DID VX czy ZVMX?

Awatar użytkownika
lukszy
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
Model VFR: V-tec 2008r
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

DID VX czy ZVMX?

Post autor: lukszy » pt 03 kwie 2015, 22:14

Cześć,
Na wstępie napiszę - wieeeem! temat był ruszany, jednak użyłem wyszukiwarki tego forum i nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi i zakładam nowy temat.

Musze wymienić napęd. Krótkie pytanie, a jak ktoś bardziej milszy :) będzie miłe krótkie uzasadnienie :)
Który łańcuch do vtec -DID VX czy ZVMX?
Zębatki wezmę polecane SUNF512-16 oraz SUNR1-5695-43

Z góry dzięki za odp :)

Awatar użytkownika
saywer
teksciarz
teksciarz
Posty: 129
Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 19:17
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: saywer » pt 03 kwie 2015, 23:52

a może to : http://www.threed-chains.com/html/techn ... -530z.html
odporność na rozciąganie ma rzędu 49,8kN najmocniejszy DID (ZVM-X) ma 46,3 kN
ciekaw jestem czy ktoś testował ten łańcuch ??

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Model VFR: inne :)
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: Achmed » sob 04 kwie 2015, 11:13

DID VX spokojnie wystarczy, to dobry mocny łańcuch dedykowany do takich motocykli jak VFR, ZVMX to już najwyższa oferta DID-a według producenta o 30% trwalsza od VX, czyli teoretycznie powinna wytrzymać więcej km, jako przykład mogę podać swoje dawne moto które trafiło do mnie po 2-3 latach na serwis po zmianie dwóch właścicieli i przjechaniu sporej ilości km VX dalej był w bardzo dobrej kondycji i to na zębatkach JT a nie Sunstar którymi co niektórzy z nas tak się zachwycają, czyli moim zdaniem masz za dużo kasy? kupuj sunstar i zvmx chcesz dobrze za normalną cenę VX, zresztą w obu przypadkach do następnej wymiany już pewnie nie będziesz miał tego moto :)
Dodatkowo polecam tabele porównawcze parametrów DID-a wystarczy popytać wujka google :wink:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
lukszy
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
Model VFR: V-tec 2008r
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: lukszy » sob 04 kwie 2015, 12:04

Achmed - dzięki za odp :)
Czy mam za dużo kasy? :) właśnie o kasę się rozchodzi bo VX jest o jakieś 150zł tańszy, a 90% mojej jazdy to miasto, czy ciągły start-stop-stat, a moto czy moto będę miał do kolejnej wymiany, tego nie wiem bo narazie na blacie 36K przebiegu :)

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: Samson1983 » pn 06 kwie 2015, 21:04

Dokładnie moim zdaniem również wszystko zależy od zasobności portfela.
Gdybyś jeździł maszyna 150koni i w górę do wiadomo że w grę wchodzi tylko ZVMX.
Ale do VFR w zupełności wystarczy VX.
Ja mam założonego nowego VXa i nie narzekam.
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
saywer
teksciarz
teksciarz
Posty: 129
Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 19:17
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: saywer » pn 06 kwie 2015, 22:07

A ja powiem tak, mój VTEC zjadł dwa ZVMX w ciągu 30 tyś to dużo czy mało ? mi się zdaje że trochę mało. Niby najmocniejszy z DID'ów, ale jakoś nie jednym nie mogłem zrobić 20 tyś. Nie wiem, może to charakterystyka V-ki ? W końcu silnik trochę bardziej szarpie niż rzędówka, może ja mam ciężką rękę ? :)

Awatar użytkownika
lukszy
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
Model VFR: V-tec 2008r
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: lukszy » pn 06 kwie 2015, 23:31

Dziękuję za podzielenie się opiniami, jednak jestem bliższy do zainwestowania w ZVMX :)

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: belkot » wt 07 kwie 2015, 07:23

Chcialbym przypomniec ze w lancuchu rozciagaja sie elementy cierne a nie plytki i bezposredni wplyw na to ma smarowanie (a raczej jego brak). V-ka raczej mniej szarpie niz rzedowka a raczej i tak to nie ma wplywu. Jak juz idziemy w tym kierunku to moment najwiekszy ma wplyw na zywotnosc (oczywiscie poza kwestia smarowania). Tez jestem zdania ze zwykly lancuch spokojnie to VFR wystarczy tylko pamietac o jego smarowaniu - nie jakims syfiastym smarem ktory tylko piach lepi ale zwyklym olejem (np. Hipol)

Awatar użytkownika
lukszy
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
Model VFR: V-tec 2008r
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: lukszy » pn 04 maja 2015, 00:16

Zakupiłem jednak zestaw z VT i zębatkami JT :) jak pojeżdżę dłużej to dam opinię czy to był dobry wybór :)

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: Samson1983 » pn 04 maja 2015, 21:06

Ja na nowym zestawie DIDasia VX + zębatki JT zrobiłem 2tyś km i póki co nie było potrzeby naciągania :bye
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
lukszy
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
Model VFR: V-tec 2008r
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: lukszy » śr 06 maja 2015, 11:50

Samson1983 pisze:Ja na nowym zestawie DIDasia VX + zębatki JT zrobiłem 2tyś km i póki co nie było potrzeby naciągania :bye
Dobra wiadomość :) :hooray

Oczywiście też ma łaców VX, nie wiem skąd w moim poście wzięło się VT :mlotek

Awatar użytkownika
MEKU
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: pn 28 paź 2013, 21:27
Model VFR: v-tec
Imię: Darek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: MEKU » wt 23 lut 2016, 12:44

No to Panowie pochwalcie się jak tam po sezonie z naciaganiem łańcucha.
Stanąłem przed potrzebą wymiany napedu i opinie są różne - w Motor Landzie (importer DID) powiedzieli mi by brac ZVMX z uwagi na V-kę (wysoki moment itp). Z drugiej strony w instrukcji Honda pisze, że zamiennikiem jest DID 50VA8 - już nie produkowany ale to dziadek VX a. ML mówi, że jeśli ZVMX to nie z zębatkami JT bo się szybciej zużywają niż łańcuch tyle, że w ofercie mają jedynie sunstara więc mogą nie być obiektywni.
Oglądał już któryś z Was napęd po sezonie?

Pozdrowienia
Obrazek

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 574
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Model VFR: RC46 01 + RC12CX650E
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: ZioLek-82- » wt 23 lut 2016, 20:01

sunstar + zvmx to chyba najtrwalsze połączenie
Mam od roku i jeszcze nie naciągałem a kilka tysi zrobiłem-ale dokładnie ile to nie wiem
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: wydra » śr 24 lut 2016, 12:02

7 tys bez naciągu nowego napędu Sunstar + zvmx. I to w x-11
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
MEKU
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: pn 28 paź 2013, 21:27
Model VFR: v-tec
Imię: Darek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: DID VX czy ZVMX?

Post autor: MEKU » śr 24 lut 2016, 14:51

Zdaję sobie sprawę, że ZVMX jest mocniejszy od VX ale zastanawiam się czy to nie przerost formy nad treścią i czy "mocniejszy" oznacza w tym przypadku bardziej odporny na zużycie. Piszesz Wydra, że ZVMX sprawdza się w X-11 - to dobrze, tyle że wg katalogu jest to łańcuch dedykowany do tego motocykla, wg tego samego katalogu dedykowany jest VX do VFR. Niemniej sprzedawca sugerował zastosowanie ZVMX z uwagi na " silnik V". Zapytany o średnią żywotność przy założeniu, że dbam, smaruję itp. określił ją na ok 25 tys dla VX i 30 tys dla ZVMX więc różnica nie jest porażająca - natomiast w cenie znacznie wyraźniejsza.
Stąd moje pytanie do tych co założyli VX i trochę już przejechali - czy obserwujecie szybsze zużycie?

Pozdrowienia
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości