smarowanie i czyszczenie łańcucha

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Model VFR: VFR+LC4
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » czw 21 kwie 2011, 06:36

Ale czy jest sens oszczędzać na tym oleju? Ja 2 sezony temu kupiłem butelkę czerwonego oryginalnego scottoilera, pamiętam że jak kupowałem to są dwa rodzaje czyt. kolory które różnią się temp. w jakiej użytkujemy moto. Może i Hipol też smaruje ale po co kombinować i syfić felgę owiewkę itp.? ;) Generalnie to mój pierwszy scootoiler w motocyklu ale naprawdę jestem miło zaskoczony skutecznością, mimo 3 sezonu napęd wciąż oryginalny (przebieg ogólny 38 tyś) i nawinięcia 8 tyś jak na razie nie ma potrzeby naciągu łańcucha :) ps. skuteczne to cholerstwo :bye

don
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: sob 02 paź 2010, 08:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: don » sob 23 kwie 2011, 20:18

Właśnie wróciłem z Warszawy.

W czwartek przejazd Kraków-Warszawa (przez Kielce) zajął mi 2.45h, dziś gdy wracałem (ta sama trasa) 2.35h.

W środę umyłem sobie motorek przed domem. Gdy wysechł porządnie nasmarowałem łańcuch smarowidłem z spraju Castrol. Następnego dnia gdy wyjechałem, łańcuch okazał się suchy jak wiór. Powyżej 6-7 tyś obrotów wibracje na całym moto jakbym po kamieniach jechał. Nasmarowałem ... W Warszawie pomyślałem, że porządnie łańcuch umyję. Kupiłem na Połczyńskiej w Larssonie preparat YAMAHA do mycia łańcuchów, porządnie umyłem, wysuszyłem i nasmarowałem 3 razy łańcuch preparatem Castrola.

Wyjechałem dziś z Warszawy a tu ... łańcuch jakby znów sychy jak wiór. Po 50 km zatrzymałem się, znów nasmarowałem i pojechałem dalej. Efekt nieco lepszy, ale przez te wibracje mogłem jechać max 160-170.

Czy ktoś mi powie o co chodzi? Czy na czystym łańcuchu smar nie chce się trzymać? Czy mam sparować do skutku co 50 km?

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Model VFR: VTEC 2007
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Lukaszny » sob 23 kwie 2011, 20:35

Nawet suchy łańcuch nie powinien powodować takich wibracji - ja bym więc obstawiał, że po prostu napęd się kończy i jego smarowanie daje tyle co umarłemu kadzidło.

Ja też używałem Castrola - u mnie pozostawał na łańcuchu 400-500 km. W ubiegłym sezonie zainwestowałem w olejarkę i praktycznie zapomniałem o obsłudze łańcucha.

don
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: sob 02 paź 2010, 08:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: don » sob 23 kwie 2011, 21:03

nad olejarką właśnie od dziś myślę - 200-300 pln i kłopot z głowy,

Mówisz ze wibracje są oznaką końca łańcucha? Zwykle gdy nasmarowałem to standardowo przez 500 km było spoko. Te wibracje ewidentnie są od łańcucha - pytanie czy od suchego czy od kończącego się ...

BTW Ile kosztuje łańcuch do VFR z 99 roku i co wchodzi w skład "wymiany napędu"?

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Model VFR: VFR+LC4
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » sob 23 kwie 2011, 22:18

zębatka zdawcza 1 szt., zębatka napędowa 1 szt. oraz łańcuch. Koszt w zależności od tego jak wytrzymały kupisz łańcuch. Cenowo to w 600 zł powinieneś się zmieścić ale dokładnie Ci nie powiem.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 25 kwie 2011, 10:32

zacznij od sprawdzenia naciągu -zużycia łańcuha na centralnej podstawce sprawdź jak jest naciągnięty następnie obróć koło o 1/4 obrotu i znowu sprawdź i tak na całym obwodzie prawdopodobnie masz nie równo rozciągnięty -zużyty , albo zobacz czy masz koła wyważone może odpadł jakiś ciężarek :roll:
Ostatnio zmieniony pn 25 kwie 2011, 10:32 przez PETER, łącznie zmieniany 1 raz.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Peter6969
teksciarz
teksciarz
Posty: 147
Rejestracja: sob 30 sty 2010, 09:47
Model VFR: Czarny V-TEC i GSF600S
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: Peter6969 » pn 25 kwie 2011, 10:32

A ja mam takie pytanie czy ktoś ma zamontowanego scottoilera w V-tecu i gdzie podpina sie podciśnienie chodzi mi konkretnie o tem model http://www.louis.de/_100222a392f2cda0f7 ... r=10003248
Aktualnie jest promocja i myśle nad jego zakupem

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 25 kwie 2011, 10:36

układ rurek podciśnienia jest prawie taki sam :roll: najbliżej siodełka masz map sensor wpinasz trójnik i będzie działało nie wpływa to na prace map sensora :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 25 kwie 2011, 20:18

Mieliście problem z zapychaniem się Scottoiler'a ???

Moja niunia nie jeździ jużtak wiele jak kiedyś czarna... no i kurna patrzę...suchy łańcuch a ze Scota nie pobiera......(mam zestaw Touring z dużym zbiorniczkiem i małym w sumie jakieś kilkaset ml) drugi raz będę musiał potraktować go lekko podciśnieniem.

a może za słabo "ciągnie" powietrze ? :evil:

w ogóle jak bierze normalnie z małego zbiorniczka...to nie widzę pełnego zasysania z dużego, nigdzie jest pozaginany...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
darqvader
teksciarz
teksciarz
Posty: 114
Rejestracja: ndz 07 lut 2010, 14:32
Model VFR: vtec 2002
Imię: Darek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darqvader » pn 25 kwie 2011, 20:59

co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit... :???:
shit happens

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Model VFR: VFR+LC4
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » wt 26 kwie 2011, 06:56

darqvader pisze:co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit... :???:
Mogą dobrze mówić, Ja mam zamontowany pionowo pod lewą owiewką nad chłodnicą i nie widzę żeby ciekło.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 26 kwie 2011, 14:36

darqvader pisze:co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit... :???:
u wielu znajomych leży i nic się nie dzieje. NIe leci, powinno być szczelne raczej.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Peter6969
teksciarz
teksciarz
Posty: 147
Rejestracja: sob 30 sty 2010, 09:47
Model VFR: Czarny V-TEC i GSF600S
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: Peter6969 » wt 26 kwie 2011, 15:16

PETER pisze:układ rurek podciśnienia jest prawie taki sam :roll: najbliżej siodełka masz map sensor wpinasz trójnik i będzie działało nie wpływa to na prace map sensora :lol:
Mógłbys to bardziej sprecyzować lub jeśli by dało rade pokazać na zdjeciu bo nie wiem w które miejsce mam sie wpiąć

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Model VFR: CBF600SA
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » wt 26 kwie 2011, 15:25

darqvader pisze:mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej
Pewnie gumowy o-ring ci puszcza olej.
Poniżej jak zamontować:
http://www.scottoiler.com/images/storie ... eneral.pdf

jedyna uwaga jaką wyczytałem to taka aby nie układać go poprzecznie w motocyklu, ponieważ podczas pokonywania zakrętu olej odpłynie na drugo stronę zbiornika i nie będzie ciekło :mrgreen:

Awatar użytkownika
maliq85
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
Model VFR: VFR 800 rc46
Imię: Paweł
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
Kontakt:

Post autor: maliq85 » czw 28 kwie 2011, 10:49

Mam dosyć "szprejów", dziś zabieram się za montaż olejarki home made ;) wszystko skompletowane, miała być w poprzednim moto ale Hondka też się ucieszy :P jak wyjdzie z tego coś mądrego to podzielę się moim pomysłem scottoilera :)
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości