo, w poprzedniej VFRze mi nie szarpał ale tam miałem nowy napęd. szarpie również przy dojezdzie do świateł na niskich obrotach.
Byłem z tym u mechanika, powiedział że normalne jest że tak szarpie nawet na nie wyciagnietym nierówno lancuchu, ale ja jestem uparty, bylem dzis u kolejnego mechanika ogladnal lancuch powiedzial ze roznica nie jest duza lancuch wyglada ok i ze on by nie wymianial narazie dopiero jak bede musial naciagac co kilkaset km.
Szarpie mi tak od jakiś 4tys km ale sie nie wyciąga dalej, nie wiem czy mam to wymienić czy zostawić bo może to nic niezwykłego ze łancuch nawet w dobrym stanie (wizualnie) jest nierówno wyciagnięty, niby mam już nowego DIDa w szafie ale nie wiem czy jest sens go zakładać (zawsze moge sie go pozbyc, kasa zawsze sie przyda) mechanik u którego dziś byłem stwierdził że nie, ale ja nie wierze :D Co sądzicie ?

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2608
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » śr 09 kwie 2008, 20:38

Ja bym nie wymieniał. Jak kupiłem vfr to tez słyszałem jakieś dziwne odgłosy od napędu, bawiłem się naciągiem - niby pomagało niby nie. Pojeździłem troche i się uspokoiło. Jak nie planujesz jakiegoś dalekiego wypadu to nie strach tak jeździć, bo w Polsce VFR Assistance pomoże ;)

Też odczuwałem szarpanie przy 4 tys i dodatkowo "wibracje falujące" tzn. tak jakby po każdym obrocie łańcucha coś szarpnęło, "zawibrowało" - nie wiem jak to określić.

Narazie obserwuj.

Awatar użytkownika
Smoku
pisarz
pisarz
Posty: 299
Rejestracja: ndz 27 sty 2008, 23:52
Model VFR: CBR 1100 XX
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Smoku » śr 09 kwie 2008, 20:54

shoo przy nierówno zbierającym łańcuchu zębatki dostają ... po zębach i zaczynają wyglądać jak płetwy rekina. Obejrzyj dokładnie czy gdzieś się uszczelka nie uszkodziła i czy po prostu nie blokuje na uszczelce. Miałem tak w B6'ce i objawy są podobne jak przy nierówno wyciągniętym łańcuchu.

Smoku
Smokiem, Smokiem nie jaszczurką!
Ja nie robię językiem tak: ssssssssss...
... pojawiam się i znikam...

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Model VFR: orzeł 7
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » czw 10 kwie 2008, 08:49

Dziś sprawdzałem na szybko, uszczelki wszystkie są, sprawdzę jeszcze pózniej dokładnie w jakim są stanie i czy któreś ogniwo nie chodzi ciężej, zębatki wyglądają dobrze, przynajmniej tylna, nie ma większych śladów zużycia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość