jaki łańcuch

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » sob 20 mar 2010, 08:13

Hubu pisze:Czy zębatki i łańcuch z oznaczeniem Hondy - fabryczny charakteryzuje się lepszą trwałością jak DID + Sunstary?
O ile się nie mylę to Honda zakłada DiDa VM, więc ZVM jest dużo lepszy
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Model VFR: RC46 '00
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Hubu » sob 20 mar 2010, 08:21

Damo 88
Tak o tej małej zębatce z gumą czytałem, zastanawiałem się bardziej czy cały zestaw z Hondy charakteryzuje się lepszą wytrzymałością.


Dzięki Gregory
chodzą po prostu takie zestawu na ebay i się zastanawiałem czy czegoś takiego nie kupić, ale jest to droższe niż DID + sunstary

dj cat
teksciarz
teksciarz
Posty: 138
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 11:12
Model VFR: CBR 1100 XX Super Blackbird
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dj cat » sob 20 mar 2010, 14:18

Zestaw w opakowaniu Hondy nie będzie miał innych właściwości jak ten w odmiennym pudełku (mówimy oczywiście o wyrobie tego samego producenta). Przedmiot i tak jest produkowany na tej samej taśmie, przez te same maszyny, z tych samych materiałów itp itd. Różne jest tylko konfekcjonowanie i to właśnie napis na pudełku często decyduje o różnicach w cenie. Identycznie zresztą jest z częściami samochodowymi.
Każda Honda dobrze wygląda. Nic innego nie powiem, bo bym ryzykował zdrowiem:)

Ludzie żyją po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » sob 20 mar 2010, 20:43

Też tak myślę.
Mam zestaw :zębatki Sunstara i łańcuch DID ZVM2.Dziś zmodyfikowałbym go jedynie o przednią zębatkę w oryginale,dla tych gumowych ,wyciszających "podkładek".

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Model VFR: vfr 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Re: jaki łańcuch

Post autor: Piotrek82 » pt 06 maja 2011, 15:03

Mam pytanie: obecnie mam założony łańcuch did 50va7, który podamy jest w serwisówce jako właściwy. Domyślam się że to pewnie jakiś stary model. Czy ktoś się orientuje jakie są w tym przypadku parametry w porównaniu do np.did zvm?

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Model VFR: V-TEC
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Re: jaki łańcuch

Post autor: Wojtek86 » pt 06 maja 2011, 15:09

Hubu pisze:Czy zębatki i łańcuch z oznaczeniem Hondy - fabryczny charakteryzuje się lepszą trwałością jak DID + Sunstary?
Moim subiektywnym zdaniem - tak

Ja w moim Vitku przy regularnym smarowaniu i czyszczeniu łańcucha nie musiałem go nawet naciągać (przy 10k km).
W przeszłości miałem różne doświadczenia.

W ASO komplet zębatek + łańcuch - 1008,60 PLN brutto

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: jaki łańcuch

Post autor: Gregory » sob 07 maja 2011, 20:59

Piotek, Wojtek
Po prostu zakłada się najmocniejszego DiDa ZVMX ( obecny) i latasz. Ten łańcuch jest przeznaczony do moto powyżej 1000cm i powyżej 130km -więc typowo do sportów. Moim zdaniem wytrzymie więcej niż fabryka. Mam taki założony i dzisiaj po raz pierwszy go naciągałem. Zrobiłem na nim już ponad 8kkm, a nie jeżdżę spokojnie :mrgreen:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Miarus
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: śr 24 paź 2012, 21:08
Imię: Piotr
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Wymiana napędu

Post autor: Miarus » pt 26 paź 2012, 22:46

Witam,

Jestem przed wymianą łańcucha, ponieważ jest już na końcu skali.
Moje moto ma 25 kkm przebiegu i tu nasuwa się pytanie :

Czy wymienić sam łańcuch, czy cały napęd ? (tj łańcuch, zębatkę napędzającą i napędzaną)

Jeżeli cały napęd to jakiego producenta zębatek proponujecie ? (Moim skromnym zdaniem SUNSTAR)

Czy znacie sklep, gdzie można takowy zestaw tanio kupić ? Na allegro znalazłem kompletny zestaw za 515 zł.

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Wymiana napędu

Post autor: emils » pt 26 paź 2012, 23:03

Jak już wymieniać po tylu km to cały napęd, czyl łańcuch i zębatki. Inaczej nie ma sensu, bo wymienisz łańcuch a po 5tys będziesz wymieniał zębatki, czyli od nowa rozbiórka moto...

Łańcuch-zdecydowanie DID, jeśli chodzi o zębatki-mi najlepiej podoba się sunstar.

Nie patrz na najtańsze zestawy, często są to podróby. Najlepiej jak ktoś wyśle nick allegro gościa, u którego kupował i jest sprawdzony. Często ludzie kupują najtańsze zestawy a potem się okazuje, że to nie jest D.I.D. tylko np. DiD.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
zaba80r
pisarz
pisarz
Posty: 234
Rejestracja: wt 27 mar 2012, 20:02
Model VFR: 800 FI
Imię: Piotr
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Wymiana napędu

Post autor: zaba80r » sob 27 paź 2012, 01:01

viewforum.php?f=5 po co daleko szukac masz sklep u Gregora i wszystko jasne , polecam i pozdrawiam
“You live more in 5 minutes going flat out on a vehicle like this than most people live in a lifetime” – Burt Munro...The world fastest Indian...

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana napędu

Post autor: Arnold » sob 27 paź 2012, 10:02

Zawsze wymienia się łańcuch i zębatki. Jeśli kupisz "kete" D.I.Da to pamiętaj, że jeśli nie da Ci gwarancji sklep w którym kupowałeś łańcuch to żeby dał Ci ją producent to łańcuch musi być zakuty tylko i wyłącznie zakuwarką DIDowską. Tak swoją drogą kosztuje 200 zł. Ja mam zębatki JT Sprockets i nie narzekam. Jeszcze jedna rzecz, nie wiem jak w innych modelach ale w FIstaszku można wymienić łańcuch bez jego rozcinania czy zakuwania na motocyklu. Luzuje się lewy set kierowcy i przekręca tworząc tym samym szczelinę na łańcuch. Rozważ jeszcze czy nie chciałbyś przedniej zębatki 16 zębowej zamiast oryginalnych 17 zębów. Co prawda spalanie troszeczkę wzrośnie i licznik będzie bardziej oszukiwał ale żwawszy moto będzie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Wymiana napędu

Post autor: Kolega_PL » sob 27 paź 2012, 10:30

Arnold pisze: Rozważ jeszcze czy nie chciałbyś przedniej zębatki 16 zębowej zamiast oryginalnych 17 zębów. Co prawda spalanie troszeczkę wzrośnie i licznik będzie bardziej oszukiwał ale żwawszy moto będzie.
No właśnie, duża jest różnica?
Adam

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana napędu

Post autor: Arnold » sob 27 paź 2012, 10:37

:biggrin Właśnie nie mam porównania bo odkąd kupiłem moto to była 16 zębów, a jak zmieniałem napęd to tez sobie zostawiłem 16. A nie jeździłem na innej VFR więc też mi ciężko powiedzieć. Ale wydaje mi się, że tak w jeździe obok innych VFR to jest żwawsza.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Miarus
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: śr 24 paź 2012, 21:08
Imię: Piotr
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wymiana napędu

Post autor: Miarus » sob 27 paź 2012, 15:24

A wymiana napędu na własną rękę to duży kłopot?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana napędu

Post autor: Arnold » sob 27 paź 2012, 15:31

No raczej nie. Przyda się klucz dynamometryczny i duża nasadka do śruby setu kierowcy. Jeśli będziesz miał zakuty łańcuch w sklepie to nie powinno być z tym większego problemu. Klej do gwintów by się też przydał. Ja przy okazji wyczyściłem cały wahacz i ślizgi na nim więc zajęło mi to z 3 godzinki. No i sam zakuwałem łańcuch kulką od łożyska ale wyszło idealnie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości