Zębatki - alternatywna ilość zębów.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Zębatki - alternatywna ilość zębów.

Post autor: eater » sob 05 lut 2011, 16:43

Hej Ołnersy,

Przymierzam się do wymiany napędu u siebie i się zastanawiam nad czym, czy nie zmienić trochę przełożenia.

Rzadko latam z prędkościami bliskimi maksymalnej, więc może warto byłoby zamiast 17 zębów z przodu zamontować np. 16?

Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

Jak wygląda sprawa ze wskazaniami prędkościomierza wtedy i zużyciem paliwa?
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4205
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 05 lut 2011, 16:48

zrobiłem tak w tdm - na plus dla moto 8) przyspieszenie lepsze, szybciej się wkręcała na ostatnim biegu, spalanie praktycznie nie podskoczyło, obroty poszły o ok 200 przy danej predkosci na danym biegu w górę, z tym że w tedmie licznik był na linkę a u nas jest czujnik na zębatce, jak będzie mniej zębów to będzie zapewne oszukiwał ;)

tylko znaleźć taką zębatkę wcale nie było tak prosto, no i jest droższa niż seria.

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » sob 05 lut 2011, 16:49

Na kole chcesz latać czy jak? :twisted: bo innego powodu to raczej nie ma żeby zmieniać ilość zębów ;)

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » sob 05 lut 2011, 16:52

emil, mam dostęp do przednich zebatek od 15 - 19 zębów, bez problemu. Jakby kto chcial - moge pomoc.

Nie chodzi o latanie na gumie... no, ale pier...niecie mocniejsze by sie przydalo.

Nie chcialbym tylko, zeby predkosciomierz klamal za bardzo.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4205
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 05 lut 2011, 16:53

michał RC 46 pisze:Na kole chcesz latać czy jak? :twisted: bo innego powodu to raczej nie ma żeby zmieniać ilość zębów ;)
zmień to zobaczysz 8)
eater pisze:emil, mam dostęp do przednich zebatek od 15 - 19 zębów, bez problemu. Jakby kto chcial - moge pomoc.

Nie chodzi o latanie na gumie... no, ale pier...niecie mocniejsze by sie przydalo.

Nie chcialbym tylko, zeby predkosciomierz klamal za bardzo.
ee no widzisz, to jak masz dojście to załóż, zawsze możesz wsadzić oryginał jak się wrażenia nie spodobają ;) ja wiem że przyspieszenie wzrasta, niby jeden ząbek, ale sporo wzrasta ;)

aaa no i jeszcze kwestia taka, że prędkościomierz ale i licznik przebiegu będą przekłamywać. Chyba że da się jakoś to przeliczyć, ale to już jakis elektronik by się musiał wypowiedzieć ;)

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » sob 05 lut 2011, 16:57

Pozostaje w takim razie jeszcze pytanie: o ile (jesli w ogole) spadnie predkosc maksymalna motunga?
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4205
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 05 lut 2011, 17:05

teoretycznie nie powinna spaść. czemu? mi na '6' nie udało się jeszcze odciąć zapłonu, w tdm akurat było 5 biegów, na serii też do tego nie dochodziło, po zmianie na mniejszą, na ostatnim biegu szła do końca 8)

w vfr też nad tym myślałem, przy wyprzedzaniu nie trzeba tyle redukować, lepiej się moto zbiera.
takie manewry ponoć mają sens w mniejszych pojemnościach i mocach, w sportowych litrach np. spada vmax bo one same z siebie idą do końca, więc mniejsza zębatka to mniejsza prędkość ;)

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » sob 05 lut 2011, 17:08

No to Emil namowiles mnie, mysle, ze to dobry pomysl, najwyzej wroce do oryginalu. 8)
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4205
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 05 lut 2011, 17:12

proste :D daj znać jak z licznikiem, bo też o tym myślę, a napęd się powoli kończy :D
pozdro!

jankovich
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 13:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jankovich » sob 05 lut 2011, 17:43


Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 05 lut 2011, 18:03

DLA PRZYPOMNIENIA BO IDZIE WIOSNA I MOŻE BYĆ WIĘCEJ CHĘTNYCH NA ZMIANY :roll:http://www.gearingcommander.com/
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 05 lut 2011, 22:51

eater pisze:Rzadko latam z prędkościami bliskimi maksymalnej, więc może warto byłoby zamiast 17 zębów z przodu zamontować np. 16?

Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

Jak wygląda sprawa ze wskazaniami prędkościomierza wtedy i zużyciem paliwa?
Śmigałem tak 2 lata:)
- prędkościomierz oszukuje o jakies 20-25 km/h...:( ( a taki byłem szczęśliwy gdy widziałem na liczniku 280....)
- spalanie niezmacznie większe
- lepiej się zbiera i to na 6-ce
- pokazuje tez inny przebieg- znacznie większy niż w rzeczywistości
więcej grzechów nie pamietam...
pozdro
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » sob 05 lut 2011, 22:57

Art, ja mam licznik w milach i max na budziku jest 170 i zdarzyło się że wskazówka poszła aż za pewnie mam 16 wymieniałem będąc u Wasyla ale ile zębów to nie pamiętam spalanie tak do 130 5,2
a na trasie 160-180 6,4 najwiecej po ostrym dźidowaniu na winklach 3i4 do końca wyszło 8,2.
Na ćwiartke z kawą zx9r chyba 98rok wygrałem o 0,02s jak gość usłyszał że 108km w serii to karpia walną że nie dał rady mnie zrobić :mrgreen:
bo jego kawa miała 143km
ZKL

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 06 lut 2011, 08:31

slimak pisze:Na ćwiartke z kawą zx9r chyba 98rok wygrałem o 0,02s jak gość usłyszał że 108km w serii to karpia walną że nie dał rady mnie zrobić
bo jego kawa miała 143km
o widzisz! mniejsze zębatki przydają się własnie w takich sytuacjach.
Poprawiaja " zbieranie " się motocykla. Ale na trase wolę normalne ustawienia.
Co do mocy - masz tą bez katalizatora?
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » ndz 06 lut 2011, 13:49

tak bez katalizatora i sond dlaczego pytasz?
ZKL

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości