Wyciek ze SCOTTOILERa

Awatar użytkownika
pawel_316
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pn 25 sty 2010, 21:48
Model VFR: RC36 II '97
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: pawel_316 » czw 26 maja 2011, 17:18

to powinienem dać radę podlecieć choć na chwile byś to zobaczył bo ja już kużwa siły nie mam :)
... Bezpieczeństwo ma Pierwszeństwo ...

Awatar użytkownika
lama
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
Model VFR: VFR 800 Vtec
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ZST

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: lama » wt 27 sie 2013, 14:49

co prawda w innym poście pisałem o pozycji zasobnika w Vitku ale ...
jestem w trakcie montażu tego ustrojstwa i napotkałem na problem mianowicie
regulacja działa
podciśnienie jest
po wyłączeniu silnika tak zwany kieliszek jak to nazwał kolega na zdjęciach wyżej nie opada do końca i olej sobie pokapuje cały czas.
Rozebrałem wyczyściłem, również ten cylinderek po którym porusza się wspomniany kieliszek i odkryłem :P że w środku znajduje się sprężynka która ma pomagać w drodze kieliszka do góry. Moje pytanie jest tylko po co skoro podciśnienie i tak go podniesie ? Zupełnie dla testów wyjąłem ta sprężynkę i teraz szklanka pracuje moim zdaniem tak jak powinna czyli na silników włączonym podciśnienie zasysa ją do góry na poziom wskazany regulacją gdy zaś wyłączę silnik, kieliszek opada zamykając dopływ oliwy i nic nie kapie !!?? Po jakiego wała jest tam ta sprężynka ?

Mam jeszcze problem jak zrobić uchwyt na dysze bo takowego nie posiadam. Generalnie w zamyślę chcę zrobić home made dual injector :P
CB 500 - > CB 900 - > VFR 800 Vtec
moje zabaweczki :P

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Model VFR: rc46
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: dixon » pt 30 sie 2013, 18:19

Lama, miałem ten sam problem ze scottem tj. laniem się oleju z dyszy podczas postoju moto. Jak moto dłużej stało, potrafił wylecieć cały olej ze zbiornika. Patentów było wiele, wielu znawców tematu się pytałem o co chodzi, rozbierałem sam wielokrotnie ten zbiornik, czyściłem, uszczelniałem itede itepe i nic to nie dawało, aż w końcu pewnego pięknego dnia z pomocą pewnego starszego znajomego, rozebrałem po raz kolejny zbiornik i okazało się że był źle złożony. Mianowicie zakładając górę - regulacje, zbiornika z tą gumką i sprężynką, trzeba założyć tą gumę na rant regulacji i całość wsunąć do zbiornika, wtedy zbiornik jest szczelny i wszystko działa, bynajmniej u mnie i olej nie wycieka z dyszy podczas postoju. Nie wiem do czego dokładnie służy ta sprężynka, ale osobiście jej nie wyjmowałem i wszystko jest ok. Dyszę zamocowałem na kawałku blaszki, która jest sprzedawana w zestawie ze scottem, i przykręciłem do dolnego plastiku przy zębatce tylnej. Jak będę w domu za kilka dni, mogę ci przesłać fote, choć w necie znajdziesz bez problemu jak to wszystko można zmontować.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
lama
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
Model VFR: VFR 800 Vtec
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ZST

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: lama » pn 02 wrz 2013, 18:54

Dziękuję za info. U mnie chodzi bez sprężyny, w moim mniemaniu ona tam przeszkadza jest za bardzo twarda i nie pozwala opaść temu cylinderkowi i zamknąć zawór.
Co do tej uszczelki to też się zorientowałem co do sposobu jej montażu ale w inny sposób, a mianowicie podczas testów motocykl zaczął strasznie kopcić - szybki wniosek silnik zasysał olej wężem podciśnieniowym :P także szybko się zorientowałem że nie wystarczy całości tylko wcisnąć do obudowy.
Temat sprężyny zostaje dla mnie dalej tajemnicą
CB 500 - > CB 900 - > VFR 800 Vtec
moje zabaweczki :P

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Model VFR: rc46
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: dixon » pn 02 wrz 2013, 20:37

Nie wiem, ale u mnie bez tej sprężynki nie chciał działać, więc ją zostawiłem. Poza tym zaprojektowane jest to ze sprężynką więc po coś ona tam musi być;)
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: emil » sob 25 sty 2014, 16:08

i jak Wam się sprawdzają patenty? bo mi cieknie w vtr i będę musiał to rozebrać, zobaczyć - teraz pytanie co z tą sprężynką?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: emil » sob 25 sty 2014, 22:33

Ok. Nie czekałem na odpowiedź, poszedłem do garażu, zdemontowałem i rozebrałem.
Rozbiera się tak jak pisał Klosiewi - przekręcić na maxa w prawo i pociągnąć cały dekiel. Wychodzi cały zawór a w pojemniku zostaje tylko króciec.

Co jest ważne - pod zaworem jest oring (5), który uszczelnia gniazdo w tulei króćca. Żeby się dostać do oringa, trzeba zdjąć pierścień (3) i podnieść tą czarną osłonę w górę. Ja oring zdjąłem i założyłem odwrotnie. Gniazdo w tulei można wyczyścić, żeby oring dobrze siedział.

Druga rzecz - ta cała osłona oringa (kielich) opiera się o kołnierz króćca (2) wewnątrz pojemnika - jak tam coś podejdzie to się nie będzie domykać i olej będzie uciekał.

Króciec jest mosiężny, więc ostrożnie z rozbieraniem, od spodu klucz 10 (1), od góry jakimiś płaskoszczypami długimi (2), połączenie uszczelnione jest silikonem, więc przy montażu trzeba wszystko wyczyścić, odtłuścić i uszczelnić na nowo - kołnierz tulei (2) od strony króćca (1) - to co wylezie trzeba dokładnie od wewnątrz wyczyścić, żeby kielich mógł opadać do końca.

Co do sprężynki - ona dół zawor do króćca, więc musi być założona.

Przy składaniu guma dolnej części zaworu (4) musi dobrze wskoczyć na pokrętło, warto jej brzeg posmarować olejem - łatwiej wchodzi. Na pojemniku jest wcięcie w pewnym miejscu a na pokrywie wypust - przy składaniu trzeba to spasować. I to chyba tyle :)

Zalałem pojemnik olejem i podłożyłem kartkę pod dyszę, zobaczę za tydzień czy dalej cieknie. Tam się nie ma co zepsuć, oring (5) ma na oko 1mm grubości i 1,5mm średnicy wewn, można dopasować :). Ważne, żeby wszystko było czyste, ja miałem jakiś piach w pojemniku.

A tu fota po rozmontowaniu.
scott.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Fankas
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
Model VFR: RC 46 800 FI
Imię: Fankas
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: Fankas » sob 28 cze 2014, 16:18

a ja mam pytanie co do magnum kit scottoliera...
zauwazylem ze cieknie mi przez odpowietrznik/ rurke wlewu oleju dodatkowy zbiornik po ostrzejszynm lataniu po winklach...
mial ktos juz podobnie?? czy mam jakis ferelny zbiornik?
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die

Born to be wild

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: emil » sob 28 cze 2014, 17:04

tam w środku jest taki biały plastik który powinien wg mnie pływać na płasko na górze, po to żeby właśnie nie chlapało na zewnątrz.

Awatar użytkownika
Fankas
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
Model VFR: RC 46 800 FI
Imię: Fankas
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wyciek ze SCOTTOILERa

Post autor: Fankas » sob 28 cze 2014, 19:35

plastik- a raczej plywak- jest plywa na gorze a dalej jakims cudem przelewa sie przez wlew... nie wydaje mi sie zeby to byla jakas spora ilosc ale widac ze sie leje...
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die

Born to be wild

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości