Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Vermilion » pt 25 lip 2014, 20:44

Moc na silniku, a moc na kole nie zmienia się przez przełożenie tylnego koła. Różnica między tymi dwoma parametrami wynika jedynie ze strat przeniesienia napędu.

Przełożenie przeniesienia napędu na wpływ tylko na 2 parametry. Prędkość i moment obrotowy. To działa w ten sam sposób jak zmiana "biegów" w skrzyni biegów :) tylko, że to jest przełożenie stałe, które zmieniamy poprzez ręczną zmianę zębatek.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: magik » pt 25 lip 2014, 21:28

Nie wiem o co Ci chodzi , wiec za pewne o pieniądze :P
Jaka prędkość masz na myśli? Motocykla obrotowa?

Moc na kole, a moc silnika to nie tylko straty w przeniesieniu napędu, ale i przełożenia (skrzynia biegów) Wiec tak, dla vfr:
- przełożenie pierwotne to 1,939
- biegu 1 to 2,846
- biegu 2 to 2,062
- biegu 3 to 1,631
- biegu 4 to 1,333
- biegu 5 to 1,153
- biegu 6 (nadbiegu) to 1,035

arcinkk
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 24 lip 2014, 17:54
Model VFR: 750
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: arcinkk » sob 26 lip 2014, 06:45

no to kto podsumuje, 47-49z zwiększy przyśpieszenie i "zrywność" cudaka a obniży prędkość maks. tak mam to rozumieć ?

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Vermilion » sob 26 lip 2014, 10:27

Magik. Ale po co komu pokazujesz te przełożenia? Przełożenie w skrzyni biegów nie ma wpływu na moc czy to na silniku czy na kole! Mylisz pojęcie mocy i momentu obrotowego. Moc jest wprost proporcjonalna do iloczynu mocy i prędkości obrotowej, które są do siebie odwrotnie proporcjonalne w zależności od zmiany przełożenia w skrzyni !

Na szybko znalezione tłumaczonko w Internecie, bo nie chce mi się tutaj wywodu z SiC pisać :)
http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

W skrócie. Zmieniając przełożenie czy to w skrzyni biegów, czy to przełożenie główne na układzie napędowym (zębatki) regulujesz tylko maksymalne prędkości obrotowe koła na każdym z biegów (v-max mówiąc kolokwialnie) i moment obrotowy (zrywność). Jeśli dasz większą zębatkę na tył to:
- Moc się nie zmienia (ani to na kole, ani na silniku), bo nie ma to na nią wpływu
- Prędkość maksymalna maleje
- Moment obrotowy na kole rośnie
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: magik » sob 26 lip 2014, 10:59

Vermilion pisze:Moc jest wprost proporcjonalna do iloczynu mocy i prędkości obrotowej
Ciekawe ??????

Zgadzam się, ze moc jest stała i nie zmienna, ale dla każdego przełożenia. Mowa o mocy na kole. Jak sprytnie zauważyłeś moc moment i obroty są nierozerwalnie związane. Odwołując się do tego co napisałeś.... tak biegi maja ograniczone v-max, bo to wynika z wykresu mocy i momentu. Na biegu pierwszym potrzebujemy więcej momentu aby ruszyć pokonać wszystkie opory. Teraz popatrz na wykres gdzie jest maksymalny moment obrotowy silnika i jak w tym punkcie ksztautuje się moc.

Pamiętaj, że to skrzynia regoloje toco masz na kolo, bo gdybyś miał stała równa moc na kole na wszystkich biegach, moment by się nie zmieniał.

Mówiąc łopatologicznie moment odpowiada za dynamikę, przyśpieszenie i elastycznosc, natomiast moc odpowiada za maksymalną prędkość. Jest to duże uproszczenie, ale tak to jest :P mówił Mariusz Max Kolonko :P

Awatar użytkownika
konrad1f
pisarz
pisarz
Posty: 288
Rejestracja: śr 29 lut 2012, 00:45
Model VFR: rc46
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: konrad1f » sob 26 lip 2014, 11:05

magik pisze:
Mówiąc łopatologicznie moment odpowiada za dynamikę, przyśpieszenie i elastycznosc, natomiast moc odpowiada za maksymalną prędkość. Jest to duże uproszczenie, ale tak to jest :P mówił Mariusz Max Kolonko :P
to tak duże uproszczenie, że właściwie kłamstwo :lol:

za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy przyłożony do tylnego koła czyli moc silnika dostarczony przez odpowiednie przełożenie
zakładając, że mielibyśmy idealną bezstopniową skrzynię która potrafiła by utrzymywać cały czas określoną prędkość obrotową silnika to motocykl przyspieszy sprawniej przy obrotach mocy maksymalnej a nie maksymalnego momentu obrotowego

Awatar użytkownika
konrad1f
pisarz
pisarz
Posty: 288
Rejestracja: śr 29 lut 2012, 00:45
Model VFR: rc46
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: konrad1f » sob 26 lip 2014, 11:16

arcinkk pisze:no to kto podsumuje, 47-49z zwiększy przyśpieszenie i "zrywność" cudaka a obniży prędkość maks. tak mam to rozumieć ?
tego nie trzeba rozumieć - to oczywiste
tak samo, że jeśli będzie próbował jeździć z podobnymi prędkościami jak teraz (przed zmianą przełożenia) to zwiększysz zużycie paliwa, będziesz jeździł na wyższych obrotach, będziesz częściej maglował przełożeniami co pewnym czasie (zwłaszcza jeśli będziesz motocykl używał także wycieczkowo) będzie Cię denerwowało. Do jazdy po samym mieście + jakieś próby stuntu/gymkhana może być OK. Ale jak chcesz ćwiczyć szybkie gumy to wg. mnie nie ma sensu zmieniać przełożenia. 800Fi i tak dobrze z dwójki idzie na kapcia przy standardowych przełożeniach.

arcinkk
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 24 lip 2014, 17:54
Model VFR: 750
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: arcinkk » sob 26 lip 2014, 15:05

idzie idzie, ale raczej chodzi mi urozmaicenie tej zabawy druga zabawke mam wycieczkową z vfr chce poeksperymentować , wiem już żę 55z i 58z wejdzie tylko teraz sprawa łańcucha jest praktycznie nowy wiec nie bede zmieniał tylko gdzie dokupić najlepiej ogniwa i przerobić samemu . Dopiero co sie ucze wiec prosze o wyrozumiałaść :D

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Vermilion » sob 26 lip 2014, 15:36

W jaki sposób chcesz zmieścić tam 55/58z ? Kumpel właśnie będzie ogarniał z mojej powypadkowej VFR 800Fi Stunt psa i póki co jedynym sposobem jest chyba cofnięcie na maksimum koła tylnego na mimośrodzie.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

arcinkk
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 24 lip 2014, 17:54
Model VFR: 750
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: arcinkk » sob 26 lip 2014, 15:51

do połowy będzie cofnięta, oglądałem dziś takego cudaka czekam tylko jeszcze na odp co do średnicy. a jak z łańcuchem pocudować ?

Awatar użytkownika
Pawelek_Okrutny
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pt 06 wrz 2013, 12:28
Model VFR: RC46
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żory

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Pawelek_Okrutny » sob 26 lip 2014, 16:02

ja pie**** wszyscy wiedza o co chodziło koledze tzn chcial powiedzieć ze motor bedzie zrywniejszy a wy sie licytujecie kto jest lepszym doktorem czy inzynierem
rece opadaja
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.

arcinkk
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 24 lip 2014, 17:54
Model VFR: 750
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: arcinkk » sob 26 lip 2014, 23:15

a więc dziś pozbyliśmy sie wszystkiego co niepotrzebne w zabawie, jak już dojdę do tego jak dodawać zdjęcia . :) a i wciąż nikt nie ma pomysłu nad zębatką i łańcuchem ?

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Vermilion » sob 26 lip 2014, 23:17

Pawelek ale to nie o to chodzi :) Kolega został już uświadomiony, ale chodzi teraz o to, żeby nie siać fermentu dla potomnych, bo tutaj niezła herezja się szerzy. Do Magika - spójrz we wzory i zależności między mocą o momentem obrotowym. Moc czy to na silniku czy na kole zależy tylko i wyłącznie od tego co się dzieje w silniku! Od zjawisk jakie zachodzą podczas zmiany prędkości obrotowych SILNIKA poprzez jego sprawność ! Moc w skrócie energia uzyskana w określonym czasie !

Moc = (Moment obrotowy x prędkość obrotowa) / 9549.3 (lub 9548.7 i inne), gdzie ta liczba przez którą się dzieli bywa według różnych źródeł ze względu na jej pochodzenie z obliczeń cieplnych silnika spalinowego.

Moment obrotowy natomiast to siła pochodząca ze spalania paliwa, działająca w osi tłoka odniesiona do promienia wykorbień wału. Następnie można to przełożyć na siłę odniesioną do promieni kół zębatych biegów w skrzyni biegów, a na końcu na przekładnię główną (łańcuch i koła zębate), a na samiutkim końcu na promień koła tylnego z oponą. Tutaj prędkość obrotowa tych elementów nie ma najmniejszego znaczenia! To moment obrotowy jest tym co obrót powoduje.

Jeśli zwiększamy prędkość obrotową silnika to przeważnie jego moment obrotowy również rośnie, wynika to z charakterystyki jego działania, osiągów, itd. oczywista oczywistość :) A więc i MOC silnika również rośnie gdyż cały iloczyn rośnie!

Inaczej to działa w przypadku mocy na kole! Ponieważ jeżeli zmieniamy przełożenie w skrzyni biegów, np. z biegu 2 na 3 - to zmniejszamy tym samym moment na kole końcowym, ale za to zwiększamy prędkośc obrotową. Te wartości zmieniają się ODWROTNIE PROPORCJONALNIE do siebie. Iloczyn (a więc moc) tych dwóch wartości cały czas jest ten sam, ale zmieniają się tylko te 2 wartości! To samo tyczy się zmiany przełożenia przekładni głównej (łańcuch, zebatki) ! Moc na każdym biegu, czy przełożeniu końcowym zebatek jest ciągle TAKA SAMA. Zmieniają się tylko prędkości obrotowe i moment obrotowy na kole!

Jeszcze raz, czytaj to: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: magik » ndz 27 lip 2014, 08:51

Adam poczytaj moje wszystkie posty w tym temacie, sam na poprzedniej stronie napisałem, ze moc się nie zmieni. Wiec czytaj ze zrozumieniem. Natomiast diabeł tkwi w szczegółach... jak masz możliwość obejrzeć sobie hamownie silnikową i hamownie podwoziowa oraz zrobić na nich pomiary tego samego sprzęta to zobaczysz namacalnie o czym ja mówię. Tak w tworu moc na kole to moc silnika pomniejszona o sprawność jej przekazania przez napęd. W praktyce nawet rodzaj ogumienia ma znaczenie. Świetnie to wychodzi na oponach zimowych i letnich w aucie.
Sam piszesz o związku mocy, momentu i prędkości obrotowej. Potem go negujesz.... Ja się stale tu odnoszę do przypadku (jak wyżej pisałem) ze stała prędkością obrotowa bo to charakteryzuje najlepiej obie zależności. Wiec jeśli zmniejszymy moment, przy stałej prędkości....? No właśnie patrząc też na styk opon z aswaltem pamiętaj, ze droga jest dluzsza więc pedkosc obrotowa mniejsza, za to promień większy, ale czy te wartości wyrównają się.....?

Myślę, ze jak odpowiesz sobie na te pytania to zrozumiesz o czym mowie, bo te zmiany mocy nie są jakieś znowu ogromne, że nagle tracimy 50KM. Natomiast rzy stałej mocy generowanej przez silnik zależnie od przełożenia skrzyni i sprawności wielu mechanizmów tracimy na zdolności wykonania pracy w jednostce czasu.

Vermilion pisze:Moc = (Moment obrotowy x prędkość obrotowa) / 9549.3 (lub 9548.7 i inne), gdzie ta liczba przez którą się dzieli bywa według różnych źródeł ze względu na jej pochodzenie z obliczeń cieplnych silnika spalinowego.
Jak byś przeczytał co Arnold wrzucił to byś nie pisał o obliczeniach cieplnych. Tak się składa, ze zajmuje się tym na godzien tylko w większych silnikach i nie tylko i mogę Ci tu zrobić bilans energii od strony paliwa lub jak wolisz od strony silnika.
W ogóle to co piszesz o tym skąd się bierze moment jest mega uproszczeniem. Nie sądzę aby większość tutaj interesowała kaloryczność benzyny, energia jej wybuchu objętość komory itd. Podsumowując mam nadzieje, że tym razem się zrozumieliśmy, a szczegóły możemy obgadać przy piwie jak się wykurujesz ;)


PS pamiętaj oprócz wszystkich mądrych wzorów z Wikipedii, że moc to praca w jednostce czasu. I teraz ważne co jest pracą, a no dla silnika to jest ruch tłoka od GPZ do DPZ, a dla koła praca co jest
....? No właśnie Wiec może teraz zrozumiesz o czym piszę.

Milo podyskutować o poważnych rzeczach, ale mnie się juz nie chcę.

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Jacko » pn 28 lip 2014, 14:01

Nie było mnie parę dni a tu temat aż kipi.
Oczywiście pomyłka z mojej strony. Chodziło mi o moment. Więc sorki. :oops:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości