Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Awatar użytkownika
Jarek Międlar
Posty: 7
Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Jarosław
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: Jarek Międlar » ndz 17 wrz 2017, 13:42

Cześć,

Pojawił mi się w poprzedni weekend problem z napędem. Nie mogę do końca zdiagnozować przyczyny. Problem pojawił się nagle podczas ostatniej jazdy.

Objawy wyglądają tak:
- Silnik mocniej hamuje przy zamknięciu przepustnicy. Jazda na około 4 tys. obrotów powoduje małe szarpanie i wymaga większego wyczucia gazu.
- Nie mogę przełączyć żadnego biegu bez szarpnięcia (ze sprzęgłem lub bez)
- Podczas postojów czułem czasami na chwilę dziwny zapach. Jakby spalenizny. Ale mogło mi się wydawać.
- Temperatura silnika podczas jazdy była w normie

Sprawdziłem po przyjeździe z trasy:
- Koła kręcą się swobodnie, a tarcze się nie nagrzały przesadnie.
- Napięcie łańcucha OK
- Poziom oleju i płynu chłodniczego OK
- Na stopce centralnej przełączałem bieg z luzu na jedynkę. Jest o wiele większe szarpnięcie niż wcześniej. Koło mocniej przekręca niż wcześniej.

Ogólnie:
- Olej i filtr wymienione 7 tys km
- Łańcuch i zębatki wymieniłem 3 tyg temu.
- Kosz sprzęgłowy trochę stuka minimalnie od jakiegoś czasu, choć wydaje mi się, że stukanie się trochę powiększyło.

Z góry dzięki za jakąś poradę. Na razie nie wiem co jest przyczyną.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: mictom » ndz 17 wrz 2017, 15:18

Czy luz na lince gazu jest w normie, czy za duży?

Awatar użytkownika
Jarek Międlar
Posty: 7
Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Jarosław
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: Jarek Międlar » pn 18 wrz 2017, 17:44

Cześć,

Około jeden milimetr. Tak chyba też jest w serwisówce.

Wydaje mi się, że może być to problem ze sprzęgłem.
Przy wymianie łańcucha wyjąłem ten pręt przechodzący przez silnik i wyczyściłem go (Miał chyba odrobinę rdzy na sobie i był suchy). Nie posmarowałem przed włożeniem z powrotem. Czyściłem korpus przy przedniej zębatce dość silnym rozpuszczalnikiem. Czy czasami nie zatarł się ten pręt i nie zaprzęga do końca?
Takie mam przypuszczenie na teraz. Pasowało by to z dziwnym zapachem. Spróbuje w tym tygodniu to sprawdzić.
Jeżeli sprzęgło się spaliło, to będzie trzeba wymienić tarcze jeszcze.

Awatar użytkownika
Jarek Międlar
Posty: 7
Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Jarosław
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: Jarek Międlar » śr 20 wrz 2017, 20:42

Cześć,

jednak to nie to. Pręt ma wystarczająco dużo luzu i nie może się zatrzeć.
Zauważyłem, że jak jest zimy to biegi wskakują płynnie. Jak się zagrzeje, to strasznie szarpie kołem na centralnej nóżce.

Płyn w pompce sprzęgła wymieniałem na początku sezonu.

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: Klarkson » pt 22 wrz 2017, 12:25

Jaki olej wlałeś i czy objawy pojawiły się po zmianie oleju ?
Umiesz sprawdzić czy sprzęgło nie ma poślizgu przy obciążeniu ?
Przy załączonym 1 biegu z wciśniętym sprzęgłem moto nie próbuje powoli ruszać do przodu ?
Przy wymianie łańcucha sam zakuwałeś zakuwkę ? Sprawdź czy nie jest zaklepana za mocno.
Klarkson

Awatar użytkownika
Jarek Międlar
Posty: 7
Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Jarosław
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: Jarek Międlar » sob 23 wrz 2017, 00:42

Cześć

Dzięki za odpowiedź.

Olej to MOTUL 5100 ESTER 10W40, wymieniałem 7 tys. km temu w tym sezonie. Po zmianie oleju nie było objawów.

Przy załączonym 1 biegu nie próbuje jechać. Czasami po wciśnięciu sprzęgła koło się dalej kręciło na stopce centralnej. Tarcze się nie rozklejały.
Sam zakuwałem, ale dokładnie zmierzyłem grubość nitu. Nie sądzę żebym to źle zrobił.

Jeśli chodzi o sprawdzenie poślizgu, to jak się to sprawdza?

Rozmontowałem już sprzęgło. Tarcze mają 2,8mm grubości. Serwisowo mają mieć co najmniej 2,5 mm.
Zamówiłem tarcze, przekładki, sprężyny. Wymienię już cały komplet.
Zdjąłem też kosz sprzęgłowy i jutro jadę go zawieść do regeneracji. Trochę grają sprężyny, a jak już ściągnąłem dekiel to wolę wszystko tam zrobić.

Czy warto wymieniać ten łańcuch od pompy?

Mam takie pytanie, czy możliwe jest, że przy wykręconym siłowniku sprzęgła naciskając klamkę sprzęgła układ się zapowietrzy?
Mogłem tak zrobić przy wymianie łańcucha. Na wszelki wypadek odpowietrzę jeszcze pompkę sprzęgła. Na początku sezonu regenerowałem pompkę sprzęgła i wymieniałem płyn.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: mictom » sob 23 wrz 2017, 10:00

A ten problem wyszedł z tzw "dupy" czy po jakiejś czynności którą robiłeś w motocyklu?

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: orzeł » sob 23 wrz 2017, 16:35

coś ten wysprzeglik śmierdzi, miewam podobnie, muszę wcisnąć na początku jak zimny 3-4razy sprzęgło bo odpala jadąc do przodu. poza tym nie wiem za uja pana czego non toper w zbiorniczku jest czarny plyn, no paranoja już 3razy wymieniałem i dalej jest czarny. kupilem zestaw naprawczy, czyli sprężyna, uszczelka tłoczka wysprzeglika, simering. Ale mam tak tylko jak odpalę pierwszy raz. potem już lux torpeda.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: mictom » sob 23 wrz 2017, 17:02

Ja zawsze przed wbiciem pierwszego biegu po odpaleniu kilkakrotnie wciskam sprzęgło i lekko przygazuję żeby się tarcze rozkleiły. Powiem Ci Paweł dlaczego masz czarny płyn. Źle dobrany zestaw naprawczy pompy, sprężyna nie jest splanowana na końcach i powoduje kantowanie się pistona (a co za tym idzie zdzieranie z niego farby/powłoki) :) w cylinderku i w zbiorniczku robi się żur.

Awatar użytkownika
Jarek Międlar
Posty: 7
Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Jarosław
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: Jarek Międlar » sob 23 wrz 2017, 17:35

Cześć,

Też wydaje mi się, że wysprzeglik.

Problem wyszedł nagle. W niedziele 2 tygodnie temu jechałem też przez górzysta krętą trasę. Wtedy to zauważyłem, a efekt szybko zaczął się powiększać. Więc nie wykluczam też spalonego sprzęgła.

W poniedziałek przyjdą mi części. Mechanik, u którego byłem dziś, żeby popatrzył na kosz, powiedział żebym dokupil też łożysko iglowe, które wchodzi do kosza. Podobno często luz na nim powoduje stuki.

Odpowietrze za ten czas pompę sprzęgła.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: mictom » sob 23 wrz 2017, 18:10

Duży masz przebieg? układ odpowietrz dla świętego spokoju, ale to raczej nie to. Jak coś śmierdziało to sprzęgło. Ale spalone powinno ślizgać. Docisk, sprężyny coś z tych rzeczy bym obstawiał.

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: orzeł » sob 23 wrz 2017, 18:24

mictom pisze:
sob 23 wrz 2017, 17:02
Ja zawsze przed wbiciem pierwszego biegu po odpaleniu kilkakrotnie wciskam sprzęgło i lekko przygazuję żeby się tarcze rozkleiły. Powiem Ci Paweł dlaczego masz czarny płyn. Źle dobrany zestaw naprawczy pompy, sprężyna nie jest splanowana na końcach i powoduje kantowanie się pistona (a co za tym idzie zdzieranie z niego farby/powłoki) :) w cylinderku i w zbiorniczku robi się żur.
To Gówno dopiero :x Ale sprzęgło lata bez zarzutu.
Jarek kuknij sobie na forum ostatnio opisałem tam regenerację kosza. Po tym zabiegu lata jak posr...a. Ale wymieniłem wszystko za wyjątkiem przekładek. okazało się że kosz był wymemlany w gniazdach gdzie wchodzą tarcze.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: mictom » sob 23 wrz 2017, 18:32

orzeł pisze:
sob 23 wrz 2017, 18:24
mictom pisze:
sob 23 wrz 2017, 17:02
Ja zawsze przed wbiciem pierwszego biegu po odpaleniu kilkakrotnie wciskam sprzęgło i lekko przygazuję żeby się tarcze rozkleiły. Powiem Ci Paweł dlaczego masz czarny płyn. Źle dobrany zestaw naprawczy pompy, sprężyna nie jest splanowana na końcach i powoduje kantowanie się pistona (a co za tym idzie zdzieranie z niego farby/powłoki) :) w cylinderku i w zbiorniczku robi się żur.
To Gówno dopiero :x Ale sprzęgło lata bez zarzutu.
Jarek kuknij sobie na forum ostatnio opisałem tam regenerację kosza. Po tym zabiegu lata jak posr...a. Ale wymieniłem wszystko za wyjątkiem przekładek. okazało się że kosz był wymemlany w gniazdach gdzie wchodzą tarcze.
Ja mam 73 tyś.km i odpukać sprzęgło ok. ale kosz słychać :P
A z jakiej firmy zestaw naprawczy założyłeś w pompie?

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: seler » sob 23 wrz 2017, 20:33

Jakiś link do tego tematu z regeneracją kosza?

Jarek jak wymienisz łożysko w koszu to powiedz czy przestało stukać, bo mnie ten temat też dotyczy.

Awatar użytkownika
Jarek Międlar
Posty: 7
Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Jarosław
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.

Post autor: Jarek Międlar » sob 23 wrz 2017, 20:38

Przebieg 50 tys.

Orzeł - super, dzięki. Zobaczę.
Jeśli chodzi o kosz, to mechanik mi doradził, żeby papierem ściernym przeszlifować te wyszczerbione miejsca gdzie chodzą tarcze, wymienić łożysko igłowe i jedną podkładkę. Podobno szczególnie to łożysko lubi stukać.

Mictom - jeśli chodzi o zestaw naprawczy to nie pamiętam, bo kupiłem, pierwszy lepszy na allegro. Ale z tego co mówisz, to ma to znaczenie. Płyn w zbiorniku mam czysty.
Stukanie w koszu, niby nic ale denerwuje trochę. Szczególnie jak przyzwyczaisz się do odgłosu tłumika i zwracasz uwagę na wszystko co dzieje się w silniku.

Seler - Ok, dam znać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości