Strona 1 z 1

proste pytanie

: ndz 26 cze 2011, 22:42
autor: johny3672
witam.wymieniłem ostatnio napęd .wszystko poszło ok.ale mam pewien problem .jak wszystko skręciłem i złożyłem (oczywiście wszędzie klucze dynamometryczne i zakuwarka) to jeszcze przed założeniem pokrywy zębatki zdawczej zauważyłem że jak zakręciłem kołem to ta śruba która dokręca zębatkę zdawczą i jednocześnie napędza linkę prędkościomierza leciutko chodzi owalnie.nie wiem jak było przed rozkręceniem bo nie sprawdzałem dodam że śruba odkręciła się bez problemu i zakręciłem ja na dynamometr 52 nm jak w manualu.skręciłem obudowę zębatki i poskręcałem całość i wszystko działa ok.tylko martwi mnie czy przez te delikatne owalny ruchy tej śruby nie ukręci się ten plastik który na nią wchodzi.dodam że śruba jest w stanie idealnym nie poobijana itd.w manualu nic na ten temat nie widziałem.pozdr.

Re: proste pytanie

: pn 27 cze 2011, 08:02
autor: kiki
a nie jest przypadkiem krzywa?

Re: proste pytanie

: pn 27 cze 2011, 08:51
autor: ppamula
Ta mimośrodowośc to ile mm ?
Dla mnie oznacza to agonię tej śruby. Może ukręcić się w każdej chwili a to by było niedobrze. Jest z bardzo twardej stali i jej wykręcenie bez łba to ogrom kłopotów.
Ale zanim ją teraz wyręcisz to szukaj nowej. Dowiedz się naki to gwint, twardość itp.
52 Nm to dużo więc na pewno nie jest ze zwykłej stali.
A jak będziesz miał nową to dopiero przyłóż się do odkręcenia starej. Jeżeli nawet łba nie urwiesz to potem wymyj ja bardzo dokładnie i zobacz czy nie ma pęknięcia na kołnierzu. Po wymyciu i odtłuszczeniu oblej czasnym tuszem albo atramantem, obetrzyj husteczką higieniczną i lupa w rękę.
Trochę postraczyłem ale mieliśmy już takie przypadki z urwanymi szpilkami :)

Re: proste pytanie

: pn 27 cze 2011, 08:59
autor: kiki
Sruba specjalna, 10MM 001 27,06 PLN

w motoriscie mają taką cenę za wspomnianą śrubę...
Trochę dużo, pewnie by się dało coś dobrać ale z tego co pamiętam to nie ma na niej wybitej twardości... :?