Przednia zebatka 16z

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 441
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Model VFR: BANDERsnatch
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Przednia zebatka 16z

Post autor: Roadrunner » czw 25 paź 2012, 23:19

Czy przy zmianie małej zębatki z 17 na 16 zębów wystarcza regulacji napięcia łańcucha czy trzeba go skrócić?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2303
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: Arnold » pt 26 paź 2012, 06:45

Wystarcza.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
vader
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: ndz 05 maja 2013, 00:05
Model VFR: VFR RC 46 italianred
Imię: Sylwek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brzozów
Kontakt:

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: vader » śr 23 kwie 2014, 13:37

Odkop co by forum nie zaśmiecać :wink: Mianowicie potrzebuję konkretnych opinii osób które wymieniły zdawczą z 17z na 16z w 800fi. Interesuje mnie Wszystko co istotnie, czyli różnica w przyśpieszeniu, v-maxie, spalaniu itp.
"Come along now
Come along with me
Come along now
Come along and you´ll see
What it´s like to be free "

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2303
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: Arnold » śr 23 kwie 2014, 15:41

Ja mam 16 ale nie widzę jakiejś większej różnicy w jeździe. Jest trochę żwawsza ale bez szalu. No ale licznik za to ciula mnie przy 130 o 15 km/h. :D
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

z.yszek
Posty: 4
Rejestracja: sob 10 gru 2016, 20:01
Model VFR: 800fi
Imię: zby
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: z.yszek » ndz 26 lut 2017, 09:43

Podepnę się pod temacik z zapytaniem o rozmiary zębatek zdawczych bo oryginalne przełożenie 17-43 jakoś mi nie pasuje.
Silnik przy 100 km/h kręci 4200 rpm na szóstce, trochę dużo zdaje mi się. Nie chodzi mi o vmax tylko o obniżenie obrotów silnika przy długich autostradowych przelotach.
Największa jaką znalazłem to 18 ząbków. Spotkał ktoś 19 zębów?
A jeżeli tak, to czy ma to sens :?:
Idzie takim ''nadbiegiem'' ograniczyć spalanie przy długich przelotach z prędkością autostradową ~160 km/h

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4538
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: PETER » ndz 26 lut 2017, 10:42

zmiana przełożenia powoduje w pewnym sensie utratę mocy na tylnym kole co powoduje większe otwarcie przepustnicy celem uzyskania tych samych parametrów jazdy co na normalnym przełożeniu w końcowym efekcie może się okazać ze obroty spadły ale i osiągi tez co przełoży sie na większe zużycie paliwa teoretyzując taki obrazek normalne przełożenie prędkość 100 km/h i lekki wiatr czołowy ,przepustnice otwarte na 50% to samo tylko zmiana przełożeń i przepustnice otwarte na 70% warto przemyśleć jaki uzyska się efekt
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

z.yszek
Posty: 4
Rejestracja: sob 10 gru 2016, 20:01
Model VFR: 800fi
Imię: zby
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: z.yszek » ndz 26 lut 2017, 14:39

Fajna stronka http://www.gearingcommander.com/
Wyliczyłem tam że mając; 17 zębów na zdawczej przy 6000rpm miałbym prędkość 140,2
18 zębów /6krpm 148,5
19 zębów 156,7 km/h na szóstym biegu

Różnica 16,5 kilometra na godzinę, myślę że mogło by się to przełożyć pozytywnie na wyniki spalania.
Może ma ktoś doświadczenia :?:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2303
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: Arnold » ndz 26 lut 2017, 16:40

Próbuj choć bardziej jestem tutaj nastawiony na zdanie PETERa. Druga rzecz że 19 zębów już Ci się nie zmieści chyba w obudowie. I trzecia rzecz że te 4200 obrotów przy 100 km/h to jest już prawie minimum. Ten silnik nie lubi schodzić poniżej 3500. A przy 100 opór jest na tyle duży że te 4200 to jest już bardzo mało. Jeszcze jedna rzecz jest taka że prędkość jazdy jest brana z wałka zębatki zdawczej. Zmiana jej rozmiaru nie zmieni stosunku obroty - prędkość na liczniku. Musisz to sprawdzić GPSem.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: wydra » ndz 26 lut 2017, 17:16

w X-11 założyłem akcesoryjne zębatki i wracam do serii w tym sezonie ;)
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 303
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: VTEC
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: MarcinD » ndz 26 lut 2017, 17:23

Akcesoryjne tzn? Mniejsze większe?
hornet 600 PC36 --> vfr800 vtec --> . . .
Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej -> https://www.wojsko-polskie.pl/bedziesz-/

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: wydra » ndz 26 lut 2017, 17:45

MarcinD pisze:Akcesoryjne tzn? Mniejsze większe?
przód jeden mniej, tył jeden więcej, chciałem jeszcze bardziej moment zwiększyć, ale gdy moto wchodziło mi na pewne obroty przy pewnej prędkości to wyskakiwała mi sprężynka stopki bocznej i tak 3 razy :D , kolega pisze o zmianie w drugą strone jednak uważam że co producent to producent .
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4538
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: PETER » ndz 26 lut 2017, 19:41

średnio się przelicza że zmiana na przedniej zębatce o 1 ząb to jak zmiana tylnej o 3 zęby,możesz mieć taki efekt ze szybciej będziesz jezdził na 5 biegu a po wrzuceniu 6-tego biegu będzie zwalniała
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

z.yszek
Posty: 4
Rejestracja: sob 10 gru 2016, 20:01
Model VFR: 800fi
Imię: zby
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: z.yszek » pn 27 lut 2017, 20:27

Tak,,, dziś pojeździłem zwracając uwagę jak ten silnik się zachowuje, i powiem że jestem dość mocno rozczarowany.
Rzeczywiście, poniżej trzech tysi to na dwójce można jechać, zejście na szóstce w te okolice obrotów to :roll:

Zapewne zaryzykuję 18 zębów, wiele to nie zmieni ale spróbuje.
Racja z przekłamaniami licznika przy zmianie przełożenia, w ogóle o tym nie pomyślałem.
Lata temu miałem Thunderace'a to był piękny silnik, pięć przełożeń. na piątce mając 1500 rpm po prostu się odkręcało i.... :mrgreen:

ps. ale są i plusy dodatnie, gang silnika na akcesoryjnym wydechu rekompensuje brak momentu od dołu :D, nawet Duc ST2 może się schować
ps.psa :D wiem ze to dziwne, ale kupiłem moto w jesieni nawet go nie próbując, stąd te moje dywagacje.... :biggrin

Awatar użytkownika
antek
pisarz
pisarz
Posty: 308
Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
Model VFR: RC 46 FI
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: antek » pn 27 lut 2017, 22:14

z.yszek pisze:rekompensuje brak momentu od dołu
A czy na pewno rozmawiamy o VFR-ce :?: :?: :?:
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Przednia zebatka 16z

Post autor: wydra » pn 27 lut 2017, 23:16

antek pisze:
z.yszek pisze:rekompensuje brak momentu od dołu
A czy na pewno rozmawiamy o VFR-ce :?: :?: :?:
85 Nm to szaleństwo? :D
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość