Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

arcinkk
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 24 lip 2014, 17:54
Model VFR: 750
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: arcinkk » czw 24 lip 2014, 18:16

Witam jako nowy członek wypada się przedstawić. Jestem Marcin i posiadam jako drugi motor Honde VFR 750 która orginalny to ma chyba tylko silnik i żebatki. Czy ma ktoś doświadczenie w przerabianiu napędu - chodzi mi tu o zmiane tyłu na 47z abo na pizze. i łancuch samemu rozkuwać ? niepotrzebna mi predkosc v-max 240 tylko duza moc na tylnie koło.

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: magik » czw 24 lip 2014, 19:39

Witaj.... a co masz jako pierwszy?

Zmiany zębatki przy monowahaczu mogą być niemożliwe (ograniczone miejsce), to tak po pierwsze, a po drugie nawet jak wstawisz na tył 104 zęby to moc będzie taka sama ;)
Pozdro

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: kiki » czw 24 lip 2014, 20:06

jaki masz ten model VFR? 47 zębów powinno się zmieścić na monowahaczu - ale najlepiej zmierzyć średnice i przymiarować do koła.

arcinkk
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 24 lip 2014, 17:54
Model VFR: 750
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: arcinkk » pt 25 lip 2014, 06:28

jako pierwszy cbr 600f a druga to vfr 750 rc36 , no tak magik moc będzie ta sama, mysle że dobrze wiesz o co mi chodziło.

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2203
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Jacko » pt 25 lip 2014, 14:02

Magik owszem moc silnika zostaje ale ilość km mierzonych na kole się zmieni więc jak najbardziej ma to sens.

Awatar użytkownika
firemanek1972
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: pn 15 sie 2011, 17:56
Model VFR: RC36II,SC33 RC46
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: firemanek1972 » pt 25 lip 2014, 14:13

Jacko pisze:Magik owszem moc silnika zostaje ale ilość km mierzonych na kole się zmieni więc jak najbardziej ma to sens.
A że tak zapytam skąd się wezmą te dodatkowe kuce po zmianie zębatki na kole, jeżeli silnik nadal produkuje tę samą moc? Przełożenie owszem, zmieni się zasadniczo, gdybyś napisał o momencie obrotowym na kole, to mógłbym to jeszcze kupić. Rozwiń tę myśl bom ciekaw...pzdr. :)
"To są pańskie prywatne koncepcje!"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2303
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Arnold » pt 25 lip 2014, 14:26

To poczytaj jak się liczy moc w silnikach spalinowych. ;)
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
firemanek1972
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: pn 15 sie 2011, 17:56
Model VFR: RC36II,SC33 RC46
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: firemanek1972 » pt 25 lip 2014, 14:27

Arnold pisze:To poczytaj jak się liczy moc w silnikach spalinowych. ;)
Arnold! Co do tego tematu wniósł Twój post i tekst w stylu "wiem, ale nie powiem"? Chcesz mieć dwójkę z przodu w ilości postów? Prosiłem o rozwinięcie myśli kolegi w temacie w którym on zapewne posiada większą wiedzę niż ja...
"To są pańskie prywatne koncepcje!"

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: magik » pt 25 lip 2014, 14:48

Arnold pisze:To poczytaj jak się liczy moc w silnikach spalinowych. ;)
a od której strony chcesz liczyć bo można od strony powietrzno paliwowej lub od strony wału korbowego. Nie wiem określ co chcesz liczyć.... Raczej nie sądzę, żeby w silnikach spalinowych było inaczej niż w całej fizyce. Chyba że przejdziemy do fizyki relatywistycznej gdzie ciężko o jednoznaczne odniesienie się do czasu.

Z resztą kolejny raz nie chce mi się tego wałkować.................. Skończę na tym: moc silnika pozostanie taka sama, moc przekazywana na koło się zmieni (zmniejszy), za to zwiększy się moment na kole. Z racji tego że obie charakterystyki są nierozerwalnie ze sobą powiązane.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2303
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Arnold » pt 25 lip 2014, 14:55

Dobrze, przepraszam, że się odezwałem. Napiszę tylko tyle. P[W]≈n[obr/min]*M[Nm]/9549,3 i że Magik ma rację, że moc zmaleje, a moment wzrośnie.
Ostatnio zmieniony pt 25 lip 2014, 15:38 przez Arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: magik » pt 25 lip 2014, 15:21

Arnold pisze:Dobrze, przepraszam, że się odezwałem
chyba nie do mnie :P:P:P
Arnold pisze:/9549,3
ja tylko jestem ciekaw skąd wziąłeś ten współczynnik inżynierski, bo nie wiem czy dobrze myśle a sprawdzać mi się teraz tego nie chce.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: kiki » pt 25 lip 2014, 15:29

nie jestem fizykiem ale tak na chłopski rozum- moc sie nie może zmienić- tylko tak jak magik pisał- moment na tylnym kole może się zmienić. Mój brat jest doktorem fizyki więc jak chcecie to jutro powiem zeby to dokładnie poobliczał i bedzie jasność :twisted:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2303
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Arnold » pt 25 lip 2014, 15:32

Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: magik » pt 25 lip 2014, 18:20

Dzięki za link Arnold choć mnie się tam jednostki nie podobają bo do podstawienia dają kilowaty, tymczasem na początku wstawiają i obliczają dla 1000kW. Powinno się liczyć w jednostkach podstawowych albo po prostu wstawić 1 dla kW i wtedy końcowy wzór miałby słuszność. Pachnie mi to niedbalstwem ale nie będę się nad tym onanizował.

Wracając.... Moc nie wzrośnie. Moc silnika bez ingerencji nie wzrośnie na 100000000% tu chyba jesteśmy zgodni. Moc przekazywana na koło może wzrosnąć, gdy zmniejszymy straty w ukladzie przekazania napędu. Ciężko dołożyć jakieś konie :P

Natomiast odwołując się do cytowanego.... Łańcuch działa na tylna zebatke z jakąś silą F. Zwiększając średnicę czyli R otrzymujemy wzrost momentu. Idąc dalej zwiększając zebatke wzrasta (wydłuża się) droga jaką pokonuje łańcuch po tej zebatce (wirtualny/dowolny punkt na zębatce), a co za tym idzie zmniejsza się prędkość obrotowa.
Kto nie wierzy to na rower i przerzutki zmienić, można kręcić jak szalony a poruszamy się jak ślimak.
Więc reasumując.... Moc na kole pozostaje bez zmian, zgodnie ze wzorem że P=M*ω.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2303
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)

Post autor: Arnold » pt 25 lip 2014, 18:36

Mowa o mocy na kole. Ale z tego co mówisz to masz rację.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość