smarowanie i czyszczenie łańcucha
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Model VFR: VFR+LC4
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Ale czy jest sens oszczędzać na tym oleju? Ja 2 sezony temu kupiłem butelkę czerwonego oryginalnego scottoilera, pamiętam że jak kupowałem to są dwa rodzaje czyt. kolory które różnią się temp. w jakiej użytkujemy moto. Może i Hipol też smaruje ale po co kombinować i syfić felgę owiewkę itp.? Generalnie to mój pierwszy scootoiler w motocyklu ale naprawdę jestem miło zaskoczony skutecznością, mimo 3 sezonu napęd wciąż oryginalny (przebieg ogólny 38 tyś) i nawinięcia 8 tyś jak na razie nie ma potrzeby naciągu łańcucha ps. skuteczne to cholerstwo
Właśnie wróciłem z Warszawy.
W czwartek przejazd Kraków-Warszawa (przez Kielce) zajął mi 2.45h, dziś gdy wracałem (ta sama trasa) 2.35h.
W środę umyłem sobie motorek przed domem. Gdy wysechł porządnie nasmarowałem łańcuch smarowidłem z spraju Castrol. Następnego dnia gdy wyjechałem, łańcuch okazał się suchy jak wiór. Powyżej 6-7 tyś obrotów wibracje na całym moto jakbym po kamieniach jechał. Nasmarowałem ... W Warszawie pomyślałem, że porządnie łańcuch umyję. Kupiłem na Połczyńskiej w Larssonie preparat YAMAHA do mycia łańcuchów, porządnie umyłem, wysuszyłem i nasmarowałem 3 razy łańcuch preparatem Castrola.
Wyjechałem dziś z Warszawy a tu ... łańcuch jakby znów sychy jak wiór. Po 50 km zatrzymałem się, znów nasmarowałem i pojechałem dalej. Efekt nieco lepszy, ale przez te wibracje mogłem jechać max 160-170.
Czy ktoś mi powie o co chodzi? Czy na czystym łańcuchu smar nie chce się trzymać? Czy mam sparować do skutku co 50 km?
W czwartek przejazd Kraków-Warszawa (przez Kielce) zajął mi 2.45h, dziś gdy wracałem (ta sama trasa) 2.35h.
W środę umyłem sobie motorek przed domem. Gdy wysechł porządnie nasmarowałem łańcuch smarowidłem z spraju Castrol. Następnego dnia gdy wyjechałem, łańcuch okazał się suchy jak wiór. Powyżej 6-7 tyś obrotów wibracje na całym moto jakbym po kamieniach jechał. Nasmarowałem ... W Warszawie pomyślałem, że porządnie łańcuch umyję. Kupiłem na Połczyńskiej w Larssonie preparat YAMAHA do mycia łańcuchów, porządnie umyłem, wysuszyłem i nasmarowałem 3 razy łańcuch preparatem Castrola.
Wyjechałem dziś z Warszawy a tu ... łańcuch jakby znów sychy jak wiór. Po 50 km zatrzymałem się, znów nasmarowałem i pojechałem dalej. Efekt nieco lepszy, ale przez te wibracje mogłem jechać max 160-170.
Czy ktoś mi powie o co chodzi? Czy na czystym łańcuchu smar nie chce się trzymać? Czy mam sparować do skutku co 50 km?
- Lukaszny
- pisarz
- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Model VFR: VTEC 2007
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Nawet suchy łańcuch nie powinien powodować takich wibracji - ja bym więc obstawiał, że po prostu napęd się kończy i jego smarowanie daje tyle co umarłemu kadzidło.
Ja też używałem Castrola - u mnie pozostawał na łańcuchu 400-500 km. W ubiegłym sezonie zainwestowałem w olejarkę i praktycznie zapomniałem o obsłudze łańcucha.
Ja też używałem Castrola - u mnie pozostawał na łańcuchu 400-500 km. W ubiegłym sezonie zainwestowałem w olejarkę i praktycznie zapomniałem o obsłudze łańcucha.
nad olejarką właśnie od dziś myślę - 200-300 pln i kłopot z głowy,
Mówisz ze wibracje są oznaką końca łańcucha? Zwykle gdy nasmarowałem to standardowo przez 500 km było spoko. Te wibracje ewidentnie są od łańcucha - pytanie czy od suchego czy od kończącego się ...
BTW Ile kosztuje łańcuch do VFR z 99 roku i co wchodzi w skład "wymiany napędu"?
Mówisz ze wibracje są oznaką końca łańcucha? Zwykle gdy nasmarowałem to standardowo przez 500 km było spoko. Te wibracje ewidentnie są od łańcucha - pytanie czy od suchego czy od kończącego się ...
BTW Ile kosztuje łańcuch do VFR z 99 roku i co wchodzi w skład "wymiany napędu"?
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Model VFR: VFR+LC4
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
zacznij od sprawdzenia naciągu -zużycia łańcuha na centralnej podstawce sprawdź jak jest naciągnięty następnie obróć koło o 1/4 obrotu i znowu sprawdź i tak na całym obwodzie prawdopodobnie masz nie równo rozciągnięty -zużyty , albo zobacz czy masz koła wyważone może odpadł jakiś ciężarek
Ostatnio zmieniony pn 25 kwie 2011, 10:32 przez PETER, łącznie zmieniany 1 raz.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- teksciarz
- Posty: 147
- Rejestracja: sob 30 sty 2010, 09:47
- Model VFR: Czarny V-TEC i GSF600S
- Imię: Piotr
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pyskowice
A ja mam takie pytanie czy ktoś ma zamontowanego scottoilera w V-tecu i gdzie podpina sie podciśnienie chodzi mi konkretnie o tem model http://www.louis.de/_100222a392f2cda0f7 ... r=10003248
Aktualnie jest promocja i myśle nad jego zakupem
Aktualnie jest promocja i myśle nad jego zakupem
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Model VFR: 800FI rc46 '02
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Mieliście problem z zapychaniem się Scottoiler'a ???
Moja niunia nie jeździ jużtak wiele jak kiedyś czarna... no i kurna patrzę...suchy łańcuch a ze Scota nie pobiera......(mam zestaw Touring z dużym zbiorniczkiem i małym w sumie jakieś kilkaset ml) drugi raz będę musiał potraktować go lekko podciśnieniem.
a może za słabo "ciągnie" powietrze ?
w ogóle jak bierze normalnie z małego zbiorniczka...to nie widzę pełnego zasysania z dużego, nigdzie jest pozaginany...
Moja niunia nie jeździ jużtak wiele jak kiedyś czarna... no i kurna patrzę...suchy łańcuch a ze Scota nie pobiera......(mam zestaw Touring z dużym zbiorniczkiem i małym w sumie jakieś kilkaset ml) drugi raz będę musiał potraktować go lekko podciśnieniem.
a może za słabo "ciągnie" powietrze ?
w ogóle jak bierze normalnie z małego zbiorniczka...to nie widzę pełnego zasysania z dużego, nigdzie jest pozaginany...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- darqvader
- teksciarz
- Posty: 114
- Rejestracja: ndz 07 lut 2010, 14:32
- Model VFR: vtec 2002
- Imię: Darek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit...
shit happens
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Model VFR: VFR+LC4
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Mogą dobrze mówić, Ja mam zamontowany pionowo pod lewą owiewką nad chłodnicą i nie widzę żeby ciekło.darqvader pisze:co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit...
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Model VFR: 800FI rc46 '02
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
u wielu znajomych leży i nic się nie dzieje. NIe leci, powinno być szczelne raczej.darqvader pisze:co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- klosiewi
- klepacz
- Posty: 1369
- Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
- Model VFR: CBF600SA
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Pewnie gumowy o-ring ci puszcza olej.darqvader pisze:mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej
Poniżej jak zamontować:
http://www.scottoiler.com/images/storie ... eneral.pdf
jedyna uwaga jaką wyczytałem to taka aby nie układać go poprzecznie w motocyklu, ponieważ podczas pokonywania zakrętu olej odpłynie na drugo stronę zbiornika i nie będzie ciekło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości