Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
- Jarek Międlar
- Posty: 7
- Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
- Imię: Jarosław
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Cześć,
Pojawił mi się w poprzedni weekend problem z napędem. Nie mogę do końca zdiagnozować przyczyny. Problem pojawił się nagle podczas ostatniej jazdy.
Objawy wyglądają tak:
- Silnik mocniej hamuje przy zamknięciu przepustnicy. Jazda na około 4 tys. obrotów powoduje małe szarpanie i wymaga większego wyczucia gazu.
- Nie mogę przełączyć żadnego biegu bez szarpnięcia (ze sprzęgłem lub bez)
- Podczas postojów czułem czasami na chwilę dziwny zapach. Jakby spalenizny. Ale mogło mi się wydawać.
- Temperatura silnika podczas jazdy była w normie
Sprawdziłem po przyjeździe z trasy:
- Koła kręcą się swobodnie, a tarcze się nie nagrzały przesadnie.
- Napięcie łańcucha OK
- Poziom oleju i płynu chłodniczego OK
- Na stopce centralnej przełączałem bieg z luzu na jedynkę. Jest o wiele większe szarpnięcie niż wcześniej. Koło mocniej przekręca niż wcześniej.
Ogólnie:
- Olej i filtr wymienione 7 tys km
- Łańcuch i zębatki wymieniłem 3 tyg temu.
- Kosz sprzęgłowy trochę stuka minimalnie od jakiegoś czasu, choć wydaje mi się, że stukanie się trochę powiększyło.
Z góry dzięki za jakąś poradę. Na razie nie wiem co jest przyczyną.
Pojawił mi się w poprzedni weekend problem z napędem. Nie mogę do końca zdiagnozować przyczyny. Problem pojawił się nagle podczas ostatniej jazdy.
Objawy wyglądają tak:
- Silnik mocniej hamuje przy zamknięciu przepustnicy. Jazda na około 4 tys. obrotów powoduje małe szarpanie i wymaga większego wyczucia gazu.
- Nie mogę przełączyć żadnego biegu bez szarpnięcia (ze sprzęgłem lub bez)
- Podczas postojów czułem czasami na chwilę dziwny zapach. Jakby spalenizny. Ale mogło mi się wydawać.
- Temperatura silnika podczas jazdy była w normie
Sprawdziłem po przyjeździe z trasy:
- Koła kręcą się swobodnie, a tarcze się nie nagrzały przesadnie.
- Napięcie łańcucha OK
- Poziom oleju i płynu chłodniczego OK
- Na stopce centralnej przełączałem bieg z luzu na jedynkę. Jest o wiele większe szarpnięcie niż wcześniej. Koło mocniej przekręca niż wcześniej.
Ogólnie:
- Olej i filtr wymienione 7 tys km
- Łańcuch i zębatki wymieniłem 3 tyg temu.
- Kosz sprzęgłowy trochę stuka minimalnie od jakiegoś czasu, choć wydaje mi się, że stukanie się trochę powiększyło.
Z góry dzięki za jakąś poradę. Na razie nie wiem co jest przyczyną.
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Czy luz na lince gazu jest w normie, czy za duży?
- Jarek Międlar
- Posty: 7
- Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
- Imię: Jarosław
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Cześć,
Około jeden milimetr. Tak chyba też jest w serwisówce.
Wydaje mi się, że może być to problem ze sprzęgłem.
Przy wymianie łańcucha wyjąłem ten pręt przechodzący przez silnik i wyczyściłem go (Miał chyba odrobinę rdzy na sobie i był suchy). Nie posmarowałem przed włożeniem z powrotem. Czyściłem korpus przy przedniej zębatce dość silnym rozpuszczalnikiem. Czy czasami nie zatarł się ten pręt i nie zaprzęga do końca?
Takie mam przypuszczenie na teraz. Pasowało by to z dziwnym zapachem. Spróbuje w tym tygodniu to sprawdzić.
Jeżeli sprzęgło się spaliło, to będzie trzeba wymienić tarcze jeszcze.
Około jeden milimetr. Tak chyba też jest w serwisówce.
Wydaje mi się, że może być to problem ze sprzęgłem.
Przy wymianie łańcucha wyjąłem ten pręt przechodzący przez silnik i wyczyściłem go (Miał chyba odrobinę rdzy na sobie i był suchy). Nie posmarowałem przed włożeniem z powrotem. Czyściłem korpus przy przedniej zębatce dość silnym rozpuszczalnikiem. Czy czasami nie zatarł się ten pręt i nie zaprzęga do końca?
Takie mam przypuszczenie na teraz. Pasowało by to z dziwnym zapachem. Spróbuje w tym tygodniu to sprawdzić.
Jeżeli sprzęgło się spaliło, to będzie trzeba wymienić tarcze jeszcze.
- Jarek Międlar
- Posty: 7
- Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
- Imię: Jarosław
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Cześć,
jednak to nie to. Pręt ma wystarczająco dużo luzu i nie może się zatrzeć.
Zauważyłem, że jak jest zimy to biegi wskakują płynnie. Jak się zagrzeje, to strasznie szarpie kołem na centralnej nóżce.
Płyn w pompce sprzęgła wymieniałem na początku sezonu.
jednak to nie to. Pręt ma wystarczająco dużo luzu i nie może się zatrzeć.
Zauważyłem, że jak jest zimy to biegi wskakują płynnie. Jak się zagrzeje, to strasznie szarpie kołem na centralnej nóżce.
Płyn w pompce sprzęgła wymieniałem na początku sezonu.
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Jaki olej wlałeś i czy objawy pojawiły się po zmianie oleju ?
Umiesz sprawdzić czy sprzęgło nie ma poślizgu przy obciążeniu ?
Przy załączonym 1 biegu z wciśniętym sprzęgłem moto nie próbuje powoli ruszać do przodu ?
Przy wymianie łańcucha sam zakuwałeś zakuwkę ? Sprawdź czy nie jest zaklepana za mocno.
Umiesz sprawdzić czy sprzęgło nie ma poślizgu przy obciążeniu ?
Przy załączonym 1 biegu z wciśniętym sprzęgłem moto nie próbuje powoli ruszać do przodu ?
Przy wymianie łańcucha sam zakuwałeś zakuwkę ? Sprawdź czy nie jest zaklepana za mocno.
Klarkson
- Jarek Międlar
- Posty: 7
- Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
- Imię: Jarosław
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Cześć
Dzięki za odpowiedź.
Olej to MOTUL 5100 ESTER 10W40, wymieniałem 7 tys. km temu w tym sezonie. Po zmianie oleju nie było objawów.
Przy załączonym 1 biegu nie próbuje jechać. Czasami po wciśnięciu sprzęgła koło się dalej kręciło na stopce centralnej. Tarcze się nie rozklejały.
Sam zakuwałem, ale dokładnie zmierzyłem grubość nitu. Nie sądzę żebym to źle zrobił.
Jeśli chodzi o sprawdzenie poślizgu, to jak się to sprawdza?
Rozmontowałem już sprzęgło. Tarcze mają 2,8mm grubości. Serwisowo mają mieć co najmniej 2,5 mm.
Zamówiłem tarcze, przekładki, sprężyny. Wymienię już cały komplet.
Zdjąłem też kosz sprzęgłowy i jutro jadę go zawieść do regeneracji. Trochę grają sprężyny, a jak już ściągnąłem dekiel to wolę wszystko tam zrobić.
Czy warto wymieniać ten łańcuch od pompy?
Mam takie pytanie, czy możliwe jest, że przy wykręconym siłowniku sprzęgła naciskając klamkę sprzęgła układ się zapowietrzy?
Mogłem tak zrobić przy wymianie łańcucha. Na wszelki wypadek odpowietrzę jeszcze pompkę sprzęgła. Na początku sezonu regenerowałem pompkę sprzęgła i wymieniałem płyn.
Dzięki za odpowiedź.
Olej to MOTUL 5100 ESTER 10W40, wymieniałem 7 tys. km temu w tym sezonie. Po zmianie oleju nie było objawów.
Przy załączonym 1 biegu nie próbuje jechać. Czasami po wciśnięciu sprzęgła koło się dalej kręciło na stopce centralnej. Tarcze się nie rozklejały.
Sam zakuwałem, ale dokładnie zmierzyłem grubość nitu. Nie sądzę żebym to źle zrobił.
Jeśli chodzi o sprawdzenie poślizgu, to jak się to sprawdza?
Rozmontowałem już sprzęgło. Tarcze mają 2,8mm grubości. Serwisowo mają mieć co najmniej 2,5 mm.
Zamówiłem tarcze, przekładki, sprężyny. Wymienię już cały komplet.
Zdjąłem też kosz sprzęgłowy i jutro jadę go zawieść do regeneracji. Trochę grają sprężyny, a jak już ściągnąłem dekiel to wolę wszystko tam zrobić.
Czy warto wymieniać ten łańcuch od pompy?
Mam takie pytanie, czy możliwe jest, że przy wykręconym siłowniku sprzęgła naciskając klamkę sprzęgła układ się zapowietrzy?
Mogłem tak zrobić przy wymianie łańcucha. Na wszelki wypadek odpowietrzę jeszcze pompkę sprzęgła. Na początku sezonu regenerowałem pompkę sprzęgła i wymieniałem płyn.
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
A ten problem wyszedł z tzw "dupy" czy po jakiejś czynności którą robiłeś w motocyklu?
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
coś ten wysprzeglik śmierdzi, miewam podobnie, muszę wcisnąć na początku jak zimny 3-4razy sprzęgło bo odpala jadąc do przodu. poza tym nie wiem za uja pana czego non toper w zbiorniczku jest czarny plyn, no paranoja już 3razy wymieniałem i dalej jest czarny. kupilem zestaw naprawczy, czyli sprężyna, uszczelka tłoczka wysprzeglika, simering. Ale mam tak tylko jak odpalę pierwszy raz. potem już lux torpeda.
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Ja zawsze przed wbiciem pierwszego biegu po odpaleniu kilkakrotnie wciskam sprzęgło i lekko przygazuję żeby się tarcze rozkleiły. Powiem Ci Paweł dlaczego masz czarny płyn. Źle dobrany zestaw naprawczy pompy, sprężyna nie jest splanowana na końcach i powoduje kantowanie się pistona (a co za tym idzie zdzieranie z niego farby/powłoki) w cylinderku i w zbiorniczku robi się żur.
- Jarek Międlar
- Posty: 7
- Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
- Imię: Jarosław
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Cześć,
Też wydaje mi się, że wysprzeglik.
Problem wyszedł nagle. W niedziele 2 tygodnie temu jechałem też przez górzysta krętą trasę. Wtedy to zauważyłem, a efekt szybko zaczął się powiększać. Więc nie wykluczam też spalonego sprzęgła.
W poniedziałek przyjdą mi części. Mechanik, u którego byłem dziś, żeby popatrzył na kosz, powiedział żebym dokupil też łożysko iglowe, które wchodzi do kosza. Podobno często luz na nim powoduje stuki.
Odpowietrze za ten czas pompę sprzęgła.
Też wydaje mi się, że wysprzeglik.
Problem wyszedł nagle. W niedziele 2 tygodnie temu jechałem też przez górzysta krętą trasę. Wtedy to zauważyłem, a efekt szybko zaczął się powiększać. Więc nie wykluczam też spalonego sprzęgła.
W poniedziałek przyjdą mi części. Mechanik, u którego byłem dziś, żeby popatrzył na kosz, powiedział żebym dokupil też łożysko iglowe, które wchodzi do kosza. Podobno często luz na nim powoduje stuki.
Odpowietrze za ten czas pompę sprzęgła.
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Duży masz przebieg? układ odpowietrz dla świętego spokoju, ale to raczej nie to. Jak coś śmierdziało to sprzęgło. Ale spalone powinno ślizgać. Docisk, sprężyny coś z tych rzeczy bym obstawiał.
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
To Gówno dopiero Ale sprzęgło lata bez zarzutu.mictom pisze: ↑sob 23 wrz 2017, 17:02Ja zawsze przed wbiciem pierwszego biegu po odpaleniu kilkakrotnie wciskam sprzęgło i lekko przygazuję żeby się tarcze rozkleiły. Powiem Ci Paweł dlaczego masz czarny płyn. Źle dobrany zestaw naprawczy pompy, sprężyna nie jest splanowana na końcach i powoduje kantowanie się pistona (a co za tym idzie zdzieranie z niego farby/powłoki) w cylinderku i w zbiorniczku robi się żur.
Jarek kuknij sobie na forum ostatnio opisałem tam regenerację kosza. Po tym zabiegu lata jak posr...a. Ale wymieniłem wszystko za wyjątkiem przekładek. okazało się że kosz był wymemlany w gniazdach gdzie wchodzą tarcze.
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Ja mam 73 tyś.km i odpukać sprzęgło ok. ale kosz słychaćorzeł pisze: ↑sob 23 wrz 2017, 18:24To Gówno dopiero Ale sprzęgło lata bez zarzutu.mictom pisze: ↑sob 23 wrz 2017, 17:02Ja zawsze przed wbiciem pierwszego biegu po odpaleniu kilkakrotnie wciskam sprzęgło i lekko przygazuję żeby się tarcze rozkleiły. Powiem Ci Paweł dlaczego masz czarny płyn. Źle dobrany zestaw naprawczy pompy, sprężyna nie jest splanowana na końcach i powoduje kantowanie się pistona (a co za tym idzie zdzieranie z niego farby/powłoki) w cylinderku i w zbiorniczku robi się żur.
Jarek kuknij sobie na forum ostatnio opisałem tam regenerację kosza. Po tym zabiegu lata jak posr...a. Ale wymieniłem wszystko za wyjątkiem przekładek. okazało się że kosz był wymemlany w gniazdach gdzie wchodzą tarcze.
A z jakiej firmy zestaw naprawczy założyłeś w pompie?
-
- teksciarz
- Posty: 140
- Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
- Imię: Łukasz
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Jakiś link do tego tematu z regeneracją kosza?
Jarek jak wymienisz łożysko w koszu to powiedz czy przestało stukać, bo mnie ten temat też dotyczy.
Jarek jak wymienisz łożysko w koszu to powiedz czy przestało stukać, bo mnie ten temat też dotyczy.
- Jarek Międlar
- Posty: 7
- Rejestracja: wt 16 maja 2017, 20:26
- Imię: Jarosław
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z napędem lub silnikiem. Silnik hamuje mocniej.
Przebieg 50 tys.
Orzeł - super, dzięki. Zobaczę.
Jeśli chodzi o kosz, to mechanik mi doradził, żeby papierem ściernym przeszlifować te wyszczerbione miejsca gdzie chodzą tarcze, wymienić łożysko igłowe i jedną podkładkę. Podobno szczególnie to łożysko lubi stukać.
Mictom - jeśli chodzi o zestaw naprawczy to nie pamiętam, bo kupiłem, pierwszy lepszy na allegro. Ale z tego co mówisz, to ma to znaczenie. Płyn w zbiorniku mam czysty.
Stukanie w koszu, niby nic ale denerwuje trochę. Szczególnie jak przyzwyczaisz się do odgłosu tłumika i zwracasz uwagę na wszystko co dzieje się w silniku.
Seler - Ok, dam znać.
Orzeł - super, dzięki. Zobaczę.
Jeśli chodzi o kosz, to mechanik mi doradził, żeby papierem ściernym przeszlifować te wyszczerbione miejsca gdzie chodzą tarcze, wymienić łożysko igłowe i jedną podkładkę. Podobno szczególnie to łożysko lubi stukać.
Mictom - jeśli chodzi o zestaw naprawczy to nie pamiętam, bo kupiłem, pierwszy lepszy na allegro. Ale z tego co mówisz, to ma to znaczenie. Płyn w zbiorniku mam czysty.
Stukanie w koszu, niby nic ale denerwuje trochę. Szczególnie jak przyzwyczaisz się do odgłosu tłumika i zwracasz uwagę na wszystko co dzieje się w silniku.
Seler - Ok, dam znać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości