Jak wymienic płyn sprzęgłowy w warunkach domowych.

qbis0
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 15:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: skoczow
Kontakt:

Jak wymienic płyn sprzęgłowy w warunkach domowych.

Post autor: qbis0 » ndz 23 mar 2008, 13:59

Witam,
Zauwazyłem ze podczas jazdy mam troche mało płynu sprzęgłowego, dlatego pytanko. Jak w warunkach domowych dolac płynu sprzęgłowego lub jak go wymienic.
I jeszcze jedno ile własciwie powinno być płynu sprzęgłowego i jaki rodzaj DOT-4?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 23 mar 2008, 15:20

Dolać czy wymienic???
1. Dolac- odkrecasz przykrywke pompy sprzegła, dolewasz do max i zakrecasz.
2. Wymienic- odkrecasz przykrywke pompy sprzęgła, odsysasz ze zbiorniczka płyn, wlewasz nowy, zakładasz wężyk na odpowietrznik sprzegła, odkręcasz go i pompujesz az pojawi sie czysty płyn (kontrolujesz cały czas poziom płynu w pompie sprzegła). Zakreczasz odpowietrznik, dolewasz płynu na max i przykrecasz pokrywe pompy sprzegła.

Dot 4 to dot 4 - nie ma róznych rodzajów tego płynu.
Oczywiście uwazamy na to aby nie rolzac płynu na lakier- bo bedzie problem :)

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Re: Jak wymienic płyn sprzęgłowy w warunkach domowych.

Post autor: Vlaad » pn 24 mar 2008, 06:31

qbis0 pisze:Witam,
Zauwazyłem ze podczas jazdy mam troche mało płynu sprzęgłowego,
A kiedy ostatnio wymieniałeś płyn sprzęgła? Jeżeli nie wiesz, radzę wymienić płyn i dokładnie wyczyścić wysprzęglik (zwłaszcza tłok) i sprawdzić uszczelkę. Zbiera się tam dużo zanieczyszczeń, które mogą powodować wyciek.

qbis0
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 15:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: skoczow
Kontakt:

co zrobic gdy układ jest wypełnion ale nie ma cisniena?

Post autor: qbis0 » sob 29 mar 2008, 08:44

no i wymienione. No zycze nikomu zapowietrzyc tego układu...ja przez nie uwage sobie zapowietrzyłem i za nic nie mogłem go odpowietrzyc. Doszedłem juz do takiego momentu ze z odpowietrznika przy naciskaniu pompki wypływał czysty płyn, bez żadnych pęcherzyków powietrza, a układ był dalej zapowietrzony bo nie było żadnego ciśnienia. Można było naciskać na rączkę sprzęgła setki razy i nic "0" cisninia.
...jedynym sprawdzonym sposobem okazało się zalanie układu od tyłu czyli:
przez odpowietrznik na pompce wstrzyknąłem strzykawką tyle płynu żeby wypełnił cał
y układ i wylatywał do zbiorniczka przy kierownicy. potem zakręcam odpowietrznik i cisnienie momentalnie sie pojawiło w układzie;]
następnie kilka ruchów pompką na wcisnietej rękojesci sprzęgła luzujemy odpowietrznik przez który wypłyają resztki płynu z powietrzem. Po 2 do 3 powtórkach układ kompletnie odpowietrzony.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 30 mar 2008, 00:38

zdarzyło mi się zapowietrzyć - ale Ja to robię w ten sposób...

wysysam ze zbiorniczka stary, czyszczę pojemnik, wlewam nowy płyn, na odpowietrznik zakładam rurkę, którą prowadzę do zalanego starym płynem jakiegoś słoiczka, mocze końcówkę żeby nie było dopływu powietrza(jakby obieg zamknięty) niby nie robi różnicy, a jednak.....sprawdzone....klamka wciśnięa....odkręcam odpowietrznik.....manetę cisne dolewając na bieżąco, aż pokaże się czysty płyn na dole....w rurce....maneta w końcu na maksa wciśnięta....odpowietrznik zamknięty.....i gotowe. sprzęgiełko cacy.

prawidłowo pewnie zareagowałeś, ale robiłbym to dopiero przy całkowicie pustym układzie. :grin:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: co zrobic gdy układ jest wypełnion ale nie ma cisniena?

Post autor: Maciej » pt 11 kwie 2008, 00:10

qbis0 pisze:no i wymienione. No zycze nikomu zapowietrzyc tego układu...ja przez nie uwage sobie zapowietrzyłem i za nic nie mogłem go odpowietrzyc. Doszedłem juz do takiego momentu ze z odpowietrznika przy naciskaniu pompki wypływał czysty płyn, bez żadnych pęcherzyków powietrza, a układ był dalej zapowietrzony bo nie było żadnego ciśnienia. Można było naciskać na rączkę sprzęgła setki razy i nic "0" cisninia.
...jedynym sprawdzonym sposobem okazało się zalanie układu od tyłu czyli:
przez odpowietrznik na pompce wstrzyknąłem strzykawką tyle płynu żeby wypełnił cał
y układ i wylatywał do zbiorniczka przy kierownicy. potem zakręcam odpowietrznik i cisnienie momentalnie sie pojawiło w układzie;]
następnie kilka ruchów pompką na wcisnietej rękojesci sprzęgła luzujemy odpowietrznik przez który wypłyają resztki płynu z powietrzem. Po 2 do 3 powtórkach układ kompletnie odpowietrzony.

Ciekawostka :confused

Wymienień na Motul RBF600 do 312 stopni , zasada ogólna jest taka że wysysasz strzykawką stary płyn , czyścisz zbiorniczek, zaleważ nowy i pompujesz do skutku (pomoc 2-giej osoby wskazana) musi zaskoczyć , nie wtłaczaj płynu nigdy od drugiej mańki bo nie masz pewności czy to powietrze , bo i skąd ono niby miało by ci się tam wziąć, tylko w przypadku jakby ci uszczelniacze w pompie puściły ale to byś zauważył bo dot byś tracił w postępie diametralnym , czy to czasem nie żelatyna . Jak już pisałem przy hamulcach płyn jest ten sam i w sprzęgle stosuj tylko dobry płyn z dużą temp wrzenia tj wyżej podałem : 0,5l ok 40 zł w larsonach , pompuj tak długo aż będzie ok nawet i jakbyś miał nad tą pompką godzinę spędzić, bo nie masz pewności czy to nie jest żel w który stary płyn hamulcowy się z czasem zmienia.
Porządnie wypłukać i musi działać.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Matador
Posty: 6
Rejestracja: śr 18 cze 2008, 12:06
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: Matador » wt 23 wrz 2008, 19:45

Witam, odświeżam temat z banalnym pytaniem , gdzie mam szukać w Vtecu odpowietrznika i jak to wygląda? Wymieniłem pompę sprzęgła i teraz szukam ciśnienia w obwodzie :lol: . Dzięki za info.

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » wt 23 wrz 2008, 20:07

Maciej pisze:zaleważ nowy i pompujesz do skutku (pomoc 2-giej osoby wskazana) musi zaskoczyć , nie wtłaczaj płynu nigdy od drugiej mańki bo nie masz pewności czy to powietrze
nie powiedziałbym, chyba że masz cały dzień na pompowanie, zamiast na śmiganie. Wiem bo przerabiałem temat 8) i IMHO i nie tylko to dobry sposób, pod warunkiem że układ jest pusty albo już stary płyn został z niego wypompowany. Powietrze, zgodnie z prawami fizyki, powinno uciec przez zbiorniczek wyrównawczy i tak zwykle jest :razz: .
Matador pisze:Witam, odświeżam temat z banalnym pytaniem , gdzie mam szukać w Vtecu odpowietrznika i jak to wygląda? Wymieniłem pompę sprzęgła i teraz szukam ciśnienia w obwodzie :lol:
ściągnij owiewke i podążaj za przewodem idącym od mechanizmu dźwigni sprzęgła w strone silnika :grin: w rc36 jest po lewej stronie w okolicach mocowania dzwigni zmiany biegów(troche wyżej o ile dobrze pamietam). To taka wysoka "śruba" z otworem u góry. Przynajmniej tak jest w starszych modeach
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 23 wrz 2008, 20:52

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 2473223938
to je pompa wody a nad nią czorne to pompa sprzegla
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Matador
Posty: 6
Rejestracja: śr 18 cze 2008, 12:06
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: Matador » czw 25 wrz 2008, 19:30

Dzięki za podpowiedź.
Pompuje już godzinę a wpompowałem zaledwie może trzy zbiorniczki i dalej nic, co 30 pompnięć a z odpowietrznika tylko mały wytrysk :eek: dźwignia chodzi lekko a ciśnienia wciąż nie mam, mam pytanie; czy zbiorniczek wyrównawczy ma być otwarty podczas pompowania, czy zakręcony? Może robię coś nie tak?

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » czw 25 wrz 2008, 21:06

Pompuje już godzinę a wpompowałem zaledwie może trzy zbiorniczki i dalej nic, co 30 pompnięć a z odpowietrznika tylko mały wytrysk :eek: dźwignia chodzi lekko a ciśnienia wciąż nie mam, mam pytanie; czy zbiorniczek wyrównawczy ma być otwarty podczas pompowania, czy zakręcony? Może robię coś nie tak?
czy z odpowietrznika leje sie już czysty płyn?

Jeżeli tak jest to wpompuj płyn "od tyłu", załóż na odpowietrznik wężyk tak zeby było szczelnie i podłącz większą strzykawkę napełnioną płynem, bez pęcherzyków powietrza(upewnij sie tak jak to na filmach lekarze robią :razz: ) Ja stosuje strzykawe z zestawu do napełniania głowic drukarki HP.

Wpompujesz uważając żeby sie w zbiorniczku nie przelało i będzie po sprawie ;-) Zajmie ci to minute.
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości