Problemy z redukcją biegów

paul66
Posty: 9
Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jawor

Problemy z redukcją biegów

Post autor: paul66 » sob 24 wrz 2011, 20:28

Witam i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. W mojej VFR RC36 II podczas redukcji biegu, no np. z 5 na 4 bieg zchodzi normalnie, ale na 3 już nie zrzucę, muszę na puszczonym sprzęgle lekko dźwignie zmiany biegów podciągnąć do góry i wtedy wcisnąć sprzęgło i redukować i tak za każdym razem, z 4 na 3 zrzuci dobrze, ale już z 3 na 2 muszę stosować wyżej wymieniony sposób... Jest to uciążliwe w mieście, gdzie nie mam zbyt dużo czasu na taką zabawę.

Miał ktoś taki problem? Może ktoś wie jaka może być przyczyna?

I jeszcze mam pytanko, jaki olej jest w skrzyni? ten sam co wlewam do silnika czy gdzieś indziej się wlewa olej do skrzyni?

Awatar użytkownika
Tomek Grudziądz
klepacz
klepacz
Posty: 1150
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
Imię: Tomek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: Tomek Grudziądz » sob 24 wrz 2011, 20:40

paul66 pisze:ten sam co wlewam do silnika
Tak
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: waclv » sob 24 wrz 2011, 22:15

Najpierw zapraszamy do powitalni, tam powinien znaleźć sie Twój pierwszy post, zanim inni zobaczą i się zacznie nagonka :P

Po odmaszerowaniu do wyżej wyznaczonego miejsca, proponuję zerknąć czy przypadkiem układ hydrauliczny sprzęgła nie jest zapowietrzony i przy okazji Zerknij czy płyn w sprzęgle nie jest już koloru herbaty- jak tak to go wyoutować i nowym zalać potem Zobacz czy sie coś poprawiło :wink:

Pozdro

paul66
Posty: 9
Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jawor

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: paul66 » sob 24 wrz 2011, 23:33

Przywitany. A jeszcze jakbyś mógł napisać jak sprawdzić czy nie jest zapowietrzony i gdzie sprawdzić ten płyn, bo jestem w tym zielony i dopiero się uczę :D

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: Piotrek82 » ndz 25 wrz 2011, 08:13


Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: figaro » wt 27 wrz 2011, 21:52

Zerknij tutaj :wink:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

paul66
Posty: 9
Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jawor

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: paul66 » pt 30 wrz 2011, 15:42

odpowietrzanie nie przyniosło skutków... ale za to ostatnio jak byłem na lotnisku VFR'ce troszkę pocisnąć to jak z lotniska wyjechałem do teraz mam problemu z wrzuceniem biegu z 2 na 3 i z 3 na 4, muszę po kilka razy ciągnąć dźwignię żeby zaskoczyło, przy próbie podciągnięcia dźwigni jest ona tak jakby zablokowana, tzn. nic a nic w góre nie idzie, ale zredukować mogę. a problem z redukcją dalej występuje, muszę po redukcji podciągnąć nóżkę, żeby móc dalej redukować. POMOCY!!!


edit: na lotnisku nie świrowałem, sprawdzałem Vmax i doszło do 225 i pas się skończył. i tak kilka razy w te i spowrotem, ale vfr'ka nie szwankowała, dopiero jak wyjechałem z lotniska.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: olo » pt 30 wrz 2011, 16:00

Może coś nie gra w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów. Żeby się do niego dostać wystarczy tylko zdemontować pompę cieczy i po odkręceniu czterech (chyba) śrub-wszystko masz na wierzchu...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: PETER » sob 01 paź 2011, 00:03

z tego co piszesz to wygląda tak że albo pękła albo w jakiś inny sposób nie działa sprężynka powodująca powrót dźwigni zmiany biegów do położenia wyjściowego jeśli masz serwisówke to dział 10-5 trzeci rysunek od góry nazwa return spring strona w wersji komputerowej 300
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

paul66
Posty: 9
Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jawor

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: paul66 » ndz 02 paź 2011, 10:18

olo, a żeby dostać się do tego mechanizmu trzeba spuszczać olej? czy na sucho tam jest? i jak zdejme pompę to ciecz też wypłynie?

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: olo » ndz 02 paź 2011, 21:04

do demontażu pompy nie musisz spuszczać oleju na pewno-wystarczy lekko przechylić moto na prawo, ale żeby zdjąć ten dekielek od mechanizmu zmiany biegów-nie jestem pewien czy przechylenie wystarczy. Albo oceń to sam albo od razu spuść...
Chłodziwo oczywiście też musisz wylać-inaczej pompy nie zdejmiesz...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

paul66
Posty: 9
Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jawor

Re: Problemy z redukcją biegów

Post autor: paul66 » sob 22 paź 2011, 16:47

Witam wszystkich pomocników :) dałem w końcu VFR'kę do fachowca, bo sam prawdopodobnie bym tego nie zrobił. Problemem okazała się pęknięta sprężynka powrotu dźwigni do pozycji neutralnej. Dziękuję wszystkim za pomoc i szerokości :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości