SIŁY DOKRĘCANIA ŚRUB
-
- Posty: 5
- Rejestracja: pn 21 lip 2008, 21:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: łódź
SIŁY DOKRĘCANIA ŚRUB
WITAM SZANOWNYCH KOLEGÓW
OD DWÓCH TYGODNI JESTEM WŁAŚCICIELEM MOJEGO PIERWSZEGO MOTORU - VFR 750 Z 1988R. I CAŁE DWA TYGODNIE POPRAWIAM ZANIEDBANIA POPRZEDNICH WŁAŚCICIELI. WŁAŚNIE ZAREJESTROWAŁEM SIĘ NA FORUM I SZUKAM INFORMACJI O MOMENTACH DOKRĘCANIA ŚRUB. OBECNIE NAJBARDZIEJ INTERESUJE MNIE SIAŁA Z JAKĄ POWINIENEM DOKRĘCIĆ PRZEDNIĄ I TYLNĄ ZĘBATKĘ NAPĘDU.
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC I POZDRAWIAM.
OD DWÓCH TYGODNI JESTEM WŁAŚCICIELEM MOJEGO PIERWSZEGO MOTORU - VFR 750 Z 1988R. I CAŁE DWA TYGODNIE POPRAWIAM ZANIEDBANIA POPRZEDNICH WŁAŚCICIELI. WŁAŚNIE ZAREJESTROWAŁEM SIĘ NA FORUM I SZUKAM INFORMACJI O MOMENTACH DOKRĘCANIA ŚRUB. OBECNIE NAJBARDZIEJ INTERESUJE MNIE SIAŁA Z JAKĄ POWINIENEM DOKRĘCIĆ PRZEDNIĄ I TYLNĄ ZĘBATKĘ NAPĘDU.
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC I POZDRAWIAM.
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
wszystko powinno byc w manualu, ktorego znajdiesz w jakims temacie lub a goglach. przynajmniej do FI jest wszystko opisane skrupulatnie, kazda srubka
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- knight
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
- Imię: Jakub
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)
ukręciłem dzisiaj 3 nakrętki przy dokręcaniu, zębatki tylniej
załamka totalna, uwaga co dziwniejsze dokręcałem kluczem dynamometrycznym
z siłą 42 Nm najmniej jak mogłem ustawić ( zalecane 36 Nm) a do tego wszystkiego
dokręciłem u Arta dokładnie w ten sam sposób 6 śrub i wszystko ok, a u mnie
jedna po drugiej padała.... zonk wszystkie 6 cyk, cyk idealnie
Problem mam bo muszę te nakrętki teraz zdjąć, a kręcą się na gwincie ani w lewo ani w prawo jakieś pomysły jak to zdjąć....
masakra, zmęczone nakrętki miałem, ktoś się nad nimi pastwił wcześniej ??
załamka totalna, uwaga co dziwniejsze dokręcałem kluczem dynamometrycznym
z siłą 42 Nm najmniej jak mogłem ustawić ( zalecane 36 Nm) a do tego wszystkiego
dokręciłem u Arta dokładnie w ten sam sposób 6 śrub i wszystko ok, a u mnie
jedna po drugiej padała.... zonk wszystkie 6 cyk, cyk idealnie
Problem mam bo muszę te nakrętki teraz zdjąć, a kręcą się na gwincie ani w lewo ani w prawo jakieś pomysły jak to zdjąć....
masakra, zmęczone nakrętki miałem, ktoś się nad nimi pastwił wcześniej ??
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
No to jak już szukasz to poszukaj czegoś takiego:http://www.motoallegro.pl/item653068725 ... _24mm.html
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- knight
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
- Imię: Jakub
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)
Poradziłem sobie prędzej, ale to co pokazałeś to rzeczywiście rewelacja...
Warto mieć coś takiego pod ręka...
śruby mam zdjęte, nakrętki zjechane, i śruby też...
musiały mieć feler zanim zacząłem dokręcać, troszkę sie juz nakręciłem i na pałe nie robiłem
pytanie czym zastąpić oryginały, chociażby na czas kupienia oryginałów...
ciężko o śruby z łbem gniazdowym 40 mm z kołnierzem a o nakrętkach kołnierzowych samohamownym nie wspomnę, byłem dzisiaj w najlepiej wyposażonym sklepie w śrubki w Gdańsku...
w dwa-koła.pl komplet 6 śrubek bez podkładek 132 zł ;-( cos tam kwiatek opóści ale i tak masakra
Warto mieć coś takiego pod ręka...
śruby mam zdjęte, nakrętki zjechane, i śruby też...
musiały mieć feler zanim zacząłem dokręcać, troszkę sie juz nakręciłem i na pałe nie robiłem
pytanie czym zastąpić oryginały, chociażby na czas kupienia oryginałów...
ciężko o śruby z łbem gniazdowym 40 mm z kołnierzem a o nakrętkach kołnierzowych samohamownym nie wspomnę, byłem dzisiaj w najlepiej wyposażonym sklepie w śrubki w Gdańsku...
w dwa-koła.pl komplet 6 śrubek bez podkładek 132 zł ;-( cos tam kwiatek opóści ale i tak masakra
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
jeśli sie nie mylę to występują tam śruby m10 podobne śruby z odpornością zwiększona na ścinanie znajdziesz sam vw-audi śruby mocujące przeguby wewnętrzne ale nakrętki musisz poszukać polecam warsztaty samochodowe ale te małe nie specjalizujące sie w jednej marce tam zawsze można znaleźć ciekawe artykuły
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- knight
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
- Imię: Jakub
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)
Dobry temat poruszyłeś...
Śruby są M8 po pierwsze,
po drugie moim skromnym niedoświadczonym zdaniem ( studen 4 roku mechaniki i bud. maszyn), te śruby nie mają nic wspólnego z odpornością na ścinanie !!, inaczej były by pasowane ciasno, a są luźne po włożeniu... Całą siłę przenosi tarcie, śruby dociskają zębatkę do kołnierza wywołując siłę tarcia która przenosi całe obciążenie.... Czyli śruby są rozciągane.... Na zdrowy rozum gdyby śruby przenosiły ścinanie, to wszystkie otwory musiały by być ekstra wykonane z dokładnością 0,001 mm i wszystko ciasno pasowane... takie rozwiązanie było by mega drogie....
Śruby u Kwiatka może zamówię a nakrętki w necie gdzieś, widziałem takie kołnierzowe z zabezpieczeniem jednolite ( nie poliamidowe taki niebieski pierścień)
Śruby są M8 po pierwsze,
po drugie moim skromnym niedoświadczonym zdaniem ( studen 4 roku mechaniki i bud. maszyn), te śruby nie mają nic wspólnego z odpornością na ścinanie !!, inaczej były by pasowane ciasno, a są luźne po włożeniu... Całą siłę przenosi tarcie, śruby dociskają zębatkę do kołnierza wywołując siłę tarcia która przenosi całe obciążenie.... Czyli śruby są rozciągane.... Na zdrowy rozum gdyby śruby przenosiły ścinanie, to wszystkie otwory musiały by być ekstra wykonane z dokładnością 0,001 mm i wszystko ciasno pasowane... takie rozwiązanie było by mega drogie....
Śruby u Kwiatka może zamówię a nakrętki w necie gdzieś, widziałem takie kołnierzowe z zabezpieczeniem jednolite ( nie poliamidowe taki niebieski pierścień)
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
- Kontakt:
Re: SIŁY DOKRĘCANIA ŚRUB
Przewertowałem manual'a ale nie ma...
Potrzebuję wiedzieć jakim momoentem powinno być dokręcone w V-Tec'u te 14 śrub pokrywy sprzęgła.
W manual'u znalazłem jedynie informację o standardowych wartościach dla różnych śrub.
Potrzebuję wiedzieć jakim momoentem powinno być dokręcone w V-Tec'u te 14 śrub pokrywy sprzęgła.
W manual'u znalazłem jedynie informację o standardowych wartościach dla różnych śrub.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SIŁY DOKRĘCANIA ŚRUB
10 Nm. To właśnie jest standardowa wartość dla śruby M6 z łbem 8 mm z kołnierzem.
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
- Kontakt:
Re: SIŁY DOKRĘCANIA ŚRUB
Dzięki Arnold. Tak też mi się wydawało ale wolałem zapytać.Arnold pisze:10 Nm. To właśnie jest standardowa wartość dla śruby M6 z łbem 8 mm z kołnierzem.
Sprzęgło już wymieniłem. Jutro muszę skoczyć po sprężyny bo moje są już słabe. Jak się okazało tarcze sprzęgłowe miałem jak nowe ale jak już kupiłem nówki i zalałem olejem to i założyłem. Do zwrotu się i tak nie nadawały. Stare mam jako zapasowe..
Do tego nakręciłem filmik więc jak się uda to może złożę video-tutoriala - Jak zmienić sprzęgło w V-Tec'u...
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości