Strona 1 z 1
śruby tylej zębatki
: pt 03 cze 2011, 22:41
autor: emil
czołem!
Koledzy, wziąłem się za wymianę napędu w swojej pindolinie, miałem z tyłu zebatke sunstars, teraz bede miał jt, problem w tym, ze sunstars miała tą samą grubość na całym przekroju, jt jest przy mocowaniu do piasty cieńsza, a że śruby trzymały wcześniej tę grubszą, tak przy dokręcaniu cieńszej gwinty okazały się za słabe i trafił je penis. Moje pytanie - gdzie dostane NATYCHMIAST takie śruby i wiela to kosztuje?? Przetoczenie pod lbem na fi11mm, długość ok 4-5mm, potem gwint m8, we łbie gniazdo na imbus 6.
Dziś się dobrze wkur...łem na to, więc sory sa słownictwo.
Czekam na rychłe odpowiedzi.
Pozdro!!
Re: śruby tylej zębatki
: sob 04 cze 2011, 21:47
autor: Buła
Tak od ręki to nie wiem,ja jak zmieniałem to w jednej obrobił się łepek to znalazłem taka tylko że na zwykły klucz z cienkim łebkiem i było gites,w Hondzie takie śruby nie powinny być drogie.
Re: śruby tylej zębatki
: ndz 05 cze 2011, 10:11
autor: olo
emil, a te śrubki nie wkręcają się czasem do aluminium które jest od nich TROSZKĘ bardziej mientkie...? Jakim cudem poszedł Ci gwint na śrubie???
Re: śruby tylej zębatki
: ndz 05 cze 2011, 12:53
autor: emil
Te śruby są wpuszczane od tyłu w piastę, mają przetoczenie na fi11 o wysokości ok 5mm pod łbem, które wchodzi w piastę, łeb jest praktycznie płaski, a dopiero poniżej mają kawał niegwintowanego pręta (ok 12mm) i na końcu jakie 2cm gwintu m8.
W hondzie 1 sztuka 15zł, potrzebuje 6, juz zamowione, tydzien czekania

i to mnie boli. Olo, nie wkreca sie nic w aluminium, po prostu mają juz te naście lat, zębatka sunstars jest jednakowej grubości na całym przekroju, a JT przy mocowaniu jest zwężana, toteż głębiej się wkręciły nakrętki a gwint był troche zgnity że tak powiem

no i teraz jest pizdeczka, znalazłem takie coś:
http://moto.allegro.pl/sruby-mocujace-z ... 71376.html
i jak to dostane gdzieś od ręki to kupie i wsadze, może Syla będzie miała, da rade ten stożek, ale i tak czekam na honde..
Pozdro!
Re: śruby tylej zębatki
: pn 06 cze 2011, 15:08
autor: olo
Tak...teraz zajarzyłem

i raczej musi to być oryginał bo pierwsza lepsza śruba nie będzie pasować...
Re: śruby tylej zębatki
: pn 06 cze 2011, 21:02
autor: emil
ja myślę, że taki stożek by dał radę, ale czekam na oryginał póki co

Re: śruby tylej zębatki
: śr 31 sie 2011, 12:16
autor: papaj
emil pisze: Koledzy, wziąłem się za wymianę napędu w swojej pindolinie, miałem z tyłu zebatke sunstars, teraz bede miał jt, problem w tym, ze sunstars miała tą samą grubość na całym przekroju, jt jest przy mocowaniu do piasty cieńsza, a że śruby trzymały wcześniej tę grubszą, tak przy dokręcaniu cieńszej gwinty okazały się za słabe i trafił je penis. Moje pytanie - gdzie dostane NATYCHMIAST takie śruby i wiela to kosztuje?? Przetoczenie pod lbem na fi11mm, długość ok 4-5mm, potem gwint m8, we łbie gniazdo na imbus 6.
Dziś się dobrze wkur...łem na to, więc sory sa słownictwo.
Pozwolę się podpiąć pod ten wątek. Mam podobny problem co autor tego wątku, a mianowicie wczoraj przy wymianie tylnej zębatki na JT urwałem jedną ze śrub mocujących. Na Allegro znalazłem śruby do VFR 800 Fi RC 46 z 2001r. Ja posiadam VFR 750 RC 36 II z 1994r. (podobnie jak autor wątku).
Moje pytanie jest następujące:
- Czy to są te same śruby? Czy będą pasować?
P.S. A swoją drogą myślałem, że takie śruby powinny mieć znacznie większą wytrzymałość (kute czy coś w tym rodzaju).
Pozdrawiam.
Papaj.
Re: śruby tylej zębatki
: śr 31 sie 2011, 12:47
autor: Damo 88
Na pewno są odpowiedniej wytrzymałości i brak klucza niutonom metrycznego powoduje teki efekt

Dokręcanie no czuja , a dokręcę jeszcze trochę żeby się nie odkręciło i ....

Re: śruby tylej zębatki
: sob 01 paź 2011, 15:14
autor: kubatron2
co wy panowie 15pln sztuka?????ja miałem tez w swojej pozrywane gwinty i kupiłem w śrub-mecie nawet lepsze bo wzmacniane a nie tak jak orginały zwykłe.i kosztowało to 8pln wszystkie amen/
Re: śruby tylej zębatki
: sob 01 paź 2011, 23:11
autor: emil
za 30zł można kupić ze stożkowymi łbami komplet, niby do crossów ale widze że podejdą. W hondzie można zamawiać na sztuki.
Re: śruby tylej zębatki
: pn 15 kwie 2013, 13:19
autor: Rychu
witam
przy okazji wymiany zebatek wyszlo ,ze suby tylniej zebatki sa dosc mocno zmeczone a jedna nakretka wykrecila sie zostawiajac gwint na srubie , udalo mi sie tam nekrecic inna nakretke samokontujaca ale na 13 klucz a nie 14 jak w oryginale.
Teraz pytanie jakie sruby zastosowac nie oryginalne 30 czy 35 mm ? i czy ma znaczenie jaka jest nakretka ? na 13 czy 14 klucz ? te na 14 sa wieksze i masywniejsze , boje sie aby mi tych na 13 klucz nie zerwalo jakos ...
p.s to podejda wkoncu zwykle sruby m8 czy to jakiesz szpeszial sa ?
kubatron2 pisze:co wy panowie 15pln sztuka?????ja miałem tez w swojej pozrywane gwinty i kupiłem w śrub-mecie nawet lepsze bo wzmacniane a nie tak jak orginały zwykłe.i kosztowało to 8pln wszystkie amen/
poka poka jakie to ?
pozdro
Re: śruby tylej zębatki
: pn 15 kwie 2013, 19:02
autor: kubatron2
mam je juz zamontowane odd dawna kurcze nie mam aparatu to fotek niezrobie/ale jak pokarzesz panu w sklepie to odpowiednie ci dopasuje a kweste tego podtoczenia poszerzenia łba śruby rozwiązałem dobieraja podkładke o tej samej średnicy co to podtoczenie i ideanie pasuje w to gniazdo dotego śruby samokontrujące i wszystko gra od paru tyś,kilometrów o to juz wystarczająca rekomendacja
Re: śruby tylej zębatki
: pn 15 kwie 2013, 22:44
autor: Rychu
no wlasnie oryginalne sruby maja gladki odcinek bez gwintu szerszy o jakies 0.4 mm i nie wiem czy to ma jakies znaczenie ? czy bez problemu dawac srube z gwintem na calosci. Rozumiem ze masz takie z gwintem na calosci ? i nakretki na klucz 13 ?
Re: śruby tylej zębatki
: wt 16 kwie 2013, 16:56
autor: kubatron2
ze strony wewnetrznej mam na imbus plus ta podkładka o której pisałem a po drugiej nakretka samokontrujaca na klucz 13
Re: śruby tylej zębatki
: wt 16 kwie 2013, 22:56
autor: Rychu
ja wybralem inne
http://www.art-nierdzewne.pl/din-6921-z ... zewna.html - na klucz 13 bedzie latwiej przytrzymac aby dokrecic