śruby tylej zębatki

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

śruby tylej zębatki

Post autor: emil » pt 03 cze 2011, 22:41

czołem!

Koledzy, wziąłem się za wymianę napędu w swojej pindolinie, miałem z tyłu zebatke sunstars, teraz bede miał jt, problem w tym, ze sunstars miała tą samą grubość na całym przekroju, jt jest przy mocowaniu do piasty cieńsza, a że śruby trzymały wcześniej tę grubszą, tak przy dokręcaniu cieńszej gwinty okazały się za słabe i trafił je penis. Moje pytanie - gdzie dostane NATYCHMIAST takie śruby i wiela to kosztuje?? Przetoczenie pod lbem na fi11mm, długość ok 4-5mm, potem gwint m8, we łbie gniazdo na imbus 6.
Dziś się dobrze wkur...łem na to, więc sory sa słownictwo.

Czekam na rychłe odpowiedzi.

Pozdro!!

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: Buła » sob 04 cze 2011, 21:47

Tak od ręki to nie wiem,ja jak zmieniałem to w jednej obrobił się łepek to znalazłem taka tylko że na zwykły klucz z cienkim łebkiem i było gites,w Hondzie takie śruby nie powinny być drogie.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: olo » ndz 05 cze 2011, 10:11

emil, a te śrubki nie wkręcają się czasem do aluminium które jest od nich TROSZKĘ bardziej mientkie...? Jakim cudem poszedł Ci gwint na śrubie???
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: emil » ndz 05 cze 2011, 12:53

Te śruby są wpuszczane od tyłu w piastę, mają przetoczenie na fi11 o wysokości ok 5mm pod łbem, które wchodzi w piastę, łeb jest praktycznie płaski, a dopiero poniżej mają kawał niegwintowanego pręta (ok 12mm) i na końcu jakie 2cm gwintu m8.

W hondzie 1 sztuka 15zł, potrzebuje 6, juz zamowione, tydzien czekania :| i to mnie boli. Olo, nie wkreca sie nic w aluminium, po prostu mają juz te naście lat, zębatka sunstars jest jednakowej grubości na całym przekroju, a JT przy mocowaniu jest zwężana, toteż głębiej się wkręciły nakrętki a gwint był troche zgnity że tak powiem ;) no i teraz jest pizdeczka, znalazłem takie coś:
http://moto.allegro.pl/sruby-mocujace-z ... 71376.html
i jak to dostane gdzieś od ręki to kupie i wsadze, może Syla będzie miała, da rade ten stożek, ale i tak czekam na honde..

Pozdro!

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: olo » pn 06 cze 2011, 15:08

Tak...teraz zajarzyłem :P i raczej musi to być oryginał bo pierwsza lepsza śruba nie będzie pasować...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: emil » pn 06 cze 2011, 21:02

ja myślę, że taki stożek by dał radę, ale czekam na oryginał póki co ;)

papaj
Posty: 1
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 11:55
Model VFR: 750 RC 36 II
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: papaj » śr 31 sie 2011, 12:16

emil pisze: Koledzy, wziąłem się za wymianę napędu w swojej pindolinie, miałem z tyłu zebatke sunstars, teraz bede miał jt, problem w tym, ze sunstars miała tą samą grubość na całym przekroju, jt jest przy mocowaniu do piasty cieńsza, a że śruby trzymały wcześniej tę grubszą, tak przy dokręcaniu cieńszej gwinty okazały się za słabe i trafił je penis. Moje pytanie - gdzie dostane NATYCHMIAST takie śruby i wiela to kosztuje?? Przetoczenie pod lbem na fi11mm, długość ok 4-5mm, potem gwint m8, we łbie gniazdo na imbus 6.
Dziś się dobrze wkur...łem na to, więc sory sa słownictwo.
Pozwolę się podpiąć pod ten wątek. Mam podobny problem co autor tego wątku, a mianowicie wczoraj przy wymianie tylnej zębatki na JT urwałem jedną ze śrub mocujących. Na Allegro znalazłem śruby do VFR 800 Fi RC 46 z 2001r. Ja posiadam VFR 750 RC 36 II z 1994r. (podobnie jak autor wątku).
Moje pytanie jest następujące:
- Czy to są te same śruby? Czy będą pasować?

P.S. A swoją drogą myślałem, że takie śruby powinny mieć znacznie większą wytrzymałość (kute czy coś w tym rodzaju).

Pozdrawiam.
Papaj.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: Damo 88 » śr 31 sie 2011, 12:47

Na pewno są odpowiedniej wytrzymałości i brak klucza niutonom metrycznego powoduje teki efekt :oops: Dokręcanie no czuja , a dokręcę jeszcze trochę żeby się nie odkręciło i .... :mrgreen: :oops:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: kubatron2 » sob 01 paź 2011, 15:14

co wy panowie 15pln sztuka?????ja miałem tez w swojej pozrywane gwinty i kupiłem w śrub-mecie nawet lepsze bo wzmacniane a nie tak jak orginały zwykłe.i kosztowało to 8pln wszystkie amen/

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: emil » sob 01 paź 2011, 23:11

za 30zł można kupić ze stożkowymi łbami komplet, niby do crossów ale widze że podejdą. W hondzie można zamawiać na sztuki.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: Rychu » pn 15 kwie 2013, 13:19

witam

przy okazji wymiany zebatek wyszlo ,ze suby tylniej zebatki sa dosc mocno zmeczone a jedna nakretka wykrecila sie zostawiajac gwint na srubie , udalo mi sie tam nekrecic inna nakretke samokontujaca ale na 13 klucz a nie 14 jak w oryginale.

Teraz pytanie jakie sruby zastosowac nie oryginalne 30 czy 35 mm ? i czy ma znaczenie jaka jest nakretka ? na 13 czy 14 klucz ? te na 14 sa wieksze i masywniejsze , boje sie aby mi tych na 13 klucz nie zerwalo jakos ...


p.s to podejda wkoncu zwykle sruby m8 czy to jakiesz szpeszial sa ?
kubatron2 pisze:co wy panowie 15pln sztuka?????ja miałem tez w swojej pozrywane gwinty i kupiłem w śrub-mecie nawet lepsze bo wzmacniane a nie tak jak orginały zwykłe.i kosztowało to 8pln wszystkie amen/
poka poka jakie to ?

pozdro

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: kubatron2 » pn 15 kwie 2013, 19:02

mam je juz zamontowane odd dawna kurcze nie mam aparatu to fotek niezrobie/ale jak pokarzesz panu w sklepie to odpowiednie ci dopasuje a kweste tego podtoczenia poszerzenia łba śruby rozwiązałem dobieraja podkładke o tej samej średnicy co to podtoczenie i ideanie pasuje w to gniazdo dotego śruby samokontrujące i wszystko gra od paru tyś,kilometrów o to juz wystarczająca rekomendacja

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: Rychu » pn 15 kwie 2013, 22:44

no wlasnie oryginalne sruby maja gladki odcinek bez gwintu szerszy o jakies 0.4 mm i nie wiem czy to ma jakies znaczenie ? czy bez problemu dawac srube z gwintem na calosci. Rozumiem ze masz takie z gwintem na calosci ? i nakretki na klucz 13 ?

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: kubatron2 » wt 16 kwie 2013, 16:56

ze strony wewnetrznej mam na imbus plus ta podkładka o której pisałem a po drugiej nakretka samokontrujaca na klucz 13

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: śruby tylej zębatki

Post autor: Rychu » wt 16 kwie 2013, 22:56

ja wybralem inne http://www.art-nierdzewne.pl/din-6921-z ... zewna.html - na klucz 13 bedzie latwiej przytrzymac aby dokrecic

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości