Stukanie sprzęgła

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Model VFR: VTEC '04
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Re: Stukanie sprzęgła

Post autor: Bialy » pn 04 mar 2019, 21:28

Ok, dzięki panowie. Wymienię już chyba cały komplet, żeby nie robić tego dwa razy.

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Model VFR: VTEC '04
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Re: Stukanie sprzęgła

Post autor: Bialy » pt 19 kwie 2019, 13:27

Ok, zmieniłem u siebie jakiś czas temu następujący zestaw:
- tulejkę, na której osadzone jest łożysko igiełkowe - kupowałem OEM za ok. 120 zł
- łożysko igiełkowe kosza - kupowałem w sklepie albeco.com.pl, NK 35x42x30-5 NTN - 72 zł
- łożysko kulkowe mocowane w talerzu - też albeco.com.pl, 16003-C3 FAG - 18 zł

Dodatkowo kupiłem sobie mniej więcej taki klucz do blokowania kosza: Obrazek
Klucza można szukać pod nazwą "blokada koła pasowego".

Nowe łożysko igiełkowe ma otwory w zewnętrznej obudowie, więc jest lepiej penetrowane olejowo :) Mój motocykl na liczniku ma ok. 38 tys. km. Oglądałem przed zakupem kilka sztuk i wydaje mi się, że jest w miarę realny lub mocno uszanowany przez poprzednich właścicieli. Łożysko kulkowe nie nosiło znamion zużycia, podobnie bieżnia - jej wymiary nominalne są podane w serwisówce. Moja praktycznie odbiegała wymiarami od nowego oryginału, który kupiłem, więc z tym polecam się wstrzymać, bo bez sensu jest wydawać 120 zł. W razie czego mogę odsprzedać komuś moją używkę ;)
Łożysko igiełkowe było natomiast mocno zużyte, wyraźnie wyczuwałem luz dużo większy, niż w nowym.

Po poskładaniu wszystkiego i odpaleniu przeżyłem lekki szok, ponieważ stukanie było praktycznie takie, jak przed całą operacją, więc uznałem, że rozwalony jest już kosz. Przejechałem jednak kilkanaście kilometrów i najwidoczniej olej wszedł, gdzie trzeba, bo teraz jest znaczna poprawa. Na postoju co jakiś czas słyszę pojedyncze stuknięcie, wcześniej to był karabin maszynowy.

Absolutne minimum przy tej wymianie to moim zdaniem łożysko igiełkowe, bieżnia chyba rzadziej jest do wymiany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Model VFR: 800FI RC46
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Stukanie sprzęgła

Post autor: Mila » czw 09 maja 2019, 09:46

Czy przy wymianie tarcz sprzęgła muszę spuszczać olej , czy wystarczy postawić na bocznej podpórce? Dzięki z góry za podpowiedz

Awatar użytkownika
Tomek Grudziądz
klepacz
klepacz
Posty: 1150
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
Model VFR: TRIUMPH SPRINT 1050
Imię: Tomek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Stukanie sprzęgła

Post autor: Tomek Grudziądz » czw 09 maja 2019, 13:37

Wystarczy boczna.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Model VFR: 800FI RC46
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Stukanie sprzęgła

Post autor: Mila » czw 09 maja 2019, 14:30

Dzięki, ale jeszcze jedno pytanie jaka jest grubość przekładek ,tarcz sprzęgła, wysokość sprężyn, nowych i minimalne wymiary. Nie mam manuala i nie mogę sprawdzić. Pozdrawiam

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Model VFR: 800FI RC46
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Stukanie sprzęgła

Post autor: Mila » czw 09 maja 2019, 15:44

Ściągnąłem Manuala i już mam miń. wymiary. Dzięki za pomoc jak rozkręcę to jeszcze będę dopytywał bo pewnie coś tam zobaczę ciekawego.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości